۸/۰۴/۱۳۹۹

حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) در قاراباغ بر علیه آزربایجان می‌جنگند

 آلبرت میکائیلیان سرباز ارمنی به اسیر گرفته‌شده از سوی آزربایجان اعتراف به جنگ دوشادوش میلیتان‌های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) در قاراباغ بر علیه آزربایجان نموده است.

بر اساس گفته‌های وی بیش از 1500 تروریستی عضو حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) از سوی رژیم اشغالگر ارمنستان در مناطق اشغالی برعلیه آزربایجان بکار گرفته می‌شود. حقوق پایه‌ی هر یک از تروریستها بالغ بر 60 یورو در ماه می‌باشد. سربازان رژیم اشغالگر ارمنستان طی دوره‌ای کوتاه‌مدت اقدام به آشنایی مزدورها با مناطق جغرافیایی نموده و سپس اعضای حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) به صورت گروهک‌های 10 الی 15 نفری به جبهه‌های جنگ علیه آزربایجان فرستاده می‌شوند. بر اساس منابع اطلاعاتی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) در مناطق اشغال‌شده آزربایجان دارای 7 کمپ آموزشی می‌باشد.  

حیکمت حاجیف پس از شروع عملیات آزادسازی قاراباغ رسما از وجود مناطق اطلاعتی و شواهدی مبنی بر جنگ میلیتانهای سازمان‌های تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) بر علیه آزربایجان خبر داده بود.

 به سبب تجربه‌ی 30 ساله در جنگ‌های چریکی و تجهیز نظامی و لجستیک حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) از سوی آمریکا و فرانسه در سوریه اکنون پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ در قامت یک ارتش کوچک از سوی ارمنستان بکار گرفته می‌شوند. دول غربی و اروپایی الخصوص آمریکا و فرانسه با استفاده‌ی‌ ابزاری از تروریسم سعی در پیشبرد اهداف خود در خاورمیانه دارند.

منبع ترجمه‌ی خبر:

https://tinyurl.com/yy573uag