۱۱/۰۳/۱۳۹۶

هلاکت 260 میلیتان شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان در عفرین سوریه

بر اساس اطلاعیه رسمی ارتش ترکیه، از آغاز عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون که بر علیه میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ) در عفرین سوریه صورت پذیرفته است؛ ارتش ترکیه تاکنون موفق به هلاکت 260 تروریست شده است.
نیروهای مسلح ترکیه با بیان اینکه عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون با هدف بسط امنیت و آرامش در عفرین سوریه، آزادسازی مناطق اشغال شده از سوی شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان و پاک‌سازی منطقه از زیست هر گونه گروه و سازمان تروریستی صورت گرفته، در چهارمین روز عملیات شاخه زیتون از هلاکت بیش از 260 تروریست عضو سازمانهای حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)، حزب اتحاد به اصطلاح دمکراتیک(ی‌پ‌گ)، دولت اسلامی(داعش) و حزب کنگره جوامع کردستان(‌ک‌ج‌ک) خبر داده است.
ارتش ترکیه تاکید کرده است که عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون بر اساس بند 51 بیانیه سازمان ملل در رابطه با حق دفاع مشروط صورت پذیرفته است. در بخش دیگری از بیانیه ارتش ترکیه از حساسیت تمامی نیروهای نظامی ترکیه برای عدم صدمه دیدن شهروندان غیرنظامی موجود در عفرین سخن گفته شده است.
ارگانهای نظامی ترکیه از پیشرفت عملیات ضدتررویستی شاخه زیتون بر اساس برنامه‌ریزیهای صورت پذیرفته نیز خبر داده‌اند. 
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y8cd8pbq
مناطق سبز رنگی که در تصویر با فلش مشخص شده‌اند، جزء مناطق آزاد شده از اشغال شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) و مناطق عملیات ضدتروریستی‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر