۵/۱۷/۱۳۹۱

آیا ایران از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) حمایت می کند؟

حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) طی روزهای گذشته عملیات های تروریستی متعددی را در مانطق شیمدینلی ترکیه داشته است. بسیاری از این عملیات ها بدون حساب کتاب بوده و گوئی میلیتانهای حزب کارگران کردستان قصد کشتن خود را با استفاده از عملیات انتهاری دارند. تمامی این موارد را نمی توان تنها به حزب کارگران کوردستان خلاصه کرد، شاید بعضی از دولتها با استفاده از ابزاری پ.ک.ک قصد شروع جنگی را با ترکیه در سر می پرورانند. هدف این دولتها مشخص هست: 1- ایستادن و درجا زدن ترکیه در منطقه 2- شروع بهاری دیگر در ترکیه که این دولتها آن را "بهار کردی" می نامند.
اگر سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان بتواند در مناطق شیمدینلی، حکاری، چوکورجا، یوکسک اووا دولت ترکیه را با مشکل مواجه ساخته و قدم های اولیه یک حرکت مردمی را بنا نهد، بیمارستانها بسته شده، تجارت فلج میشود و اگر تمامی کنترل منطقه فوق به دست پ.ک.ک بیافتد پس از شمال عراق، شمال سوریه نوبت به ترکیه می رسد. در صورت تحقق این موضوعات هم به ترکیه درس خوبی داده می شود و هم پس از خم شدن کمر ترکیه تا سالها نمی تواند در تعادل و اوضاع خاورمیانه  حرفی برای گفتن داشته باشد.
حساب بزرگتر شده است، اکنون نیز در ادامه این حساب اصرار دارند... بسیار خوب، صاحب بازی کیست؟
در پشت پرده اتفاقات و برنامه ریزیهای فوق چه دولتی قرار دارد؟
بدون شک در پشت پرده لیست مذکور سوریه قرار دارد. بشار اسد در ازای حمایتی که ترکیه از مخالفین وی انجام داده و می دهد وی نیز به حمایت از سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) و شاخه سوریه ای آن پ.ی.د پرادخته است. ولی به نظرم بازیگر اصلی افزایش عملیات های تروریستی حزب کارگران کردستان ایران می باشد.
ایران پس از خروج نیروهای امریکائی در عراق می تواند جغرافیائی شیعه ای تا لبنان را در حرکت عمل خود داشته باشد. دولت ایران مسئله سقوط بشار اسد را مسئله زیست و مرگ معنا می کند. دولتمردان ایران فکر می کنند که پس از سقوط اسد نوبت ایران خواهد شد. مسئولین ایران برای اینکه "بهار ایران" را تجربه نکنند از هر فرصتی استفاده می کنند.
متاسفانه دولت ایران برای حفاظت از خود ترکیه را به درون آتش می اندازد. تمامی حسابهای فوق بر اساس دوری ترکیه از عراق و سوریه بنا نهاده شده است. مالکی که شخصیتی تماماً ایران محور می باشد ترکیه را دشمن خود می پندارد. در سوریه نیز میلیتانهای ایرانی و لبنانی برای تداوم بشار اسد و رژیم بعث از هیچ کوشش دریغ نمی ورزند. ایران در سوریه در فکر ایجاد جبهه ای بر علیه ترکیه می باشد.
مسئولین دولت ایران بهترین ابزار برای دور کردن ترکیه از منطقه را استفاده از کارت کوردهای داخل ترکیه و سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) می بینند. در روزهای گذشته آب روانی مابین تهران و قندیل جاری می باشد. میلیتانهای حزب کارگران کوردستان طی ماههای گذشته مرزهای ایران را به مانند خاک های خودی پنداشته و استفاده می کنند. حملات تروریستی شیمدینلی و چوکورجا نیز دقیقاً از همان نقاط شمل گرفته است.
در دیگر سو پایه گذاری یک دولت بر اساس سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در ترکیه بکار اسرائیل نیز می آید. اسرایئل به تقسیم شدن سوریه به چند دولت کوچک، استقلال دولت کرد شمال عراق و ایجاد دولتی بر مبنای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان را در راستای منافع خود ارزیابی می کند. نکته تامل برانگیز هر دو دولت اسرائیل و ایران وجود اعتماد به نفس فراوان در استفاده از همین کارت کورد بر لیه هر دوی این دولتها می باشد.
کدام ایران؟
در کنار این مسئله لیست احتیاجات ایران به ترکیه بسیار بیشتر از این موارد می باشد. وجود تجارت میلیارد دلاری مابین ترکیه و ایران برای زنده نگه داشتن دولت ایران شرط اساسی می باشد. در دیگر سو در مجامع بین المللی نیز سیاست ملایم ترکیه در قبال ایران به کار دولت ایران می آید. ایران در سایه سیاستهای هسته ای خود را پیش می برد. با توجه به این موارد با تعداد زیادی ایران مواجهیم.
در تهران دو جبهه وجود دارد، یکی تا حدودی رفتاری دیپلماتیک  دارد ولی جبهه دیگری سعی در برهم زدن روابط مابین ترکیه وایران می باشد. ولی جبهه سوم و پرقدرتی نیز در تهران وجود دارد که بدون کوچکترین صدائی از شیمدینلی، حکاری، یوکسک اووا وارد شده و تا به سوریه ادامه می یابد.
منبع ترجمه مقاله: روزنامه استار چاپ ترکیه ،به قلم سئدات لاچین اه ر
http://tinyurl.com/caxbxfy

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر