۵/۰۷/۱۳۹۱

کشف 26 تن مواد مخدر متعلق به حزب کارگران کردستان

تجارت و ترانزیت انواع مواد مخدر یکی از عمده ترین تامین کننده منابع مالی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) می باشد.نیروهای مبارزه با مواد مخدر ترکیه طی روزهای گذشته عملیات وسیعی را برای انهدام و کشف زمین هائی که حزب کارگران کوردستان مباردرت به کاشت انواع مخدر می کند مبادرت ورزیده اند، جدیدترین این اقدامات نیروهای ترکیه ای موفق به کشف 26 تن مواد مخدر منتصب به سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان شده اند.
مواد مخدر کشف شده حزب کارگران کوردستان در منطقه کردنشین دیاربکیر ترکیه و 4 روستای نزدیک این شهر کشف و ضبط گردیده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d9s8hcq
انفجار در شهر دیاربکیر ترکیه
بنا به اخباری که سایت رسمی آناطولی ترکیه منتشر ساخته است بمب دست سازی که از سوی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در داخل پاکتی جاسازی شده بود منفجر گشته و سبب زخمی شدن 2 کودک شده است.
دو کودک زخمی شده به بیمارستان شهر دیاربکیر ترکیه منتقل شده اند. میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان بمب دست ساز در داخل کسه پلاستیکی جا ساز یکرده و آنها در کنار ماشین پارک شده ای رها کرد هبودن، 2 کودک نیز در هنگام بازی در کنار ماشین به احتمال زیاد برخوردی با بمب داشته و سبب انفجار بمب شده اند.   
ماشین پارک شده نیز دچار خسارات مادی شده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cfun9f9
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان در شیمدینلی
بنا به اخبار سایت روزنامه استار چاپ ترکیه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) دیروز حمله تروریستی را به گردان موجود در نقطه صفر مرزی وقع در شیمدینلی- حکاری ترکیه صورت داد. 
حمله تروریستی مذکور در ساعت 15:00 و با استفاده از سلاح های دوربرد صورت گرفته است . خوشبختانه در این حمله تروریستی خسارت جانی به هیچ یکی از سربازان ترکیه وارد نشد. نیروهای مستقر در نقطه صفر مرزی نیست به نقاط تثبیت شده توسط هرونها 20 دقیقه با آتش توپ جواب دادند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c5rk33b
طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان به یکی از مغازه های استانبول بمب دست سازی را پرتاب کردند
گروهی از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در شهر استانبول اقدام به پرتاب بمب دست سازی به سوی یکی از سوپرمارکت های شهر نمودند. این حمله تروریستی در منطقه سنجاق تپه استانبول و در ساعت 23:30 صورت گرفته است.  
پلیس مبارزه با ترور و تروریسم ترکیه پس از این اقدام تروریست به منطقه اعزام شده و پیگیر انجام دهندگان این حادثه تروریستی می باشد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bqu8ewo
طرفداران حزب کارگران کردستان و حمله به نمایندگی شرکت هواپیمائی ترکیش ایرلین
گروهی از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در شهر وین استرالیا اقدام به حمله به نمایندگی شرکت هواپیمائی ترکی شایرلاین موجود در این شهر نمودند. این حمله تروریستی در ساعت 19:00 و توسط گروهی از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان صورت گرفته است. 
طرفداران حزب پ.ک.ک پوسترهای عبدالله اوجالان رهبر پیشین سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان را در دست داشتند.
این حمله تروریستی به مدت 15 دقیقه طول کشیده و نیورهای امنیتی موجود در محل تمامی طرفداران حزب کارگران کوردستان را از محل دور کردند.
خوشبختانه در این حادثه هیچ یک از کارکنان شرکت هوایپمائی ترکیش ایرلاین دچار خسارت جانی نشد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c4k7xhl
میلیتانهای حزب کارگران کوردستان به هلیکوپتر در حال فرود آتش گشودند
گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) به هلیکوپتر در حال فرود در شهر تونجلی ترکیه با استفاده از سلاح های دوربرد آتش گشودند. در داخل هلیکوپتر 6 سرباز ترکیه وجود داشت که یکی از مرمی ها به سینه یکی از سربازان ترکیه برخود می کند که خوشبختانه حال وسی مساعد گزارش شده است.
در این حادثه تروریستی چندین مرمی نیز به بدنه هلیکوپتر برخورد کرده است؛ خوشبختانه با سرعت عمل و مهارت خلبان خسارات چندانی به سربازان و هلیکوپتر وارد نشده است.
نیروهای نظامی ترکیه برای دستگیری تروریستها در منطقه عملیاتی  را آغاز کرده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c67mcmx

تسلیم 8 تروریست عضو حزب کارگران کردستان

بر اساس اطلاعیه رسمی فرماندار شهر شیرناک ترکیه دیروز 8 تروریست از اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده اند. 
تروریستهای تسلیم شده از در مرزی هابور وارد ترکیه شده و تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده اند.
تروریستهای تسلیم شده برای بازرسی به اداره امنیت ملی ترکیه منتقل شده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ccgnorv
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان
بنا به اخبار منتشر شده توسط سایت روزنامه استار چاپ ترکیه دیروز گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کاررگان کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) طی حمله تروریستی اقدام به انداخت بمب به سمت محل استراحت و نگهبانی مامورین امنیتی ترکیه نموده اند.
حمله تروریستی فوق در شهر دیاربکیر ترکیه و در منازل مسکونی نیروهیا هوائی ترکیه صورت گرفته است. در این حمله تروریستی گروهی از میلیتانهای حزب کارگران کردستان اقدام به انداخت بمب دست ساز، بمب صوتی، مولوتوف کوکتل به سمت منازل مسکونی نگهبانان نمودند.
مامورین موجود در محل برای دستگیری تروریستها عملیاتی را آغاز کرده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d47dhfc
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان در شهر زلزله زده وان ترکیه
دیروز و طی حمله تروریستی که از سوی میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) صورت گرفته ، اعضای پ.ک.ک با استفاده از سلاح های دوربرد اقدام به شلیک به سمت ماشین پلیس نگهبان موجود در یکی از مناطق زلزله زده وان ترکیه نمودند. 
پس از حمله مذکور پلیس ترکیه درخواست تسلیم شدن تروریستها را نموده و شلیک هوائی انجام می دهد ولی تروریستهای عضو حزب کارگران کردستان اقدام به گشودن آتش می کنند، در این درگیری که دقایقی نیز ادامه داشته است 1 تروریست به هلاکت رسیده و تروریست دیگری تسلیم نیروهای پلیس ترکیه می گردد.
حمله تروریستی مذکور در ساعت 21:00 و در منطقه زلزله زده وان و ارجیش ترکیه صورت گرفته است.  
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/clgewpp
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان به ژاندرامری
بر اساس اخباری که سایت خبری رسمی آناطولی ترکیه منتشر نموده است گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در جدیدترین اقدام تروریستی خود به سمت نیروهای ژاندارمری شهر تونجلی حمله مسلحانه ای را محقق ساخته اند.
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان با استفاده از سلاح ههای دوربرد صورت گرفته است، خوشبختانه در این حمله تروریستی خسارت جانی بر نیروهای ترکیه وارد نشده است.
برای دستگیری تروریستها در منطقه عملیات وسیعی آغاز شده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cpt48w3

۵/۰۶/۱۳۹۱

درگیری با حزب کارگران کردستان: 1 تروریست به هلاکت رسید

1 تروریست عضو حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که در عملیات تروریستی که منجربه کشته شدن مامور پلیس ترکیه شرکت داشت طی عملیاتی از سوی نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه به هلاک ترسید.
پلیس ترکیه طی عملیات ضد تروریستی موفق به هلاکت 1 تروریست و دستیگری 1 تروریست دیگر شد.
دیروز در ساعت 21:00 حمله تروریستی از سوی میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان بر علیه مامورین پلیس راهنمائی و رانندگی ترکیه صورت گرفته بود، خوشبختانه در این عملیات تروریستی آسیبی به پلیس ترکیه نرسیده است، تروریست ها با استفاده از سلاح های دوربرد پلیس ترکیه را مورد هدف قرار داده بودند. پس از این حادثه تروریست نیروهای کاماندوی ترکیه به دنبال دستگیری تروریستهای عضو حزب کارگران کوردستان عملیاتی را در منطقه وان – ارجیش ترکیه آغاز نمودند که طی تعقب و گریز موفق به هلاکت 1 تروریست و دستگیری 1 تروریست دیگر شدند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/csatut7
1 تروریست دیگر عضو حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر آردهان ترکیه به هلاکت رسید
بر اساس اطلاعیه ای که از سوی فرماندار شهر آرداهان ترکیه منتشر شده است، نیروهای نظامی ترکیه در تاریخ 23 جولای 2012 درمطنقه بویوک تپه آرداهان درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان داشته اند که در این درگیری نیروهای ترکیه ای موفق به هلاکت 1 تروریست گشته اند.
تروریست کشته شده با کد رمز 'Hejar' بارها در عملیاتهای تروریستی مختلفی شرکت داشته است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d4mst5c
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان در شیمدینلی ترکیه
بر اساس اخبار سایت روزنامه استار چاپ ترکیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) دیروز عملیات تروریستی در منطقه شیمیدنلی از توابع شهر حکاری بر علیه پاسگاه پلیس ترکیه انجام نمودند، خوشبختانه در این عملیات تروریستی خسارت جانی بهمراه نداشته است.
تروریستها با استفاده از سلاح های دوربرد به پاسگاه ترکیه حمله نموده اند، نیروهای نظامی موجود در منطقه نیز در عین حال با آتش به تروریست ها پاسخ دادند که برای دقایقی آتش بین نیروهای نظامی ترکیه و تروریستهای عضو حزب کارگران کردستان رد و بدل شد.
برای دستگیری تروریستها در منطقه عملیات آغاز شده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cq94n6y
تله انفجاری حزب کارگران کردستان سبب کشته شدن 2 سرباز ترکیه شد
بنا به اخبار سایت روزنامه رادیکال چاپ ترکیه تله انفجاری سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان سبب کشته شدن 2 سرباز ترکیه شده است.
تله انفجاری حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در ساعت 07:00 صبح امروز و در منطقه دیاربکیر ترکیه منفجر شده است. 
تله انفجاری دیگری امروز در جاده مبادلاتی بینگول – لیجه منفجر شده است که خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشته است. 
در منطقه برای دستگیری تروریستها عملیات آغاز شده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c5t259j  

۵/۰۵/۱۳۹۱

گروههای فرصت طلب کرد سوریه ای و انقلاب مردم سوریه

سوریه به طور سریع در پروسه سقوط قرار گرفته و رژیم بشار اسد با سرعت در حال از دست دادن کنترل بسیاری از مناطق سوریه می باشد. 
بشار اسد و رژیم بعث به علت تکیه بر یک طبقه خاص مذهبی – اجتماعی نیز از جمله عوامل تضعیف قدرت بشار اسد بوده است، به طوریکه رفته رفته طبقه مذکور نیز در فکر انتخاب راه می باشد.
نکته قابل تامل دوم تغییر رفتار رادیکال آمریکا در قبال موضوعات سوریه می باشد به طوریکه دولت آمریکا فعالیت نیروهای سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) در منطقه را به شدت افزود. تاثیر گذاری سیاست های ترکیه در شمال عراق، جهان عرب و سوریه نیز از جمله مسائل مرتبط با تغییر نگرش و سیاست های کاخ سفید در قبال منطقه می باشد. استفاده سیاسی روسیه و چین از حق وتوی خود در قبال عدم حل مسئله سوریه و به عبارت دیگر گشودن راه مداخله نظامی سازمان ملل در سوریه نیز سبب تغییر نگرش مقامات آمریکائی نسبت به معترضین سوریه ای شد، به طوریکه آمریکا بر حمایت های خود از معترضین سوریه ای افزود.
اکنون سوریه در کابوسی عظیم فرو رفته است. باور اینکه بشار اسد خواهد رفت در بین مردم سوریه هر روزه فزونی می یابد و سبب تسریع روند فوق می گردد. ولی مشکل اصلی و پراهمیت گروگان گیری و استفاده کننده گان ابزاری از وضعیت موجود و پس از رفتن بشار اسد می باشد که بر اهمیت موضوع می افزاید. برای مثال سازمان تروریستی القاعده از هم اکنون انقلاب سوریه را به خود نسبت داده و سعی در جهت دهی امور دارد، برای مثال یکی از درهای گمرکی سوریه اکنون در دست گروههای مسلح افراطی اسلامی قرار گرفته است ، یا دزدان، راه زنان، چته های قدرت، گروههای مسلح، گروگان گیران و ... با استفاده از اوضاع داخلی هر روز سبب آزار و اذیت هزاران انسان می گردند.
دقیقاً این موضوع در پیش روی مخالفت سیاسی بشار اسد نیز به وقوع خواهد پیوست. در حالیکه هنوز مخالفین بشار اسد نتوانسته اند بر روی نام رهبر مشترکی اتفاق نظر داشته باشند، اگر روند فوق چنین ادامه یابد در روزهای آتی در صورت پیروزی بر حکومت بشار اسد این پیروزی به طعم تلخی مبدل خواهد گشت.
کوردهای سوریه ای
یکی دیگر از گروههای فرصت طلب گروههای کرد سوریه ای می باشند. کردهای سوریه ای که طی 17 ماه گذشته در کنار بشار اسد قرار گرفته و در هیچ حرکت اعتراضی شرکت نداشتند در فضای آرامی می زیستند، به طوریکه حتی نیروهای بشار اسد نیز طی ماههای گذشته کنترل چندین منطقه کوردنشین را به میلیتانهای مسلح سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و شاخه سوریه ای آن (پ.ی.د) تحویل داده بودند. گروهی از اعضای رادیکال کرد سوریه ای که اکثراً زیر نظر حزب کارگران کوردستان حرکت می کنند طی روزهای گذشته کنترل چندین منطقه را بدست گرفته و خودمختاری نسبی را اعلام کردند، و پروپاگاندا به جائی رسید که گروههای کرد از ترس حلیم از اکنون صحبت از ایجاد کشور کردستان در سوریه و .... دارند.
در سال 2004 در مناطق کردنشین سوریه حرکتی ناسیونالیستی شکل گرفت که بشار اسد این حرکت اعتراضی را با خشونت هر چه تمامتر پوشاند. حرکت اعتراضی مذکور به مرکزیت قامیشلو شکل گرفته بود، و هدف کردها نیز استفاده از حمایت آمریکا و مخصوصاً مسعود بارزانی از این حرکت اعتراضی بود. فقط در سال 2004 آمریکا و مسعود بارزانی در این مورد بی تفاوت ظاهر شده و رفتار کردند. در این اعتراضات بنا به آمارهای حقوق بشری 30 کورد سوریه ای کشته و100 نفر نیز زخمی شدند. ولی امروز شرطها تماماً متغییر شده است. امروز بشار اسد و رژیم بعث حتی نمی توانند کنترل شهرهای مهم سوریه به مانند شام و حلب را در دست داشته باشند، در دیگر سو مسعود بارزانی ناسیونالیست شناخته شده کرد نیز قدرتمندتر از گذشته می باشد. حتی مسعود بارزانی طی چند روز گذشته مصاحبه ای با شبکه الجزیره داشته و از نقش خود در تامین سلاح و آموزش گروههای مسلح کرد سوریه ای خبر داد. تنها مسعود بارزانی برای آینده کردها برنامه نداشته و بی شک سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز در تعلیم ،تجهیز و آموزش گروههای مسلح کورد سوریه ای نقشی اساسی دارد. ولی نکته قابل تامل انقلاب سوریه بی تفاوتی تمام گروههای کرد در قبال انقلاب سوریه و حرکت اعتراضی مردم سوریه بوده است، در حالیکه بسیاری از منابع اطلاعاتی شروع جنبش اعتراضی در سوریه را از مناطق کردنشین پی شبینی می کردند ولی اینچنیننشد و حتی گروهائی از کوردهای سملح به حمایت از بشار اسد پرداخته و دستی در سرکوب معترضین سوریه ای داشتند.       
اگر در آینده سوریه هر یک از گروههای ائتنیکی ،مذهبی و ... به تنهائی قصد انجام کاری را داشته باشند به علت بافت مذهبی – ائتنیکی سوریه مطئناً این رفتارها محکوم به شکت خواهد شد و نتیجه ای جزء ایجاد جنگ ها ائتنیکی و مذهبی نخواهد داشت. بهترین نمونه برای سوریه وضعیت اکنون عراق می باشد و وضعیت وحشتناک امنیتی اش دلیلی بر اثبات این ادعا...
پس از سوریه نوبت کدام کشور می باشد؟
مطئناً کنترل چندین شهر سوریه بدست گروههای مسلح کرد چیزی نیست که غرب، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه بتوانند به راحتی از کنار موضوع بگذرند. ترکیه به مانند عراق در سوریه نیز حافظ یکپارچگی سوریه می باشد، چون امنیت و آرامش برای رشد اقتصادی و سیاسی ترکیه اهمیت ویژه ای دارد.
به نظرم با توجه به اوضاع منطقه ای و جهانی پس از سوریه نوبت به ایران خواهد بود...
منبع ترجمه مقاله: روزنامه استار چاپ ترکیه، به قلم سئدات لاچین اه ر
http://tinyurl.com/caukklg
مطمئناً گروههای فرصت طلب کرد سوریه ای با مخالفت شدید ارتش آزاد سوریه و دیگر گروههای ائتنیکی و مذهبی سوریه ای مواجه خواهند شد و روزهای سختی  در انتظارشان می باشد، سوریه مرکز ملی گرائی عرب بوده و هست. حتی مخالفین بشار اسد در نام جمهوری عربی سوریه و آینده بحث نمی کنند چه رسد به تشکیل دولت کورد. در ثانی کوردهای سوریه ای نیز به علت عقب ماندگی سیاسی همواره به دست مسعود بارازنی نگریسته و می نگرند، حتی انتقال، آموزش و تجهیز مسلحانه مسعود بارزانی نیز در همین جهت می باشد. ولی نکته قابل تامل برخورد آمریکا و ترکیه با دخالت های آشکار مسعود بارزانی در مورد آینده کوردهای سوریه ای می باشد، گوئی ترکیه و آزربایجان در موضوع ترکان ایران دخالت آشکاری داشته و شروع به تعلیم و تجهیز ترکان ایران برای آینده داشته باشند، این مسائل ضد قوانین  بین المللی می باشد و برای هر یک از کشورها دارای حق جنگ و مداخله را در نظر می گیرد. مناطق کردنشین سوریه از هیچ موقعیت ژئو استراتژیک و منابع اقتصادی برخوردار نیست.

بمباران کمپ های حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

بر اساس اخباری که سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر ساخته است هواپیماهای جنگی نوع F-16 چند بار مواضع و کمپ های سازمان تروریست حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) را در شمال عراق بمباران کرده اند.
بمباران کمپ های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان پس از وجود و ثبت تحرکات در قندیل و شما عراق آغاز شده است.
هواپیماهای جنگی F-16 ترکیه از دو پایگاه هوائی مالاتیا و اسک شهیر ترکیه برخواسته و هدف های تثبیت شده توسط هرون ها را برای چند بار مورد بمباران قرار داده اند.
بر اساس منابع اطلاعاتی وجود و حرکت 1000 میلیتان سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان طی روزهای گذشته ثبت گردیده است ، بیشتر تحرکات در نزدیکی مرزهای ایران که به کو هقندیل نزدیک می باشد صورت گرفته است.
نیروهای هوائی ترکیه تصاویر هرون ها و عملیات صورت گرفته را طی روزهای آتی منتشر خواهند ساخت.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bvjcezo
آخرین آمارها حکایت از هلاکت 17 تروریست عضو حزب کارگران کردستان (PKK) می باشد
بنا به اخبار روزنامه زمان چاپ ترکیه با ادامه عملیات نیروهای نظامی ترکیه در منطقه شیمدینلی از توابع شهر حکاری تعداد تروریستهای به هلاکت رسیده به عدد 17 رسیده است. روز پیش رقم نهائی 15 تروریست بیان شده بود.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ccljtgk
2 تروریست عضو حزب کارگران کردستان تسلیم شدند.
بر اساس اخبار منتشر شده 2 تروریست از اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) دیروز با فرار از کمپ های حزب کارگران کردستان در شمال عراق تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده اند.
تروریستهای تسلیم شده از طریق شیرناک و مرز سینوپی وارد ترکیه شده اند..
منبع ترجمه خبر
http://tinyurl.com/cea4c3a

۵/۰۴/۱۳۹۱

اردوغان: اگر حزب کارگران کردستان در سوریه لانه دواند به سوریه حمله می کنیم

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه امروز طی دیداری با اصحاب رسانه به سوالات رسانه های ترکیه در مورد سوریه و الخصوص موضوع تحرکات سازمان تروریست حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در چند منطقه کردنشین سوریه پاسخ داد.
مصاحبه رجب طیب اردوغان در کانال 24 ترکیه به صورت زنده نیز پخش می شد، اردوغان به طور واضح موضع ترکیه در قبال مسائل سوریه را بیان کرد.
اسد در آخر راه می باشد و مشروعیت خود را از دست داده است، او دیر یا زود مسند قدرت را ترکی خواهد کرد. اکنون که بنده با شما مصاحبه می کنم معترضین کنترل اکثر شهرهای مهم سوریه را بدست گرفته اند. امروز درگیری های شدیدی در شام و لاذقیه گزارش شده است.
مناطق کردنشین سوریه به علت بی تفاوتی به انقلاب سوریه در خارج از اوضاع داخلی سوریه واقع شده و روزهای آرامی را پشت سر گذاشته اند، طی چند روز گذشته نیروهای بشار اسد تماماً کنترل مناطق کوردنشین سوریه را به نیروهای مسلح پ.ی.د و میلیتانهای حزب کارگران کردستان (PKK) تحویل داده اند، تصاویر و خبرهایی با مضمون کردستان شرقی به دست پ.ک.ک افتاد در رسانه ها منتشر می شود. مطمئناً ترکیه تمامی مسائل مرتبط با سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان و شاخه سوریه ای آن در نظر دارد، ما به عنوان ترکیه به همین راحتی اجازه نمی دهیم لانه امن دیگری برای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در سوریه فراهم گردد. اگر پ.ی.د و حزب کارگران کردستان در جنوب سوریه کنترل شهرها را بر عهده بگیرند این برای ترکیه به معنای لانه سازی جدیدی پ.ک.ک برای اقدامات تروریستی علیه ترکیه می باشد و قوانین بین الملی نیز حق مدافع مشروع را برای حفاظت و امنیت ملی ترکیه قائل شده است. اگر کوچکترین تحرک نظامی و عملیات تروریستی از سوی حزب کارگران کوردستان در سوریه متوجه ترکیه گردد ما در لحظه پاسخ خواهیم داد و این مورد نیازی به شرح نیست چون مسئولیت ترکیه حفظ امنیت ملی خود و ثبات مرزهای خود می باشد. ما از یکپارچگی سوریه و تمامی گروهای معترض دفاع می کنیم، آینده سوریه باید به دست مردم سوریه مشخص گردد. 
منبع ترجمه خبر: 
http://tinyurl.com/c6gy28k 
خبرهائی مبنی بر انتقال اسلحه و دیگر تجهیزات نظامی نیز از سو مسعود بارزانی در خبرگزاری ها منتشر شده است.
بر اساس خبرهای منتشر شده کامیونهائی از شمال عراق که دارای تجیهزات نظامی و اسحله بودند به قامیشلی (منطقه کردنشین سوریه) منتقل شده اند، کامیونها از سوی مسعود بارزانی ناسیونالیست شناخته شده کرد به سوریه منتقل شده است.
طی چند روز گذشته کنترل 4 شهر کوردنشین سوریه به دست گروههای مسلح حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) و حزب دمکراسی و برابری (پ.ک.ک) افتاده است که سناریوهای تجزیه سوریه را به روز ساخته است.
در عین حال نیروهای پیشمرگه مسلح با یونیفورم عراقی طی 2 روز گذشته به مناطق کوردنشین سوریه منتقل شده اند. مسعود بارزانی طی مصاحبه ای که با شبکه الجزیره داشت از آموزش تعداد بسیاری از کردهای سوریه ای برای مسائل پیش رو خبرداد که بمب دوباره نقش مسعود بارزانی در تجهیز مخفیانه گروههای تروریست و رادیکال کرد منطقه را یادآوری می کند.
منبع ترجمه خبر:     
http://tinyurl.com/c8hjqzt

درگیری با حزب کارگران کردستان: 15 تروریست به هلاکت رسید

بر اساس اخباری که سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر ساخته است نظامیان ترکیه دیروز درگیری شدیدی با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) داشته اند، در این درگیری نیروهای ترکیه ای موفق به هلاکت رساندن 15 تروریست شده اند.
درگیری نیروهای نظامی ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در شهر حکاری و منطقه شیرناک صورت گرفته است، درگیری ها پس از بستن جاده و به آتش کشیدن چندین کامیون آغازشده است.
بر اساس آمار اولیه 15 تروریست عضو حزب کارگران کوردستان به هلاکت رسیده و متاسفانه 3 کادر نظامی ترکیه نیز زخمی شده اند. زخمی ها برای تداوی به بیمارستان منتقل شده اند.
بر اساس اخبار منتشر شده درگیری های نظامیان ترکیه (مهمتچیک) با تروریستها عضو حزب کارگران کردستان در منطقه ادامه دارد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bssz723
درگیری شدید با حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک
بر اساس اخبار سایت روزنامه زمان چاپ ترکیه نیروهای نظامی ترکیه درگیری شدیدی را با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) داشته اند، درگیری فوق در شهر تونجلی و منطقه نظمیه صورت گرفته است.
شروع عملیات در منطقه ارزینجان – تونجلی ترکیه پس از تثبیت یک دسته از تروریستها صورت گرفت، نیروهای ژاندرامری با حمایت هوائی هلیکوپترهای کبر یبه منطقه اعزام شده و عملیات ضد تروریستی آغاز گشت. 
بنا به خبرهای روزنامه زمان درگیری شدیدی مابین نیروهای ترکیه ای و تروریستها عضو حزب کارگران کردستان صورت گرفته و درگیریها هنوز هم ادامه دارد.
میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان طی هفته گذشته اقام به آتش کشیدن چندین ترانزیت ترکیه ای در محل نموده بودند. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cmhl5yj
بستن جاده و متوقف ساختن ماشینن ها از سوی میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان
گروهی از اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در جدیدترین عمل خود اقدام به بستن جاده ارتباطی حکاری- شیمدینلی ترکیه نموده و به آزار و اذیت رانندگان پرداخته اند.
علاوه بر آزار و اذیت رانندگان و مسافرین تروریستها دقایقی نیز به پروپاگاندا بر لیه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان پرداخته اند.
مامورین امنیتی و نظامی ترکیه پس از اگاهی از وجود تروریستها برای انجام عملیات ضد تروریست یبه منطقه اعزام شدند. نیورهای کاماندوی مبارزه با ترور و تروریسم نیز به همراه گروههای فوق به مطنقه اعزام شده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cbyrsnr

۵/۰۳/۱۳۹۱

حمله تروریستی حزب کارگران کردستان

بر اساس اخبار سایت روزنامه زمان چاپ ترکیه دیرزو حمله تررویستی با استفاده از انواع سلاح های دوربرد شکل گرفته است، خوشبختانه حمله تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) خسارات مالی نداشته است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده حمله میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در شهر زلزله زده وان ترکیه و در نقطه مرزی با ایران صورت گرفته است.
حمله تروریستی حزب کارگران کوردستان با استفاده از راکت انداز صورت گرفته است، نظامیان ترکیه ای  موجود در محل نیز بلافاصله با آتش به تروریستها پاسخ داده اند و به مانند همیشه اعضای حزب کارگران کوردستان (PKK) گریخته اند.
عملیات وسیعی در منطقه برای دستگیری تروریستهای گریخته شده شروع شده است
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bth75za
بستن جاده ارتباطی توسط حزب کارگران کردستان
بر اساس اخبار سایت روزنامه استار چاپ ترکیه گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) دیشب جاده ارتباطی شمدینلی – حکاری ترکیه را بسته و ماشین های عبوری را متوقف ساخته اند. پس از ایجاد رعب و وحشت در بین رانندگان اقدام به فرار از منطقه نموده اند.
حادثه فوق در 15 کیلومتری روستای باغلار صورت گرفته است.
نیروهای نظامی ترکیه پس از آگاهی از این حادثه تروریستی عملیات وسیعی را در منطقه آغاز کرده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c6hc8aw

۵/۰۲/۱۳۹۱

کرنولوژی حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

این متن قسمتی از پایان نامه کارشناسی ارشد آقای جعفر افشارنیا در رشته حقوق بین الملل با موضوع امکان توسل به دفاع مشروع در مبارزه با تروریسم با مطالعه موردی مبارزه ترکیه با گروه تروریستی حزب کارگران کردستان می باشد که در سال ۱۳۸۹ دفاع نموده است .
 روزشمار وقايع مهم گروه تروريستس پ.ك.ك
1 – 27 اكتبر 1978: گروه تروريستي پ.ك.ك (حزب كارگران كردستان) در روستاي فيس از توابع دياربكر اولين كنگره خود را اعلام موجوديت كرد. پ.ك.ك با ايدئولوای  ماركسيستی – لنينيستی در اين تاريخ به وجود آمد.
2 – 1982: در كنگره گروه در سوريه، تشتت افكار نمودهاي عيني خود را نشان داد. همچنين حزب کارگران کوردستان در شكل گيری ديگر گروههای تروريستی علاوه بر كمكهای تئوريك، در زمينه اجرايی نيز به آنها كمك كردند.
3 – 1984: در اين سال حزب کارگران کردستان ساختار خود را تغيير داد. اوجالان با بيان الگوبرداری از انقلاب مردمی در زمان مائو، با كمك سوريه در جنوب شرقی تركيه دست به اقدامات تروريستی زد. همچنين اين سال شروع ترورهای محلی و افزايش آن نيز می باشد.
4 – 5 آگوست 1984 (حملات تروريستی شمدينلی و اروح): در اين تاريخ شبه نظاميان حزب کارگران کوردستان به يك پاسگاه در نزديكی سييرت حمله كردند. ستاد فرماندهی ارتش تركيه با بيان حمله فوق كشته شدن يك تن و زخمی شدن 6 نظامی و 3 غير نظامی ديگر را تأييد كرد. در حمله ای ديگر در سمت شميدنلی از توابع حكاری، موجب كشته شدن 3 تن از درجه داران ارتش تركيه شد. اين اولين عمليات تروريستی بزرگ پ.ك.ك بود و از اين به بعد از استراتژی Gerilla (پارتیزانی )بهره می برد.
5 – 23 ژانويه 1987: در حمله «ميديات» توسط پ.ك.ك 10 شهروند تركيه كشته شدند.
6 – 27 ژانويه 1987: از اين تاريخ به بعد نگهبانان روستايی نيز در ليست افراد مدنظر حزب کارگران کردستان جهت انجام عمليات تروريستی قرار گرفت.
7 – 30 ژوئن 1987: در قتل عام افراد روستای پينارجيك از توابع شهرستان عؤمرلی 16 كودك، 6 زن، 8 مرد كشه شدند. اوجالان بعد از اين حادثه گفت: «بكشيد تا نفوذ و اتوريته كسب كنيم».
8 – 9 مي 1988: در اقدامی تروريستی در نوسايبين از توابع استان ماردين؛ 8 فرزند يك خانواده، 2 زن و در مجموع 11 نفر را به قتل رساندند و 2 بچه به شدت زخمی شدند. 3 نفر كه توسط عوامل حزب کارگران کوردستان ربوده شده بودند كشته شدند.
9 – 1988: حسين ييلديريم مقام ارشد گروه در اروپا اختلافات فكری خود را با اوجالان اعلام كرد.
10 – 26 نوامبر 1989: در روستای ايكی ياكا از توابع شهرستان يوكسك اووا 21 نفر كشته شدند. مقامات تركیه با بيان مطلب فوق اعلام كردند كه اين افراد پس از اقدام تروريستی خود كه قصد خروج از كشور را داشتند 9 چوپان را به همراه 70 گوسفند با خود بردند.
11 – 16 آوريل 1990: اعضای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در الازيغ 5 نفر از جمله 4 معلم را كشتند.
12 – 11 ژوئن 1990: در اقدام تروريستی گروه در روستای چئوريملی از توابع استان شيرناك 27 نفر كشته شدند. 12 تن از كشته شدگان بچه و 7 نفر آنها زن بودند. در درگيری با تروريستهای حزب کارگران کوردستان نيز 4 نگهبان روستايي كشته شدند.
13 – 14 جولای 1991: عناصر تروريستی طی عملياتی در توابع استان كاهارمان ماراش 9 نفر در بين آنها زن و بچه نيز مشاهده میشد به قتل رساندند. تروريس ها پس از آن اجساد را نيز سوزاندند.
14 – 25 دسامبر 1991: تظاهرات عده ای منسوب به حزب کارگران کردستان در قسمت باكيركؤی در استانبول و استفاده آنها از مواد منفجره باعث به آتش كشيده شدن يك مركز خريد شد كه در نتيجه آن 11 نفر كشته و 17 نفر ديگر زخمي شدند.
15 – 11 ژوئن 1992: در شهرستان تاتوان از توابع بيتليس تروريستها با سد كردن راه يك مينی بوس هر 13 مسافر آن را كشتند.
16- 27 ژوئن 1992: در روستای يولاچ از توابع سيلوان، تروريستها پس از خارج كردن مردم از مسجد 11 نفر از آنها را كشتند.
17 – 5 سپتامبر 1992: 7 نفر در جاده بينگول – گئنج به ضرب گلوله حزب کارگران کردستان كشته شدند.
18 – 15 سپتامبر 1992: در بمب گذاری يك عدد مينی بوس در موزلوك از توابع باتمان 10 نفر از جمله 4 نگهبان روستايی كشته و 6 نفر ديگر نيز زخمی شدند.
19 – 11 اکتبر 1992: تروريستها روستای جويزدالی از توابع بيتليس را به آتش كشيدند و 30 نفر كه در بين آنها زن و بچه نيز بودند را كشتند و 25 نفر ديگر زخمی شدند.
20 – 6 ژولای 1993 (قتل عام باش باغلار): تروريستهای حزب کارگران کوردستان با آتش كشيدن روستای باش باغلار از توابع ارزينجان 28 نفر كه در ميان آنها زنان نيز ديده مي‎شدند كشتند و 3 نفر زخمی شدند.
 21 – 4 آگوست 1993: تروريستها در بيتليس با متوقف كردن 2 عدد مينی بوس 15 نفر را كشتند و 13 نفر نيز زخمی شدند.
 22 – 14 آگوست 1993: يك روز مانده به 15 آگوست يعني سالروز آغاز حملات تروريست حزب کارگان کوردستان در تظاهراتی كه در قارص اتفاق افتاد و در نتيجه حوادث بعد از آن 9 نفر كشته و 51 نفر زخمی شدند.
 23  - 25 اكتبر 1993: در شهرستان جات از توابع ارزروم تروريستها عده ای را در قهوه خانه جمع كرده و پس از سخنان تحقيرآميز 35 نفر كه در بين آنها زن و بچه و پير نيز ديده می شدند كشتند.
 24 – 12 فوريه 1994: در بمب گذاری ايستگاه قطار در استانبول 5 نفر كشته و 29 نفر زخمی شدند.
 25 – 19 مارس 1995: در حمله به يك اتوبوس نظامی در تونجلي 19 سرباز كشته و 10 نفر نيز زخمی شدند.
 26 – 22 ژوئن 1996 : تروريستها با نفوذ در استوديوی تلویزیونی 6 نفر را كشته و 14 نفر را زخمی كردند.
 27 – 25 اكتبر 1996: در بمب گذاری در جلوی مقر پليس امنيتی شهر آدانا 4 نفر از جمله 3 پليس كشته شدند و 12 نفر نيز زخمی شدند.
 28 – 1998: در پی فشارهاي دولت تركيه به سوريه، اوجالان اعلام آتش بس يك طرفه كرد.
 29 – 15 فوريه 1999: عبدالله اوجالان با پاسپورتی قبرسی در كنيا دستگير شد. دستگيری اوجالان نقطه عطفی در مبارزات دولت تركيه بر علیه پ.ك.ك بود. پس از اين واقعه دولت ترکیه وارد آخرين مرحله مبارزه با گروه تروريستی حزب کارگران کوردستان شده بود. اوجالان پس از دستگيري با بيان «در خدمت ملتم هستم» افكار عمومی خودی را جهت مرحله جديدی از مبارزات آماده ميكرد. گروه با اين پيام اوجالان وارد مرحله جديدی از مبارزه خود شد و فعاليتهای تروريستی مسلحانه فروكش كرد.
 30 – 26 ژوئن 1999: در اين تاريخ اوجالان به استناد ماده 125 قانون جزايی تركيه محاكمه شد.در اين برهه، حزب کارگران کردستان برای جلوگيری از اعدام اوجالان به سمت آموزش نيروهای انتحاری روی آورده بود و تصميم بر اين شد كه شبه نظاميان آموزش ديده گروه تا سال 2002 در شمال عراق باقی بمانند. مطالبات حداكثری جای خود را به شعار «ما خواهان جمهوری تركيه دموكراتيك هستيم» داد.
31 – 34 – 11 آگوست 1999: اوجالان خواستار ادامه آتش بس و خروج نيروهای شبه نظامی گروه ازخاك تركيه شد. در سال 1999 با مطرح شدن معيارهاي سياسی كپنهاك (كانديداتوری تركيه برای اتحاديه اروپا) اوجالان تا سال 2002 خواستار حقوق فرهنگی كوردها بود. در اين ميان گروه درصدد لغو اعدام اوجالان و كسب امتيازات سياسی بود. پس از اين بود كه معيارهای سياسي كپنهاك هماند مطالبات گروه مطرح شد. اوجالان تصميمات خود را توسط وكيل های خود به سران گروه انتقال می داد.
 32 – 27 دسامبر 2001: در اين تاريخ شورای اتحاديه اروپا در بيانيه ای كه در روزنامه رسمی خود با عنوان مبارزه با تروريسم و تدابير لازم ، نام سازمان تروريستی حزب کارگران کوردستان را جزء گروههای تروريستی عنوان كرد.
 33 – 10 آوريل 2002: حزب کارگران کردستان با اعلام انحلال خود نام خود را به KADEK تغيير داد. در اين بازه پ.ك.ك دست به هيچ فعاليت تروريستی نزد.
 34 – مارس 2003: دادگاه حقوق بشر در اروپا شرايط زندگی اوجالان در زندان را نرمال قلمداد كرد.
 35 – 13 ژوانويه 2004: آمريكا پ.ك.ك و گروهكهای وابسته به آن از جمله kadek-kongra/gel را در ليست گروههای تروريستی قرار داد.
 36 – 5 آوريل 2004: اتحاديه اروپا در اين تاريخ (PKK/KADEK/Kongra-gel) را جزء ليست گروههای تروريستی قرار داد.
 37 – ژوئن 2004: گروه تروريستی حزب کارگران کوردستان (Kongra-gel )اعلام آتش بس كرد. از اين به بعد فعاليتهای گروه بر محور 2 استراتژی تبيين شد. اولی اقدامات مسلحانه ای كه ريسك پذيری كمی برای گروه داشته باشد و دومی فعال نگه داشتن فعاليتهای سياسی گروه، فعاليتهای سياسی بيشتر در راستای نزديكی به اروپا و عضويت در اتحاديه اروپا پی ريزی شده بود.
 38 – 6 جولای 2005: نائب رئيس حزب HADEP ،حكمت فيدان، قبل از غير قانونی اعلام شدن حزب، پس از جلسه ای با گروه PWD برای فعاليتهای حزبی به تركيه بازگشت و در آپارتمانش واقع در دياربكیر به ضرب گلوله كشته شد. فيدان در پی اختلاف با حزب کارگران کردستان مسئوليت هماهنگی PWD (حزب دموكراتيك وطن دوست) كه رهبری آن به عهده برادر عبدالله اوجالان يعنی عثمان اوجالان بود را قبول كرد.
 39 – 16 جولای 2005: بمب گذاری تروريستها در كوش آداسی باعث مرگ ده تن از جمله 2 ترويست ايتاليائی و انگليسی و زخمی شدن 13 تن ديگر شد.
 40 – 17 جولای 2005: مقام ارشد پ.ك.ك در اتريش حسن اوزن با نام مستعار يوسف صالح به قتل رسيد. علت كشته شدن اورن مخالفت او با اقدامات مسلحانه تروريستی و مخالفت با دستورات اوجالان عنوان شد.
41 – 12 فوريه 2006: كانی ييلماز از مقامات ارشد حزب کارگران کردستان در اروپا در نتيجه بمب گذاری در ماشين شخصی وی كشته شد. ييلماز كه از سال 1990 فعاليتهاي پ.ك.ك را در اروپا رهبری می کرد، پس از اينكه ايتاليا درخواست پناهندگی اوجالان را رد كرد مقصر قلمداد می شد.
 42 – 28 مارس 2006: حوادث دياربكیر: درگیری نظاميان ارتش با عوامل تروريست در مسير بين گول – موش در تاريخ 25 مارس منجر به كشته شدن 14 تن از تروريستهای عضو حزب کارگران کوردستان شد. در مراسم تدفين 4 تن از اين كشته شدگان ROJ TV كه به نوعی نقش سخنگوی تلويزيونی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) را بازی ميكند با تحريك مردم باعث تعطيلی اكثريت بازار در دياربكر شد معترضين ادارات و برخی از بانكها را تخريب و به آتش كشيدند.
 43 – 4 می 2006: اتوبوس حامل نظاميان و فرزندان آنها در اثر بمب گذار در جاده حكاری طعمه حريق شد و 21 تن از جمله 11 بچه كشته شدند.
 44 – 11 آگوست 2006 : دفتر نخست وزيری عراق خبر از تصميم دولت مبنی بر تعطیلی و ممانعت از فعاليت دفاتر وابسته به حزب کارگران کوردشتان در بغداد خبر داد.
 45 – 14 آگوست 2006: انگلستان نيز پ.ك.ك و KADEK/Kongra-gel را غير قانونی اعلام كرد.
 46 – 28آگوست 2006: در پی سه انفجاری كه در مارماريس از توابع موغلا روی داد 10 شهروند انگليسی و 11 شهروند تركيه زخمی شدند.
 47 – 28آگوست 2006: انفجاربمبی در مقابل ساختمان پليس امنيتی در آنتاليا موجب كشته شدن 3 تن و زخمی شدن بيش از 20 نفر شد.
 48 – 28 آگوست 2006: دولت آمريكا با تأسيس نمايندگی ويژه در زمينه مبارزه با تروريسم حزب کارگران کوردستان در تركيه، ژوزف رالستون معاون اول سابق ارتش آمريكا را به سمت مسئوليت اين دفتر منصوب كرد. وی فرماندهی نيروهای ناتو بين سالهای 200 تا 2003 را به عهده داشت.
 49 – 13 سپتامبر 2006: در بارك كوشلويولو در دياربکیر ترکیه بر اثر انفجار بمبی 11 نفر از جمله يك نوزاد كشته و 17 نفر ديگر زخمی شدند.
 50 – 22 می 2007: در اثر انفجار بمبی در بازار آنا فارتالار در آنكارا 7 تن به همراه خود تروريست كشته و 91 تن ديگر از جمله 10 تبعه پاكستانی نيز زخمی شدند.
 51 – 21 اكتبر 2007: حمله عوامل تروريستی به نظاميان تركیه در حوالی روستای داغليجان يوكسك اوا، از توابع حكارب 12 نظامب اين كشور كشته شدند.
 52 – 3 ژانويه 2008: انفجار بمبی در دياربكیر جان 6 تن از جمله 5 دانشجو را گرفت و 67 تن از جمله 30 نظامی هم زخمی شدند.
 53 – 27 جولای 2008: انفجار دو بمب در منطقه گون گورن استانبول 17 كشته و 154 زخمی به جای گذاشت.
 54 – 13 اكتبر 2008: حمله تروريستی به پاسگاه آك توتون در شمدينلی سبب مرگ 17 سرباز و زخمی شدن 12 تن ديگر شد. در این درگيری 23 تروريست عضو حزب کارگران کردستان نيز کشته شدند.
 55 – 5 اكتبر 2008: در نتيجه كمين تروريست ها، سر راه يك خودروی نظامی 6 پليس اين كشور كشته شدند.
 56- 4 و5 آوریل 2009: حزب کارگران کوردستان که تا انتخابات مارس آتش بس اعلام کرده بود در پی انفجار یک مین دو نفر مامور امنیتی  و4 نفر شهروند عادی زخمی شدند
 57- 29 آوریل 2009:  در پی انفجار مین در مسیر دیاربکر- بینگول 9 نفر نظامی ترکیه کشته شدند.
 58- 28 می 2009: در پی انفجار مینهای کار گذاشته شده توسط  تروریستهای حزب کارگران کردستان در مسی حکاری چوکورجا 6 نفر نظامی کشته شده و 8 نفر زخمی شدند.
 59 – 28 آوریل 2010: در درگیری میان نیروهای نظامی ترکیه وعوامل حزب کارگران کوردستان 2 نظامی ترکیه کشته شده و2 نفر دیگر زخمی شدند.
 60- 7 می 2010 : در درگیری نیروهای پ.ک.ک (PKK) با ارتش ترکیه در منطقه داغلیجا 2 نفر نظامی ترکیه و5 نفر از تروریستهای پ.ک.ک کشته شدند.
منبع : سایت خبری تبریز سه سی
http://tinyurl.com/7grff2c

پیشمرگه ها کنترل چندین منطقه سوریه را بدست گرفتند

پس از ایجاد خلاء قدرت سیاسی و نظامی در بسیاری از مناطق کوردنشین سوریه مسعود بارزانی ناسیونالیست شناخته شده کرد نیز دست بکار شد. بنا به اخباری که در مدیا منتشر شده است بسیاری از پیشمرگه های حکومت کورد شمال عراق از طریق مرزهای عراق وارد شهرهای سوریه شده و چندین منطقه کردنشین را به تصرف خود درآورده اند.
شهرهای تصرف شده به دست پیشمرگه ها آفرین، قوبان و ... می باشند. نیروهای پیشمرگه مسلح بنا به دستور مستقیم مسعود بارزانی وارد سوریه شده و هدف خود را از تصرف خاک های سوریه حفظ امنیت کوردهای سوریه ای بیان کرده اند. این در حالی می باشد که شهرهای فوق طی روزهای گذشته به تصرف سازمان تروریستی حزب کارگان کردستان (Kurdistan Workers' Party) و زیرشاخه سوریه ای پ.ک.ک به نام پ.ی.د بود. بنا به نظر بسیاری از استرتژیست ها تقابل مسعود بارزانی و حزب کارگران کوردستان در قبلا وضعیت کردهای سوریه ای آغاز گشته است.
مسعود بارزانی طی ماههای گذشته کنفرانسی با نام "اتحاد کردها" در شهر اربیل برگزار کرد و در این کنفرانس نیز از حمایت بر اتحاد کوردها در منطقه و الخصوص درسوریه بیانات مشترکی بین گروهای سیاسی و غیرسیاسی کرد منتشر شد. یکی از همین قرارها نیز حضور ینروهای مسلح پیشمرگه در صورت لزوم در خاک های سوریه بود که گسیل نیورهای مسلح پیشمرگه به شهرها و مناطق کوردنشین سوریه نشانه همان نتایج کنفرانس می باشد. مسعود بارزانی در کنفرانس علت استفاده از نیروهای مسلح پیشمرگه در صورت لزوم را جلوگیری از گسترش تفکر سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و شاخه سوریه ای پ.ک.ک عنوان کرد.
پیشمرگه های وارده به خاک های سوریه دارای پرچم های حکومت کردستان عراق بوده اند و بدون هیچ مقاومتی موف به تصرف و کنترل خاک های سوریه شده اند. پس از جای گیری پیشمرگه های مسلح در خاک های سوریه گروهای کورد سوریه ای نیز با بیان مسئله موضوع را به مدیای منطقه ای رساندند.در بیانیه چنین اعلام شد:
فضای آزادی در کردستان غربی (منظور بعضی مناطق کردنشین سوریه) شروع به وزیدن کرده است، حزب کارگران کردستان و شاخه سوریه ای آن به همراه بشار اسد ظلم بزرگی را در حق مردم سوریه روا داشته اند ولی ما نیز از این عمل اظهار ناراحتی داریم!. حزب کارگران کردستان در سوریه نیز ظلم ها و ستم های فراوانی را در حق کردهای سوریه مرتکب شده است. 
پیشمرگه های مسلح کورد در خدمت مسعود بارزانی مسئول حزب دمکرات کردستان عراق می باشند.
منبع ترجمه مقاله:
http://tinyurl.com/c3ymda4

خراج حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از مردم سوریه

بر اساس اخباری که در سایت روزنامه زمان چاپ ترکیه منتشر شده است سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) اقدام به جمع آوری خراج از مردم سوریه می کند. به سبب حمایت بی حد وحصر بشار اسد از حزب کارگران کردستان که بر دو هدف داخلی و خارجی تکیه داشت از شروع اعتراضات در سوریه بشار اسد دوباره اقدام به حمایت از پ.ک.ک نموده است. بشار اسد و رژیم بعث در بعد داخلی برای عدم مشارکت کردهای سوریه ای در صف معترضین حاکمیت و در بعد خارجی برای به اصطلاح تنبیه ترکیه استفاده ابزاری نموده است.
پس از ایجاد خلاء قدرت سیاسی در مناطق کوردنشین سوریه اکنون مناطقی به مانند قامیشلو، آفرین، آموده و به تصرف هزاران میلیتان مسلح سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان درآمده است. وبه راحتی اعضای مسلح پ.ک.ک در حال جمع آوری خراج از مردم می باشند. پس از جنگ های چند روز در مناطق کردنشین سوریه که نیروهای ارتش آزادی بخش سوریه با نیروهای بشار اسد داشتند و منجربه خروج سربازان بشار اسد از این مناطق گشت سردمداران حزب کارگران کردستان پس از خلاء قدرت اقدام به کنترل منطقه و اعلام موجودیت نمودند. بیشترین درگیری های ارتش آزادی بخش سوریه در مناطق کردنشینی به مانند Binxet صورت گرفته است. پس از اعلان موجودیت حزب کارگران کردستان و شاخه ای سوریه ای اش بر روی بسیاری از مناطق دولتی پرچمهای سازمان های تروریستی به مانند حزب کارگران کردستان و حزب اتحادیه جوامع کردستان برافراشته شد.  
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/chc8zn7
مسئول حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در روسیه تسلیم ترکیه شد
بر اساس اخباری که سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر کرده است پس از دیدار رجب طیب اردوغان و پوتین شخصی که مسئول سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در روسیه بود توسط مامورین روسی تسلیم ترکیه گردیده است.
مجید گوموش (Mecit Gümüş) که تحت تعقیب پلیس بین الملل بود و جزء یکی از روئسای روسیه ای حزب کارگران کردستان به شمار می رفت به ترکیه بازگردانده شد.
وی که 1 سالی بود در روسیه دستگیر شده بود هفته گذشته به همراه اکیبی از اینترپل برای دادگاه به یکی از زندانهای شهراستانبول منتقل گردید. وی به سبب جرم هائی که در ترکیه مرتکب شده است  در لیست سیاه پلیس بین الملل قرار گرفته است. 
مجید گوموش در یکی از جمهوریت های خودمختار روسیه زندگی می کرده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cpehwfe
میلیتانهای حزب کارگران کردستان چندین ماشین را به آتش کشیدند
میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) چندین ماشین را در جاده مبادلاتی بینگول – تونجلی ترکیه به آتش کشیدند. تمامی ماشین های به آتش کشیده شده شخصی بوده و در حین ساعت 21:00 در درجه اول با استفاده از سلاح های دوربرد به کامیون ها شلیک شده است، سپس پس از بازرسی و گروگانگیری رانندگان میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان اقدام به آتش کشیدن کامیون ها نموده اند.
در این حمله تروریستی دو نفر از رانندگان که در ماشین خود دارای اسلحه شخصی بودند نیز در اولی نگشودن آتش از سمت میلیتانهای پ.ک.ک آنها نیز آتش گشوده اند ولی به علت تعدد تروریستها چاره ای جز تسلیم شدن نداشته اند.
تروریستهای عضو حزب کارگران کوردستان پس از به آتش کشیدن تمامی کامیونها به مانند همیشه اقدام به فرار کرده اند.
برای دستگیری اضعای حزب کارگران کردستان در منطقه عملیات وسیعی آغاز شده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/czjkgln

۵/۰۱/۱۳۹۱

بشار اسد: سلاح ها و مهمات حزب کارگران کردستان را تامین کنید

بنا به گزارشی که از سوی مدیر عمومی ژاندرمری ترکیه منتشر شده است ادعائی مبنی بر تجهیز سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) از سوی ارگان اطلاعاتی سوریه (المخابرات) ، رژیم بعث و حاکمیت بشار اسد منتشر منتشر گردیده است. 
در حالیکه مسئله حمایت بشار اسد و رژیم بعث از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در روزهای گذشته ابعاد جدیدی به خود دیده، گزارش مفصل مدیر عمومی ژاندارمری ترکیه نیز خبر از تجهیز نظامی حزب کارگران کوردستان از سوی بشار اسد منتشر کرده و ابعاد جدیدی به مسئله افزود.
بنا به گزارش تجهیزات مالی، اسلحه، مهمات، غذائی، لوجستیک و ... حزب کارگران کردستان طی ماههای گذشته از سوی المخابارت و بشار اسد به صورت مستقیم تامین گردیده است، حتی دو انبار مهما تحزب کارگران کوردستان نیز در شهرهای آفرین و عین العرب نیز توسط گروههای اطلاعاتی ترکیه مشخص گردیده است، یادآروی کنیم که کنترل 2 شهر فوق طی 2 روز گذشته تماماً در علیه گروههای منتصب به حزب کارگران کردستان می باشد. وجدو 2 انبار مهمات نیز حاکی از آمادگی برای رویاروئی احتمالی در روزهای آتی با ارتش آزادی بخش سوریه می باشد.
بشار اسد طی ماههای گذشته کنترل شهرهای مرزی ترکیه – سوریه را به میلیتانهای مسلح حزب کارگران کوردستان (PKK) واگذار کرده است. در شهرهای آفرین و عین العرب نیز میلیتانهای سازمان تروریست حزب کارگران کردستان اقدام به تشکیل گروههای مسلح با نام نیروهای مدافع خلق نموده اند. البته طی ماههای گذشته گزارشاتی نیز مبنی بر آموزش چند صد میلیتان مسلح توسط مسعود بارزانی ناسیونالیست کرد به گوش می رسید. 
در دیگر سو کردهای سوریه با جمعیتی بالغ بر 1 الی 2 میلیون نفر دارای چندین تشکیلات کورد می باشند که طی ماههای گذشته ارگانیزاسیون این گروها به شدت افزایش یافته است. بیشتر گروههای کرد سوریه ای دو دسته اند یا همراه تفکرات ملی گرای نرم مسعود بارزانی و یا پیرو اقدامات تروریستی و مسلحانه حزب کارگران کردستان.
در گزارش نیروهای اطلاعاتی و امنتی ترکیه نام تک تک اشخاص سوریه ای که در تجهیز حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نقشی اساسی داشته اند ذکر گردیده است. برای مثال شخصی به نام احمد .ش.آ مسئول تدارکات مالی پ.ک.ک، طالع العرب مسئول و حنیف.ه مسئول تدارک زیرساخت های فعالیتی پ.ک.ک در سوریه و ... ذکر گردیده است.
در همین گزارش نام چندین قاچاقچی کورد سوریه ای که حامی مالی حزب کارگران کردستان نیز می باشند ذکر گردیده است. از مهمترین این نام ها قاچاقچیان شناخته شده کردی به مانند چاووش، انور، محمد امنی، واحد و ... می باشند.   
منبع ترجمه خبر: سایت روزنامه رادیکال چاپ ترکیه
http://tinyurl.com/crwfffd