۵/۱۷/۱۳۹۱

بشار اسد و تاکتیک استفاده از حزب کارگران کردستان

سخنگوی شورای انقلاب حموص سوریه که طی 1 ماه گذشته در ترکیه قرار دارد در جدیدترین اظهار نظرها در مورد سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) مطالب تامل برانگیزی را از رابطه مابین حزب کارگران کردستان و بشار اسد بازگو ساخت.
بر اساس گفته های خالد ابو صالح بشار اسد در جدیدترین اقدام حمایتی خود از سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان اقدام به آزاد سازی 1.200 مییلتان پ.ک.ک که به انواع جرمهای سیاسی در زندان بوده اند پرداخته است، اکثر میلیتانهای دستگیر شده پ.ک.ک پس از توافق و امضاء تفاهم نامه آدانا در سال 1998 توسط بشار اسد دستیگر شده اند. در دیگر سو بر اساس ادعای وی نزدیک به 3000 زندانی دیگر نیز که در زندانهای مناطق شمالی سوریه قرار داشتند با فرار به میلیتانهای حزب کارگران کردستان پیوسته اند. زندانیان آزاد شده از سوی بشار اسد و سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به عنوان حافظ امنیتی 3 منطقه انتخاب شده اند. بیشتر مجرمان آزاد شده در مناطق آفرین و دریک دوش به دوش نیروهای مسلح حزب پ.ی.د(شاخه سوریه ای پ.ک.ک) در حال کنترل منطقه اند. 
با توجه به گفته وی شواری انقلاب سوریه علارغم درگیریهای شدید در حلب و شام با نیروهای مسلح بشار اسد در حال پیگیری و رصد اتفاقات افتاده شده در مناطق کردنشین سوریه می باشد. او سخنان ارتش آزاد سوریه را در مورد برخورد با شکل گیری هرگونه تهدید بر علیه امنیت ملی ترکیه را نیز دوباره تکرار کرد. او در مورد کوردهای سوریه ای چنین گفت:
بشار اسد و رژیم بعث با آزادی که به مناطق کردنشین داده است سعی در استفاده ابزاری از کردها و جلوگیری از پیوستن کوردهای سوریه ای به انقلابیون دارد. هدف دیگر بشار اسد پیغام به ترکان و اعراب ساکن این مناطق می باشد، که گوئی پس از سقوط بشار اسد ترکان و اعراب که تعداد آنها کمتر از کوردها نیست ملزوم و مجبور به زندگی در مناطق تحت کنترل کردها خواهند بود. عمل بشار اسد نوعی بازی با کارت کردها می باشد.
منبع ترجمه مقاله:
http://tinyurl.com/buhz2zh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر