۹/۲۴/۱۳۹۰

درگیری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 8 میلیتان پ.ک.ک کشته شد

درگیری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 8 مییلتان پ.ک.ک کشته شد
بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه از درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) منتشر شده است خبرها حاکی از به هلاکت رسیدن 8 تروریست از میلیتانهای پ.ک.ک می باشد. بر اساس اخبار منتشر شده در سایت روزنامه ملیت ترکیه 5 نفر از تروریست ها میلیتان زن بوده اند. 
بر اساس حدس های اولیه این گروه از میلیتانهای حزب کارگران کردستان به احتمال زیاد در عملیات تروریستی شهر تونجلی که منجربه کشته شده 6 سرباز شده است شرکت داشته است.
درگیری نیروهای نظامی امنیتی ترکیه با میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر بینگول صورت گرفته است. اخبار مبنی بر وجود یک گروه از میلیتانهیا پ.ک.ک توسط نیروهای اطلاعاتی و دستگاه شنود ترکیه بوده است. بر اساس اخبار منتشر شده در مدیای ترکیه نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه 2 ساعت به تروریست ها صحبت می کرده اند تا تسلیم شوند ولی با گشودن آتش به نیروهای ترکیه جواب داده اند که طی درگیری دو طرفه و چند ساعته 8 تروریست به هلاکت رسیده اند.
بر اساس بیانیه استاندار شهر بینگول نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه به اجساد 8 تروریست دست یافته اند. 
نیروهای نظامی امنیتی ترکیه در حال انجام ماموریت و جستجوی بقیه میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (PKK) در منطقه می باشند. 
در سال 2009 طی عملیات تروریستی که بر علیه یکی از ژاندارمری های ترکیه در شهر تونجلی صورت گرفته بود 6 سرباز ترکیه کشته و 6 سرباز دیگر زخمی شده بودند، اخبار منتشر شده مبنی بر دخالت و یا شرکت تروریست های کشته شده فوق در عملیات یاد شده دارد. 
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/85b6x7b

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر