۱۱/۰۲/۱۳۹۶

ارتش ترکیه جبهه جدیدی را بر علیه ی‌پ‌گ گشود

ارتش ترکیه در سومین روز عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون جبهه جدیدی را برای مبارزه با شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) از سمت شرقی عفرین گشود.  ساعاتی پیش نیروهای ارتش آزاد سوریه با حمایت لوجستیک نیروهای نظامی ترکیه از اعزاز به سمت عفرین حرکت نظامی را آغاز نمودند. 
در سومین روز عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون، نیروهای نظامی ترکیه‌ و ارتش آزاد سوریه موفق به آزادسازی چندین منطقه از اشغال میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) و پاک‌سازی 7.5 کیلومتر از مرز ترکیه تا عفرین شده‌اند. عملیات شاخه زیتون سریعتر از برنامه‌ریزی که انجام شده بود در حال آزادسازی مناطق اشغالی می باشد به طوریکه آزادسازی 7.5 کیلومتر در 4 روز پیش‌بینی شده بود که خوشبختانه نیروهای نظامی ترکیه در سومین روز موفق به آزادسازی و پاک‌سازی این حجم شده‌اند. 
حمله تروریستی ی‌پ‌گ بر کمپ‌های ارتش آزاد سوریه
در ساعت 14:25 امروز چندین راکت از سوی عفرین و توسط میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان به سمت شهر مرزی ختای ترکیه پرتاب شده که چندین راکت به کمپ نیروهای ارتش آزاد سوریه اصابت نموده که، آمارهای رسمی حاکی از مرگ 2 نفر و زخمی شدن 12 نفر دیگر می باشد. در ساعت 14:08 نیز 2 راکت از همان منطقه به سمت ختای ترکیه پرتاب شد که متاسفانه منجربه کشته شدن1 شهروند غیرنظامی ترکیه شد.
بر اساس اخبار سایت اسپوتنیک روسی درگیریهای وسیعی میان ارتش آزاد سوریه و میلیتانهای سازمان تروریستی ی‌پ‌گ در اعزاز به ساعت 07:50 محلی روی داده است. در روز سوم عملیلات ضدتررویستی شاخه زیتون نیز بارها از مرزهای ترکیه شاهد توپ‌باران مناطق اشغال شده بودیم. 
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y7ab7jzv
ی‌پ‌گ اعضاء داعش را با هدف مبارزه با ترکیه آزاد کرد
بر اساس اخبارسایت روزنامه حریت ترکیه میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ)اقدام به آزاد نمودن اسراء داعشی که در زندانهای عفرین بود را به جهت مبارزه در مقابل نیروهای نظامی ترکیه و ارتش آزاد سوریه کرده‌اند. میلیتانهای ی‌پ‌گ با در دست داشتن خانواده‌های بعضی از داعشی‌ها، از آنها به عنوان شانتاژ به سبب اهداف ذکر شده استفاده نموده‌اند.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y7crkkuj
ارتش آزاد سوریه موفق به کنترل کوه استراتژیک بورسیا شد
ساعاتی پیش که ارتش آزاد سوریه با حمایت توپخانه‌ای ترکیه جبهه جدیدی را در اعزاز به سمت عفرین گشوده بود، دقایقی پیش خبر آزادسازی یک نقطه استراتژیک را منتشر نمود. کوه بورسیا به همراه 3 روستا از اشغال شاخه‌ای سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ) آزاد و تحت کنترل ارتش آزاد سوریه درآمد. تاکنون 11 روستا توسط نیروهای ارتش آزاد سوریه آزاد شده‌اند.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/ybql7mrl

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر