۱/۱۹/۱۳۹۱

حمایت و استفاده ابزاری بشار اسد از حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

بر اساس اطلاعاتی که در مدیای ترکیه منتشر شده است زوایای متفاوتی از همکاری بشار اسد و سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در رسانه ها منتشر شده است که حاکی از سازماندهی ارگانیک سازمان تروریتی حزب کارگران کردستان زیر نظر حکومت بشار اسد در شهر حلب می باشد.
طی ماههای گذشته و پس از شروع اعتراضات مردمی بر علیه دیکتاتور سوریه، رژیم حاکم و حزب بعث اقدام به فعال سازی دوباره سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان  و استفاده ابزاری از آن هم برای عدم شرکت اقلیت کوچک در سوریه در اعتراضات و هم استفاده ابزاری به مانند گذشته بر علیه ترکیه نمود، به طوریکه در اولین ماههای اعتراضات مردم سوریه و حمایت ترکیه از اعتراضات به حق مردمی بشار اسد اقدام به تاسیس سه کمپ در نزدیکی مرزهای ترکیه در نمود.
بنا به گزارش های رسانه های بی طرف منطقه ای و جهانی حمایت بشار اسد و حزب بعث از سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) به حدی بود و است که میلیتانهای حزب کارگران کردستان با حمل اسلحه در شهرها به راحتی تردد کرده و اقدام به کنترل عبور و مرور شهرهای نزدیک به مرز ترکیه و آوارگان سوری نمودند.
بر اساس گفته های آ.س کرد سوریها به رسانه ها اکنون سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان با سازمان اطلاعات سوریه همکاری نزدیکی را برای دستگیری معترضان سوریه ای ایفا می کند و حتی به گفته او اکنون زیر مجموع بسیاری از منابع اظلاعاتی شهر حلب نیز توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان محقق می گردد. از کشتار معترضان کرد که از لزوم پیوستن به حرکت اعتراضی مردم سوریه را دارند تا برداشتن مخالفان بشار اسد و رژیم بعث جزء سلسله اعمال حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر حلب و سوریه می باشد.
در دیگر سو بشار اسد به سبب یافت عشیرت وار سوریه و کردها با بازی با کارت سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان سعی در موازنه قدرت بین عشایر کرد سوریه ای را دارد و تا حدودی موف به این امر شده است.
بسیاری از کارشناسان استراتژیک نیز از بحرانهای آینده ای که در منطقه کوردنشین سوریه در آینده احتمال محقق شدن را دارد نگرانند.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/c53fesd  

درگیری با حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

بر اساس اخباری که درسایت روزنامه بوگون ترکیه منتشر شده است دیروز نیروهای امنیتی – نظامی ترکیه پس از خبردارشدن از وجود 2 گروه از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در منطقه سیرت ترکیه اقدام به گسیل نیروهای نظامی و شروع عملیات ضد ترور کرده اند.
دو دسته از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) در مطنقه اروح شهر سیرت تثبیت شده اند و به علت وجود اراضی کوه و صعب العبور یگان های ویژه مبارزه با ترور اقدام به حمل کاماندوهای ترکیه به محل و بمباران هوائی منطقه با استفاده از هلی کوپترهای کبری و اسکورسکی نموده اند.
در عملیات ضد ترور فوق چندین محل سکونت تروریست ها منهدم شده و مقدر زیادی آذوقه و وسایل جنگی بدست آمده است.
با آب شدن برف ها در ترکیه و منطقه تحرکات سازمان تروریست حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) شدت یافته است. عده دیگری از تحلیل گران مسائل استراتژیک اوضاع سوریه و حمایت بشار اسد از حزب کارگران کردستان را نیز از دیگر عوامل عمده افزایش عملیات های تروریستی پ.ک.ک می دانند.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/chjmhkf  

۱/۱۸/۱۳۹۱

انفجار خط لوله نفت توسط حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

خط لوله نفت شهر ترک نشین کرکوک به یومورتالیک ترکیه توسط سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) منفجر شده است.
بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان از سه نقطه متفاوت اقدام به بمب گذازی و منفجر ساخت خط لوله انتقال گاز نموده است.
پس از اطلاع از بمب گذاری و خراب کاری حزب کارگران کوردستان (PKK) نیروهای متخصص برای جلوگیری از نشت نفت به منطقه اعزام شدند، در کنار نیروهای فنی عملیات وسعیی نیز در منطقه برای دستگیری میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان آغاز شده است.
محل دقیق انفجار خط لوله شهر ترک نشین کرکوک به یومورتالیک ترکیه در حدود 1 کیلومتری شهر شیرناک ترکیه می باشد، بر اساس اطلاعات اولیه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در ساعت 03:00 اقدام به بمب گذاری در خط لوله انتقال نفت نموده است.
سایت فرات نیوز ارگان رسمی پروپاگاندای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در خبری که چند ساعت پیش منتشر ساخت مسئولیت بمب گذاری خط لوله انتقال نفت را سوی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان و بخش نظامی آن ه.پ.گ بر عهده گرفت.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/cz4jwar 
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان بارها چنین اقدامات خرابکارانه ای را انجام داده است.

کودک ربائی و فروش کودکان توسط حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

ادعانامه سازمان تروریستی اتحادیه جوامع کردستان یا ک.ج.ک (K.C.K) طی روزهای گذشته به سیستم قضائی ترکیه تسلیم شد. در ادعانامه اتحادیه جوامع کردستان انواع جرمهای غیرانسانی به مانند کودک ربائی، فروش کودکان و ... نیز جای وسیعی را به خود اختصاص داده است.
ادعانامه سازمان تروریستی اتحادیه جوامع کردستان متشکل از 147 محبوس و 193 مدافع می باشد که طی روزهای گذشته به دادگاه جزائی شعبه 15 شهر استانبول تسلیم گردیده است. در ادعانامه به سخنان یکی از شاهدان در مورد عضو گیری سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در شهرهای جای داده شده است.
بنا به موارد ادعانامه بسیاری از اعضای حزب کردها در ترکیه (ب.د.پ یا دست راست پ.ک.ک) نیز در تامین میلیتان برای حزب کارگران کوردستان نقشی اساسی داشته است. مسئولین حزب صلح و دمکراسی در زیر عنوان انجمن های مختلفی اقدام به جذب جوانان کم سن و سال کرد برای پ.ک.ک نموده اند. مسئولین ب.د.پ برای اعزام هر کودک کرد به محل های آموزش سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان مبلغ 7 هزار لیره ترکیه به والدین کودک پرداخت می کرده اند.
بر اساس اسناد موجود در کنار خانواده های کوردی که کودکان خود را در ازای دریافت پول به حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) فورخته اند خانواده هائی نیز وجود دارند که میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان برای گرفتن کودک آنها را مورد تهدید و شانتاژ قرار داده اند، شکایت بسیاری از این خانواده ها نیز در ادعانامه سازمان تروریستی اتحادیه جوامع کردستان جای گرفته است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7tkfa9w
در مورد سازمان تروریستی اتحادیه  جوامع کردستان و زیرساخت آن مقاله مفصلی در وبلاگ اخبار حزب کارگران کردستان و حزب حیات آزاد کردستان ترجمه و منتشر شده است.

۱/۱۵/۱۳۹۱

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از قندیل به سوریه منتقل می شود

بر اساس مطالبی که در مدیای ترکیه ادعا شده است سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در حال منتقل شدن از کوههای قندیل به سوریه می باشد.
در انتقال سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان به سوریه طبیعتاً وضعیت وخیم رژیم بشار اسد روز شمار تحولات عمده در سوریه بی تاثیر نمی باشد. حزب کارگران کردستان نیز طی 27 سال حیات ننگین و سیاه خود که همواره با ترور، قتل عام، رادیکالیسم و ... همراه بوده است سعی در ایجاد بازی های منطقه ای داشته و اکنون نیز اوضاع سوریه بهترین امکان برای بازیابی نیروی ازدست رفته می باشد.
روند دمکراتیزه شدن روز به روز ترکیه و اعاده حقوق اقلیت کرد ساکن این کشور دمکراتیک سبب بی میلی گروههای کردی که تا چند سال پیش از سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) حمایت بی دریغ و بی چون و چرا می کردند شده است. از سال 2002 و پس از به دست گرفتن قدرت توسط حزب عدالت و توسعه در ترکیه قدم های خوبی برای دمکراتیزه شدن هر چه بیشتر ترکیه و همراهی با استانداردهای اروپائی شد، همین امر نیز سبب امید های دوباره برای حل مسئله اقلیت کورد ترکیه شده است. حزب رجب طیب اردوغان که در مناطق کردنشین ترکیه دارای بیشترین رای (حتی از تعداد رای های ب.د.پ که دست راست پ.ک.ک می باشد) می باشد به طوریکه از 3 هر کرد ترکیه ای 1-2 نفر به حزب وی رای داده است خود به نوعی مدافع حقوق کردها در ترکیه می باشد. حزب صلح و دمکراسی یا ب.د.پ (BDP) که با استفاده از رانت ترور ها و قتل عام های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان به مجلس ترکیه راه یافته است دارای 2 میلیون رای می باشد که تماماً از مناطق کردنشین کسب کرده در حالیکه آ.ک.پ دارای 6 میلیون رای از مناطق کردنشین ترکیه می باشد. اعمال مثبت حزب عدالت و توسعه چه در سالهای گذشته و چه در زلزله وان که دولت و ملت ترکیه تماماً همدل و هم عهد برای شهر وان شدند سبب ایجاد حس مثبتی در کردها شد که تا همین چند سال پیش به علت ترور ها و قتل عام های حزب کارگران کردستان خائنین وطن نام گذاری می شدند، مهمترین نکته و اشتباه ترکیه همین هم معنا کردن سازمان تروریستی به مانند حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) با آنهمه کشت و کشتار و ترورها که بالغ بر 30.000 انسان می رسد و اقلیت کرد ترکیه بود که این عمل اشتباه خوشبختانه طی 10 سال گذشته به کلی تغییر کرده است، مردمال نرمال کرد باید و باید به حقوق ملی، شهروندی، زبانی، اجتماعی، حقوقی، قضائی و ... خود دست یابند چون این حق آنهاست ولی در دیگر سو دولت ترکیه نیز باید برای اتمام ترور و تروریسم تاکتیک های لازم را به کار برد، این تاکتیک ها اولاً جنبه سیاسی داشته و برای قطع منابع فاینانس ترور و تروریسم می باشد در دیگر سو اگر این قدم جواب نداد مطمئناً نیروهای نظامی ترکیه توان مقابله با سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان را داشته و دارند.
علاوه بر مطالب مثبتی که در ترکیه در این سالها اتفاق افتاده است آمریکاه و بسیاری از کشورهای اروپائی نیز در صد قطع رابطه با حزب کارگران کردستان و مبارزه با ترور و تروریسم کرد در منطقه می باشند. گروههای تروریستی دنیا در بسیاری از مواقع از مورد حمایت کشورهای غیردوست متقابل می شده و می شوند. سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان سالها مورد حمایت سوریه، یونان، ارمنستان، آمریکا، ایران و ... بوده است. این کشورهای در مواقعی که خصومتی با دولت ترکیه داشته اند اولین راه را در حمایت بی دریغ از سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به انواع راهها دیده اند. سالها حزب کارگران کردستان در سوریه تعلیم و به ترکیه اعزام میشد، حمایت های مالی و لوجستیک آمریکا و غرب طی سالهای گذشته همواره به سمت پ.ک.ک بود، ایران نیز تا سال 1999 هر از گاهی از ترور و تروریسم به عنوان ابزاری بر علیه هویت ترکان منطقه و ترکیه استفاده می نمود. ولی مرور زمان و تغییرهای متعدد منطقه ای و جهانی سبب ایجاد تغییرات در توازنه قدرت در منطقه به نفع ترکیه شده است و آمریکا و اتحادیه اروپا نیز دیگر نمی توانند کمک های خود را به یک سازمان تروریستی به مانند حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) به یدک کشیده و پاسخگو نباشند. از همین رو غرب چند صباحی می باشد که برنامه های تصفیه پ.ک.ک را در پیش گرفته است.   
اوصاع نابسمان سوریه سودهائی برای حزب کارگران کردستان داشته است و سبب ایجاد کاریدوری برای وی شده است. خبرهای متعددی از ایجاد و فعال شدن کمپ های سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در مناطق سوریه ای نزدیک به مرزهای ترکیه همواره در مدیای منطقه ای و جهانی منتشر می شود، حتی اخباری نیز از کنترل وضعیت عبور و مرور چندین شهر کردنشین هم مرز ترکیه بدست حزب کارگران کردستان نیز چند پیش در مدیا منتشر شد. 
تمامی این موارد حاکی از وجود برخی تغییرات در منطقه می باشد و سازمان تروریستی به مانند حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) سعی در نهایت استفاده از این فضای موجود را دارد. در مقاله ای که قبلاً در وبلاگ اخبار حزب کارگران کردستان و حزب حیات آزاد کردستان با نام تقابل مسعود بارزانی و حزب کارگران کوردستان ترجمه و نشر شد در آنجا به خوبی به علت تقابل ناسیونالیست کرد شناخته شده ای به مانند مسعود بارزانی و حزب کارگران کردستان پرداختم که این دو علارغم بسیاری از شباهت ها در موضع سوریه دارای رقابت شدیدی می باشند، حتی خبرهای متعددی از آموزش نیروهای نطامی کرد در منطقه اربیل عراق و زیر نظر مستقیم مسعود بارزانی و حزب دمکرات کردستان برای فردای سوریه چندی پیش در مدیای جهانی منتشر شد. 
تقلای حزب کارگران کردستان برای فردای سوریه و در دست گرفتن منطقه کردنشین سوریه می باشد، علارغم اینکه بشار اسد نیز در همین راستا اقداماتی را انجام داده است. برای مثال چندی پیش رئیس حزب مخالف پ.ک.ک در سوریه توسط زیر مجموعه سوریه ای حزب کارگران کردستان ترور شد.

۱/۱۳/۱۳۹۱

هویت 222 میلیتان سوریه ای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) مشخص شد

بر اساس اسنادی که نیروهای نظامی – اطلاعتی ترکیه از آرشیوهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) بدست آورده اند هویت بیش از 222 تروریست سوریه ای حزب کارگران کردستان که با نام ه.پ.گ نام گذاری شده اند مشخص شده است.
بر اساس اسناد بدست آمده بیشتر نیروهای مبارزی که در عملیاتهای تروریست شرکت دارند بیشتر اهل سوریه می باشند. همانطور که شاخه نظامی ه.پ.گ (Hêzên Parastina Gel) از سوی فهمان حسین سوریه ای با کد رمز دکتر باهوز اردال اداره می گردد. در ماههای اخیر برای حضور هر چه بیشتر نیروهای سوریه ای در ه.پ.گ فردی به کد رمز صوفی نور الدین و نام نور الدین حالاس که وی نیز تابع سوریه ای را به یدک می کشد به تیم نظامی حزب کارگران کردستان افزوده شده است. بر اساس عملیات تجسسی و اطلاعاتی ارگانهای ترکیه تصاویر و عملیات های تروریست 222 نفر از اعضای ه.پ.گ که تابعیت سوریه را دارند نیز مشخص شده و منتشر گشته است.
نور الدین حالاس سوریه ای در سال 1990 به عضویت سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) درآمده و تا سال 2000 مسئول مناطق حکاری، یوکسک اووا و شیمدینلی ترکیه بوده و در بسیاری از عملیات های تروریستی حضوری فعال داشته است. از سال 2003 تا 2007 مسئول عملیاتهای تروریستی حزب کارگران کردستان در منطقه دیاربکیر ترکیه بوده است. در سال 2009 نیز به عضویت رده بالای نیروی نظامی ترکیه در کوه های قندیل درآمده است و از نزدیکترین افراد به فهمان حسین با کد رمز دکتر باهوز اردال می باشد. بر اساس اسناد بدست آمده وی به چندین زبان تسلط دارد.
در مورد فهمان حسن رئیس شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (HPG) در اسناد بدست آمده مطالب زیر به چشم می خورد:
وی آموزش های نظامی را در سوریه دیده و در سال 1992 به عضویت سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان درآمده است. وی مسئول شهر شیرناک ترکیه می باشد و در سال 2003 رئیس قرارگاه شاخه نظامی حزب کارگران کوردستان یعنی ه.پ.گ درآمده است. آخرین عملیات تروریستی که وی در آن شرکت داشته است مربوط به عملیات تروریست بهار 2008 می باشد. وی زیر نظر پ.ک.ک شاخه رادیکال تری به نام شاهین های آزاد کردستان یا تاک (Kurdistan Freedom Falcons) را بوجود آورده است که تمامی عملیات های انتحاری پ.ک.ک توسط افراد این گروه محقق می شوند. 
بر اساس منابع موجود بسیاری از زنان کردی که امروزه عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان می باشند بیشتر از تابعین کردهای سوریه اند. از مهمترین زنان تروریست سوریه ای پ.ک.ک می توان به زوزان کوبانی، ندوم جاندان، آیرهان، شهناز، ائلنا، فراشین، فیدان، آخین، ظاهو، همرین، ژیان هاسکی، زین ارین آفرین، للشین، آیتن، دیلان و ... نام برد.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/889l8tn