۱۱/۰۴/۱۳۹۶

حمله خمپاره‌ای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ) به مسجدی در ترکیه

پس از آغاز عملیات آزادسازی عفرین از اشغال ی‌پ‌گ توسط ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه، شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) اقدام به حملات خمپاره‌ای به سمت شهرهای مرزی ترکیه نموده است که متاسفانه تاکنون سبب کشته شدن چندین شهروند غیرنظامی ترکیه‌ای شده است. امروز نیز پرتاب خمپاره از سوی میلیتانهای سازمان تروریستی ی‌پ‌گ به شهر کیلیس ترکیه ب مسجدی اصابت کرد که متاسفانه سبب کشته شدن 2 شهروند غیرنظامی ترکیه گشت.
کرنولوژی عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون در روز پنجم:
در ساعت 20:30 چندین خمپاره به شهر کیلیس برخورد کرد که سبب کشته شدن 2 شهروند غیرنظامی و زخمی شدن11 شهروند غیرنظامی ترکیه شد.
در ساعت 19:15 جنگنده‌های ترکیه ترکیه 27 هدف را در عفرین سوریه با موفقیت انهدام نمودند. در بمباران عفرین 27 فروند هواپیمای اف16 بکار برده شد.
در ساعت 12:30 هزاران میلیتان خارجی موجود در عفرین که زیر چتر نیروهای دمکراتیک سوریه که ستون فقراتش را میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) تشکیل می دهند و از سوی آمریکا سازماندهی و به انواع سلاح‌های سنگین تجهیز شده‌اند، از آغاز نبرد با ارتش آزاد سوریه و نیروهای نظامی ترکیه در عفرین به صورت رسمی طی بیانیه‌ای خبر دادند. ردور خلیل به عنوان سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه طی مصاحبه‌ای با روییترز مدعی شد که هزاران میلیتان آمریکایی، آلمانی، انگلیسی و .. که در رقه در برابر دولت اسلامی(داعش) به مبارزه می پرداختند برای نبرد با نیروهای ارتش آزاد سوریه و ارتش ترکیه به عفرین منتقل شده‌اند. 
در ساعت 12:25 منطقه بسنلی در عفرین سوریه مورد بمباران واقع شد.  
 منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y7ob6sud  
8 میلیتان شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) به هلاکت رسید
بر اساس اعلامیه ارتش ترکیه، 8 میلیتان عضو شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ) که قصد ورود به عفرین سوریه را داشتند به هلاکت رسیدند. دیشب میلیتانهای ی‌پ‌گ با هدف ورود مخفیانه به عفرین در پی ضربه زدن از داخل به نیروهای ارتش آزاد سوریه و نظامیان ترکیه را داشتند که خوشبختانه با دوربینهای دید در شب مورد هدف نیروهای نظامی ارتش آزاد سوریه واقع شده و به هلاکت رسیدند.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y7wpnaf7
حمله سمپاتیزانهای حزب کارگران کوردستان(پ‌ک‌ک) در آلمان به مسجد
گروهی از سمپاتیزانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) در شهر فرانکفورت آلمان اقدام به حمله به مسجدی که وابسته به ترکیه بود اقدام به نوشتن تهدیدات در درب ورودی و دیوارهای مسجد نمودند. حمله سمپاتیزانهای حزب کارگران کردستان به مکانهای مقدس یادآور تخریب مساجد و بناهای تاریخی و مقدس از سوی برادر تنی پ‌ک‌ک، یعنی داعش(دولت اسلامی) در ماههای پیش میباشد.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/ycfejzer  
کاربرد سلاح‌های ملی ترکیه در مبارزه با تروریسم
ارتش ترکیه برای اولین بار از هلی‌کوپترهای ملی آتاک T-129 در مبارزه با ترور و تروریسم در عفرین سوریه استفاده می کند. هلیکوپترهای آتاک T-129 مجهز به موشکهای لیزری می باشند که در انهدام هدف از دقت بالایی برخوردارند. در دیگر سو از موشکهای ملی Cirit نیز در انهدام اهداف مورد نظر در عفرین سوریه استفاده می شود.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/ycycrkye

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر