۵/۰۲/۱۳۹۱

پیشمرگه ها کنترل چندین منطقه سوریه را بدست گرفتند

پس از ایجاد خلاء قدرت سیاسی و نظامی در بسیاری از مناطق کوردنشین سوریه مسعود بارزانی ناسیونالیست شناخته شده کرد نیز دست بکار شد. بنا به اخباری که در مدیا منتشر شده است بسیاری از پیشمرگه های حکومت کورد شمال عراق از طریق مرزهای عراق وارد شهرهای سوریه شده و چندین منطقه کردنشین را به تصرف خود درآورده اند.
شهرهای تصرف شده به دست پیشمرگه ها آفرین، قوبان و ... می باشند. نیروهای پیشمرگه مسلح بنا به دستور مستقیم مسعود بارزانی وارد سوریه شده و هدف خود را از تصرف خاک های سوریه حفظ امنیت کوردهای سوریه ای بیان کرده اند. این در حالی می باشد که شهرهای فوق طی روزهای گذشته به تصرف سازمان تروریستی حزب کارگان کردستان (Kurdistan Workers' Party) و زیرشاخه سوریه ای پ.ک.ک به نام پ.ی.د بود. بنا به نظر بسیاری از استرتژیست ها تقابل مسعود بارزانی و حزب کارگران کوردستان در قبلا وضعیت کردهای سوریه ای آغاز گشته است.
مسعود بارزانی طی ماههای گذشته کنفرانسی با نام "اتحاد کردها" در شهر اربیل برگزار کرد و در این کنفرانس نیز از حمایت بر اتحاد کوردها در منطقه و الخصوص درسوریه بیانات مشترکی بین گروهای سیاسی و غیرسیاسی کرد منتشر شد. یکی از همین قرارها نیز حضور ینروهای مسلح پیشمرگه در صورت لزوم در خاک های سوریه بود که گسیل نیورهای مسلح پیشمرگه به شهرها و مناطق کوردنشین سوریه نشانه همان نتایج کنفرانس می باشد. مسعود بارزانی در کنفرانس علت استفاده از نیروهای مسلح پیشمرگه در صورت لزوم را جلوگیری از گسترش تفکر سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و شاخه سوریه ای پ.ک.ک عنوان کرد.
پیشمرگه های وارده به خاک های سوریه دارای پرچم های حکومت کردستان عراق بوده اند و بدون هیچ مقاومتی موف به تصرف و کنترل خاک های سوریه شده اند. پس از جای گیری پیشمرگه های مسلح در خاک های سوریه گروهای کورد سوریه ای نیز با بیان مسئله موضوع را به مدیای منطقه ای رساندند.در بیانیه چنین اعلام شد:
فضای آزادی در کردستان غربی (منظور بعضی مناطق کردنشین سوریه) شروع به وزیدن کرده است، حزب کارگران کردستان و شاخه سوریه ای آن به همراه بشار اسد ظلم بزرگی را در حق مردم سوریه روا داشته اند ولی ما نیز از این عمل اظهار ناراحتی داریم!. حزب کارگران کردستان در سوریه نیز ظلم ها و ستم های فراوانی را در حق کردهای سوریه مرتکب شده است. 
پیشمرگه های مسلح کورد در خدمت مسعود بارزانی مسئول حزب دمکرات کردستان عراق می باشند.
منبع ترجمه مقاله:
http://tinyurl.com/c3ymda4

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر