۱۰/۳۰/۱۳۹۴

جنایت جنگی پیشمرگه‌های کردستان عراق، شبه‌نظامیان یزیدی و حزب کارگران کردستان

بر اساس شواهد سازمان عفو بین‌الملل پیشمرگه‌های کرد کردستان عراق و گرو‌ه‌های شبه‌نظامی برای طرد اعراب از منطقه به صورت هدف‌دار اقدام به تخریب خانه‌های اعراب در منطقه نموده‌اند.
گزارش جدید سازمان عفو بین‌الملل حاکی از آن هست که پیشمرگه‌های کرد و دیگر گروه‌های شبه نظامی بدون ارائه هیچ دلیلی و سندی مبنی بر همکاری شهروندان عرب با دولت اسلامی اقدام به تخریب خانه‌های اعراب در مناطق مورد مناقشه کردستان عراق با دولت مرکزی نموده‌اند، بنا به نظرات سازمان عفو بین‌الملل تخریب خانه‌های اعراب با هدف تصرف مناطق مورد مناقشه صورت پذیرفته و اقدامات پیشمرگه‌های کرد کردستان عراق با عنوان "جنایت جنگی "می تواند تلقی گردد.
گزارش جدید سازمان عفو بین‌الملل بر اساس تحقیقات میدانی در 13 روستا - شهر و مصاحبه رو در رو با بیش از 100 شاهد عئینی و خانواده‌هائی که ملزم به کوچ اجباری خانه‌های خود شده‌اند آماده شده است.  
در مورد اتهام جنایت جنگی پیشمرگه‌های کردستان عراق هنوز جواب رسمی از سوی مسئولین کردستان عراق منتشر نشده است.
جنایت جنگی حزب کارگران کردستان و ی‌پ‌گ
تصاویر مستند ماهواره‌ای حاکی از آن هست در بعضی مناطق حزب کارگران کردستان و شاخه سوریه‌ای آن ه‌پ‌گ نیز جنایت جنگی تحقق ساخته‌اند. در بخش ولایات شنگال و نینوا سازمان عفو بین‌اللملل چنین می‌گوید:
پیشمرگه‌های کردستان عراق و شبه‌نظامیان کردی یزید با هدف انتقام‌گیری از اعراب به سبب ظلم‌هائی که دولت اسلامی یا داعش بر کردهای یزیدی روا داشته اقدام به حملات و کشتارهائی بر علیه اعراب موجود در منطقه نموده‌اند. در عین حال 30 مسئول کردستان عراق در کنار جنایات پیشمرگه‌های کرد، شبه‌نظامیان کرد یزیدی، حزب کارگران کوردستان و ی پ گ به صورت مستقیم با اتهام تخریب خانه‌ها و مناطق عرب‌نشین مواجه می باشند.
بر اساس سخنان دونالد روورا به عنوان مشاور سازمان عفو بین‌اللمل بدون عدم وجود توجیه نظامی اقدام به کوچ اجباری شهروندان عادی و تخریب منازل و مناطق شهروندان به عنوان جنایت جنگی تلقی می گردد.
گزارش عفو بین‌الملل تاکیید می کند که اعراب موجود در منطقه که اقدام به برگشت به خانه‌ها و مناطق آبا و اجدای خود پس از پاک‌سازی از لوث دولت اسلامی نموده‌اند با موانع حکومت خودمختار کردستان عراق و مسولین نظامی آن مواجه گردیده‌اند. نماینده سازمان عفو بین‌اللمل تایید می کند که اعرابی که ملزم به کوچ اجباری از مناطق خود شده‌اند آواره در کمپهای متعدد و در شرایط وخیمی قرار دارند. روورا تاکید می کند که حکومت کردستان عراق با ایجاد مانع در برابر بازگشت اعراب به خانه‌ها و مناطق آبا و اجدای خود سبب افزایش شرایط وخیم آوارگان عرب گردیده است.
بر اساس آمار رسمی سازمان ملل متحد از تاریخ 1 ژانویه 2014 تا 31 اکتبر 2015 بیش از 18.800 غیرنظامی کشته شده است. در گزارش سازمان ملل از سوء استعمار آواره‌گان از سوی پیشمرگه‌های کردستان عراق، ارتش، شبه‌نظامیان و ...یاد شده است.   
منبع ترجمه خبر:
سایت بی‌بی‌سی، بخش ترکی
http://tinyurl.com/hw8gguu

۱۰/۲۹/۱۳۹۴

SNHR: تحقق پاک‌سازی ائتنیکی وسیع شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه(Syrian Network For Human Rights) که وابسته به مخالفان دولت می باشد شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(پ‌‌ی‌د) که در سوریه به فعالیت می پردازد پاک‌سازیهای ائتنیکی وسیعی را در مناطقی که به تصرف خود درآورده است به تحقق رسانده است.
پاک‌سازی‌های ائتنیکی، دستگیری و شکنجه‌های خودسرانه، سربازی اجباری، مهاجرت‌های اجباری، آدم‌ربائی و ... از جمله مواردی می باشند که در گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در مورد شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان یا پ‌ی‌د به آنها آن اشاره شده است. 
گزارشات دیده‌بان حقوق بشر سوریه حاکی از آن هست که از سال 2012 که رژیم بشار اسد از مناطق شمالی و شمال غربی سوریه با توافق نانوشته‌ای حتی بدون انداختن یک فشنگ به سمت شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان مناطق یاد شده را تسلیم پ‌ی‌د نموده پ‌ی‌د قتل‌عام‌های وسیعی را با هدف پاک‌سازی‌های ائتنیکی به تحقق رسانده است. بر اساس ادعای سازمان حقوق بشر سوریه قتل‌عام‌ها و پاک‌سازی‌های ائتنیکی وسیع شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان در مناطق الاغبش، تل براك، الحاجیه، تل خليل (الجوادية) و ... صورت پذیرفته است، قتل‌عام شده‌گان اغلب غیرنظامی و کودکان و زنان بوده‌اند.
در قسمت دیگر گزارشات حقوق بشر از دستگیری‌های بی‌جهت غیرنظامیان توسط شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان یاد شده است،  بر این اساس 651 غیرنظامی در منطقه حسکه توسط پ‌ی‌د به صورت خودسر دستگیر شده‌اند. علاوه بر آن صدها کودک مابین 14 تا 16 ساله نیز توسط میلیتانهای شاخه سوریه‌ای پ‌ک‌ک به جبهه‌های نبرد منتقل شده که از سرانجام بسیاری از این کودکان هیچ اطلاعی در دست نیست.
قتل‌عام و آدم‌ربائی زنان 
از مارس 2011 تا کنون 42 زن غیرمسلح بر اثر تیراندازی میلیتان‌های پ‌ی‌د به قتل رسیده‌ و مورد هدف واقع شده‌اند؛ در دیگر سو از سال 2014 تا اکتبر 2015 نیز 34 88 زن که 34تا از آنها در سنین کودکی بوده‌اند از سوی میلیتان‌های شاخه‌ سوریه‌ حزب کارگران کردستان ربوده شده‌اند. از آغاز تصرف مناطق توسط میلیتان‌های ی‌پ‌گ تا 31 دسامبر 2015 نیز 51 کودک توسط تک‌تیراندازهای ی‌پ‌گ به قتل رسیده‌اند. بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه تا تاریخ 20 نوامبر 2015 بیش از 111 کودک توسط شاخه‌ سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان به صورت خودسرانه دستگیر شده‌اند در عین حال 876 کودک نیز به صورت اجباری و زور به جهبه‌های جنگ توسط ی‌پ‌گ منتقل شده‌اند. 
تغییرات دمگرافیک
گزارشات دیده‌بان حقوق بشر سوریه حاکی از آن هست که شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان اغلب مناطق غیرکردنشین را مورد هدف قرار داده و تاکنون بیش از 30 شهر، روستا و ... که ساکنان اکثرشان عرب‌نشین، ترکمان‌نشین و دیگر گروه‌های ائتنیکی بوده‌اند تماما با خاک یکسان شده و از روی نقشه حذف گردیده‌اند. در عین حال بیش از 100 خانواده ترکمان سوریه‌ای در منطقه حسکه مورد تبعیض و تضعیق حقوق توسط میلیتان‌های شاخه‌ سوریه‌‌ای حزب کارگران کردستان واقع شده‌اند که اغلب خانواده‌های غیرکرد به سبب تضعیقات حقوق بشری ملزم به ترک خانه‌ها و مناطق آبا و اجدادی خود و اسکان یافتن در مناطق صفر مرزی ترکیه‌ شده‌اند. اکثر موارد تضعیق حقوق بشری ی‌پ‌گ توسط ویدئوها، اسناد و مدارک، تصاویر و ...منتشر گردیده است.
منبع ترجمه:
سایت t24(گروهی از چپ‌گرایان ترکیه)
http://tinyurl.com/jrc2w6j
خاورمیانه شاهد گذر از مفهوم "سازمان‌های ترویستی" به "دول تروریست" می باشد و ظهور دولت اسلامی(داعش)، حزب کارگران کردستان(یا ی‌پ‌گ) و ... با تصرف سرزمین‌ها،  قتل‌عام‌ها، توسعه‌طلبی‌های ارضی، نسل‌کشی‌ها و... خود گویای این مدعاست.  

۱۰/۲۷/۱۳۹۴

میلیتان‌های حزب کارگران کردستان مدرسه‌ای را به آتش کشیدند+فیلم

گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان با استفاده از تاریکی در حوالی شب گذشته به مدرسه‌ای در شهر دیاربکیر ترکیه حمله نموده و مدرسه راهنمائی نوری ذکیه را به آتش کشیدند.
میلیتانهای حزب کارگران کردستان با استفاده از مولوتوف کوکتل لابراتوار و اتاق مدیران مدرسه را به آتش کشاندند که با گسیل سریع آتش‌نشانی خوشبختانه آتش خاموش گردید ولی چندین اتاق مدرسه تماما در آتش سوخت. 
مدرسه نوری ذکیه در محله یونس امره قرار داشته و پذیرای 1200 دانش‌آموز می باشد. میلیتانهای حزب کارگران کوردستان با ورود دسته جمعی به مدرسه اقدام به آتش کشیدن آن نموده‌اند. به آتش کشیدن مدرسه توسط میلیتانهای پ‌ک‌ک توسط دوربین مدار بسته مدرسه ثبت گردیده است که می توانید از طریق لینک روزنامه سؤزجۆی ترکیه مشاهده کنید.
یادآور شویم حزب کارگران کوردستان به مانند برادر بزرگ خود دولت اسلامی جنگ وسیعی را بر علیه فرهنگ و الخصوص مدارس سالهاست که آغاز نموده و تاکنون هزاران مدرسه و کتابخانه را در ترکیه به آتش کشیده است.
حمایت لوجستیک  ایران و عراق از حزب کارگران کردستان
محمد علی شاهین معاون حزب عدالت و توسعه(آک‌پ) و نماینده شهر قارا‌بۆک با انتقاد از سیاستهای حمایتی و لوجستیک دول ایران و عراق از حزب کارگران کوردستان گفت: کشورهائی قصد دارند تصوری از ترکیه به مانند عراق و سوریه ارائه کنند و برای این تصویر از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. در عین حال وی به کشورهای مسلمان و هم‌مرز ترکیه اشاره کرد که به نام مسلمانی در حال حمایت لوجستیک از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان می باشند.        
منابع ترجمه:
روزنامه سؤزجۆ
http://tinyurl.com/z9s2d5a    
http://tinyurl.com/ja4d59p