۲/۲۹/۱۳۹۹

حمله تروریستی عقاب‌های زاگرس به پاسگاه زیوه‌ی اورمیه

گروه تروریستی عقاب‌های زاگرس(کردی: هه لوکانی زاگروس) که یکی از سازمانهای اقماری حزب به اصطلاح دمکرات کردستان ایران می‌باشد ‌حمله تروریستی را در شب جمعه مورخه 26 اردیبهشت 1399 در ساعت 00:30 بر علیه پاسگاه زیوه‌ی اورمیه انجام داده‌اند.
بر اساس گزارشات رسمی مئدیای دولتی با پاسخ سریع نیروهای مسلح دولتی گروه تروریستی عقاب‌های زاگرس مجبور به عقب‌نشینی شده و حمله ناکام مانده است. در حمله تروریستی مذکور تنها فرمانده پاسگاه زیوه دچار آسیب شده است.
انواع و اقسام گروه‌های مسلح و تررویست کورد موجود در منطقه به عنوان ابزار اصلی کشورهای غربی جهت پیش‌برد سیاست‌های استعماری خود بکار بسته می‌شوند. برای مثال حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه از شاخه‌ی سوریه‌ای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) در سوریه که با نام ی‌پ‌گ(یگان‌های مدافع خلق) به فعالیت می‌پردازد سبب اشغال بیش از 30% خاک‌ سوریه توسط ارگان یاد شده گردیده است. بر اساس اسناد و مدارک سازمان‌های حقوق بشری در راستای اشغال بیش از یک سوم سوریه که مطمئنا اکثرا مناطق غیرکوردنشین بوده‌اند، حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق قتل‌عام‌ها و پاک‌سازی‌های ائتنیکی وسیعی را موجب شده‌اند. دقیقا نقشه‌ی مشابهی سالهاست در مناطق غرب آزربایجان در حال اجراست. گروه‌های تروریستی کرد با القاب به اصطلاح دمکرات با توجه به تسلیح تسلیحاتی که از سوی کشورهای غربی دریافت می‌کنند با ترور، کشتار، قتل‌عام، غارت ایجاد رعب و وحشت در میان مردم تورک سعی در اجرای سیاست زمین‌سوخته در پیش دارند.