۵/۱۴/۱۳۹۱

5 کانال مبلغ حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

امروزه تبلیغات و پروپاگاندا یکی از ابزارهای گروها و سازمانهای تروریستی در دنیا می باشد، به طوریکه بیشتر سازمانهای تروریستی تلویزیون های متعدد، صفحات سایت شخصی متعدد،حساب های یوتیوب، اکانت فیسبوک و .. متعددی را دارند. سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز به مانند دیگر گروههای رادیکال و خشونت طلب رفتار کرده و دارای چندین کانال تلویزیونی، انواع سایت ها ووبلاگها، صفحات فیسبوک، حساب های یوتیوب و ... متعددی می باشد.
ارگان تبلیغاتی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان علاوه بر تبلیغ ایدئولوژی و ایجاد پروپاگاندا در کانالی به مانند Roj TV که به زبانهای ترکی ترکیه، کردی، عربی اکنون با هدف گزاری کوردهای ساکن سوریه، عراق، ایران و ترکیه دست به اقدامات جدیدی در عرصه تولید پروپاگاندا نموده است.
پس از ممنوع الپخش شدن کانال تلویزیونی Roj TV که لیسانس پخش خود را از دانمارک در سال 2004 گرفته بود ارگان تبلیغاتی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) با خرید لیسانس تلویزیون جیدید در سال 2009 از نروژ به نام  Sterk TV پخش ماهواره ای تلویزیون فوق را آغاز کرد. هدف تلویزیون فوق احیاء فرهنگ و زبان مردم کرد و کردستان بیان شده بود. برنامه های  Sterk TV به زبانهای ترکی ترکیه و کردی می باشد. پس از کانال تلویزیونی فوق کانال دیگری که ارگان غیررسمی حزب کارگران کردستان محسوب می شد با نام Nüçe TV برنامه های خود را به صورت 24 ساعته از ماهواره آغاز کرد. برنامه های Nüçe TV متشکل از آنالیز و اخبار می باشد. 
پس از ایجاد تلویزیون فوق های کوردهای ایران و سوریه مورد هدف سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان واقع شد و تلویزونی با نام Newroz TV در همان فرکانس برنامه های خود را آغاز کرد. هدف نوروز تی وی ایجاد پروپاگاندا و تبلیغات برای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان (PJAK) بنا نهاده شده است. نوروز تی وی صبح ها برای کردهای ایران و بعد از ظهرها برای کوردهای سوریه برنامه هائی را در جهت ایجاد و بسط تفکر خشونت طلبی و ملی گرائی افراطی کرد (پان کوردیسم) پخش می کند. پس از جنگ داخلی در ترکیه مسئولین نوروز تی وی کانال جدیدی در همان فرکانس را برای تبلیغ حزب برابری و دمکراسی با نام Ronahi TV  ایجاد کردند. در این کانال تلویزیونی که برنامه هایش به صورتی تستی می باشد افکار و ایدئولوژی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان، افکار آپویسم و عبدالله اوجالان رهبر پیشین پ.ک.ک، تبلیغ حزب پ.ی.د در بین کردهای سوریه و ... تبلیغ می گردد.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) برای تبیغ خود در جغرافیای خاورمیانه در تمامی کانال های فو هر از چند گاهی نیز به پخش موزیک می پردازد؛ ولی عمده ترین موزیک هائی که مبلغ ملی گرائی افراطی کرد و سازمانهای تروریستی پ.ک.ک، پژاک، ه.پ.گ، پ.ی.د و ... می باشند در کانالی با نام Mesopotamia Music Channel یا با نام اختصاری MMC TV پخش می گردد.
منبع ترجمه مقاله:
http://tinyurl.com/csrtpox

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر