۱/۱۹/۱۳۹۱

حمایت و استفاده ابزاری بشار اسد از حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

بر اساس اطلاعاتی که در مدیای ترکیه منتشر شده است زوایای متفاوتی از همکاری بشار اسد و سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در رسانه ها منتشر شده است که حاکی از سازماندهی ارگانیک سازمان تروریتی حزب کارگران کردستان زیر نظر حکومت بشار اسد در شهر حلب می باشد.
طی ماههای گذشته و پس از شروع اعتراضات مردمی بر علیه دیکتاتور سوریه، رژیم حاکم و حزب بعث اقدام به فعال سازی دوباره سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان  و استفاده ابزاری از آن هم برای عدم شرکت اقلیت کوچک در سوریه در اعتراضات و هم استفاده ابزاری به مانند گذشته بر علیه ترکیه نمود، به طوریکه در اولین ماههای اعتراضات مردم سوریه و حمایت ترکیه از اعتراضات به حق مردمی بشار اسد اقدام به تاسیس سه کمپ در نزدیکی مرزهای ترکیه در نمود.
بنا به گزارش های رسانه های بی طرف منطقه ای و جهانی حمایت بشار اسد و حزب بعث از سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) به حدی بود و است که میلیتانهای حزب کارگران کردستان با حمل اسلحه در شهرها به راحتی تردد کرده و اقدام به کنترل عبور و مرور شهرهای نزدیک به مرز ترکیه و آوارگان سوری نمودند.
بر اساس گفته های آ.س کرد سوریها به رسانه ها اکنون سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان با سازمان اطلاعات سوریه همکاری نزدیکی را برای دستگیری معترضان سوریه ای ایفا می کند و حتی به گفته او اکنون زیر مجموع بسیاری از منابع اظلاعاتی شهر حلب نیز توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان محقق می گردد. از کشتار معترضان کرد که از لزوم پیوستن به حرکت اعتراضی مردم سوریه را دارند تا برداشتن مخالفان بشار اسد و رژیم بعث جزء سلسله اعمال حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر حلب و سوریه می باشد.
در دیگر سو بشار اسد به سبب یافت عشیرت وار سوریه و کردها با بازی با کارت سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان سعی در موازنه قدرت بین عشایر کرد سوریه ای را دارد و تا حدودی موف به این امر شده است.
بسیاری از کارشناسان استراتژیک نیز از بحرانهای آینده ای که در منطقه کوردنشین سوریه در آینده احتمال محقق شدن را دارد نگرانند.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/c53fesd  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر