۵/۰۹/۱۳۹۱

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کنترل 6 شهر سوریه را بدست گرفت

در حالیکه درگیریهای سنگین مابین ارتش آزاد سوریه و نیروهای مسلح بشار اسد در شهرهای مهمی به مانند حلب ،شام متمرکز شده است میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز هر روز خبر از کنترل شهر جدیدی از سوریه را منتشر می کنند.
در جدیدترین اخبار واصله از مدیای رادیکال کورد ناشی از بدست گرفتن کنترل 6 شهر سوریه بدست گروههای مسلح کرد حامی حزب کارگران کردستان و شاخه سوریه ای آن پ.ی.د می باشد.
دیروز میلیتانهای مسلح حزب کارگران کوردستان با بیرون راندن نیروهای دولتی بشار اسد شهر جنديرس که شهری نیمه کوردنشین می باشد را نیز اشغال کرده و به تصرف خود درآورده اند.
پس از اشغال شهر توسط گروهای مسلح کرد پرچم حزب کارگران کوردستان (PKK) و تصاویر عبدالله اوجالان بر اکثر مناطق شهری آویزان شده است، گروههای مسلح کرد نیز با تشکیل کمیته مسلحی با نام نیروهای مدافع خلق کنترل شهرهای فوق را در دست دارند.
بنا به گفته مسعود بارزانی 2000 مییلتان آموزش دیده از کردهای سوریه ای طی ماههای گذشته در منطقه شمال عراق آموزش نظامی دیده و برای درگیریهای احتمالی در سوریه نیز آماده شده اند. علاو هبر 2000 میلیتان مسلح مسعود بارزانی، بنا به آمار رسم در خود سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان 1500 میلیتان سوریه ای وجود دارد که مطمئناً رقم واقعی بسیار بیشتر از این می باشد. تمامی نیروهای مسلح کورد سوریه ای (چه پ.ک.ک و یا نیروهیا مسعود بارزانی) اکنون کنترل نقاط مرزی سوریه و چندین منطقه کردنشین را بدست گرفته اند.
به علت بافت ائتنیکی موزائیک وار سوریه گروههای تروریست و مسلح کرد اکنون به فکر توسعه طلبی در شهرهای جنگ زده می باشند به طوریکه از منابع خبری خود مدیای رادیکال کرد شنیده شده است مناطق ترک و عرب نشین نزدیک شهرهای کردنشین نیز در روند کردستانیزه کردن گروهها مسلح کورد سوریه ای واقع شده اند. از نقشه هائی که با نام کردستان سوریه منتشر می شود بسیاری از مناطق  ترک و عرب نشین نیز جزء به اصطلاح کردستان تبلیغات می گردد. دقیقاً مشابه این عمل در عراق و در مناطق ترکنشین کرکوک، اربیل، موصل و ... صورت گرفت. پس از اشغال عراق توسط آمریکا 20000 پیشمرگه مسلح مسعود بارزانی شهر ترک نشین کرکوک را اشغال کرده و کنترل شهر را بدست گرفتند، این تاکتیک نیز در سوریه اجرا شده است. پس از خلاء قدرت سیاسی و نظامی به یکباره گروههای مسلح حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و پیشمرگه ها کنترل شهرهای سوریه را بدست گرفته و اعلام استقلال کردند.
ارتش آزاد سوریه در مورد حفظ یکپارچگی خاک سوریه متفق القول میباشد و به گفته مقامات بلند پایه ارتش آزاد سوریه به هیچ وجه اجازه رخنه کردن گروههای تروریست به مانند حزب کارگران کوردستان را در خاک سوریه نخواهد داد. ارتش آزاد سوریه بیشتر در فکر ساقط کردن بشار اسد و رژیم بعث در شهرهای مهمی به مانند شام و حلب می باشد بی شک پس از آزاد سازی این مناطق در مورد اشغال شهرهای کردنشین توسط مییتانهای مسلح حزب کارگران کردستان نیز رفلکس نشان خواهد داد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d2mcdc7    
همزمان با اشغال شهرهای سوریه توسط میلیتانهای مسلح حزب کارگران کردستان درگیری های شدید اعضای سازمان تروریستی پ.ک.ک در نقاط مرزی ترکیه به شدت افزایش یافته است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر