۵/۱۱/۱۳۹۱

وضعیت حزب کارگران کردستان در گزارش سالیانه تروریسم آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا به مانند روال سالهای گذشته آمار سالیانه تروریسم را برای سال 2011 منتشر کرده است. در گزارش وزارت خارجه آمریکا بخش مفصلی نیز به سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) اختصاص داده شده است، که گوشه هائی از این گزارش را در زیر می خوانیم:
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان که طی 40 سال گذشته همواره با دولت ترکیه به جنگ مسلحانه پرداخته است، درعملیات های تروریستی حزب کارگران کوردستان علاوه بر تابعین ترکیه تابعین بسیاری از دیگر کشورها نیز مورد حمله مسلحانه، آدم ربائی، گروگان گیری و ... واقع شده اند. سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان جزء مهمترین گروههای تروریستی و خشونت طلب در داخل ترکیه می باشد، ولی در کنار پ.ک.ک گروه های تروریست حزب الله، سازمان DHKP-C و دیگر گروههای مارکسیست – لنینیست واقع شده اند.
بیشتر عملیات های تروریستی حزب کارگران کوردستان در مناطق جنوب غربی ترکیه و بعضاً در شهرهای بزرگ صورت می گیرد، بیشتر میلیتانهای وارده برای انجام عملیات های تروریست از طریق مرزهای شمال عراق و کمپ های موجود در شمال عراق وارد ترکیه می شوند. بیشتر اهداف سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) اشخاص نظامی، پایگاه های نظامی، کلانتری ها، ژاندارمری و ... و بعضاً نیز در بسیاری از مواقع اشخاص غیرنظامی نیز در عملیات های مسلحانه و تروریست پ.ک.ک کشته می شوند.
برای مثال در کاستامنون ترکیه حمله تروریستی که از سوی حزب کارگران کوردستان صورت گرفت سبب کشته شدن محافظ رجب طیب اردوغان شد و یکی از خشونت بارترین حملات تروریستی پ.ک.ک بوده است. علوه بر کاستامنون عملیات های تروریستی سیروان، چکورجا، آنکارا، باتمان، حکاری از جمله مهمترین حملات تروریستی حزب کارگران کردستان طی سال 2011 بوده است.
در گزارش سالیانه ترور وزارت امور خارجه آمریکا از اعمال قانونی مجلس ترکیه در جهت کاهش منابع مالی حزب کارگران کوردستان نیز مطالبی نقل شده ولی اعمال فوق برای خشکانیدن منابع مالی تروریسم ناکافی ذکر شده اند.
در گزارش از اعمال دولت ترکیه در سطح جهانی مبارزه با تروریسم نیز به خوبی یاد شده و از همکاری نزدیک ترکیه و آمریکا در مبارزه با تروریسم مطالبی بیان شده است.
در گزارش هدف سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) ایجاد کردستان در داخل مرزهای ترکیه بیان شده است. بر مبنای گزارش وزیر امور خارجه آمریکا تعداد تروریست حزب کارگران کوردستان 4 الی 5 هزار تروریست یاد شده که تعداد 3 الی 3500 تروریست در کمپ های شمال عراق مسکون اند. 
در سالهای 2006، 2007، 2008 بر اثر عملیات های مسلحانه و تروریستی حزب کارگران کوردستان سبب کشته های بیشماری در ترکیه شده است. برای مثال حزب کارگران کردستان در سال 2011 بیش از 61 عملیات تروریستی داشته است که آمار ارائه شده مبنی بر کشته شدن 88 نفر و زخمی شدن 216 نفر می باشد.
حزب کارگران کوردستان در سال 1999 از کشورهای ایران، سوریه، عراق حمایت مالی و لوجستیک می شده است. 
حزب کارگران کردستان دارای شاخه مالی بسیار قوی در اروپا می باشد که منابع مالی را برای سازمان از طریق تجارت و ترانزیت مواد مخدر تامین می کنند. 
منبع ترجمه مقاله:
http://tinyurl.com/dy9hrjr

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر