۳/۲۷/۱۳۹۱

ارتش آزاد سوریه: مذاکراتی با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) داریم

ارتش آزاد سوریه که پس از آغاز اعتراضات مردیم نسبت به حاکمیت بشار اسد و حزب بعث در سوریه شکل گرفته است بر اساس ادعائی که در محافل خبری دنیا مطرح گردیده است دیدارها و مذاکراتی را با سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) داشته است. بر اساس گزارش سایت The Times دیدار از سوی افسر عالی رتبه ارتش آزاد سوریه به نام عبدالقادر الصالح صوره گرفته است. 
بر اساس مطالب نشریه The Times افسر عالی رتبه ارتش آزاد سوریه از بی قراری سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در مواجه با درخواست های ارتش آزاد سوریه خبر داده است.
هیئت مذاکره کننده سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) نیز خواستار دادن گارانتی پس از همکاری با ارتش آزاد سوریه برای ایجاد دولت شده است.  
پس از ایجاد اعتراضات در شهرهای شمال سوریه همواره میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان به همراه شاخه سوریه ای این سازمان (پ.ی.د) در سرکوب معترضین نقش اساسی را ایفا کرده اند. ولی امروز با گسترش اعتراضات و ریشه دوانیدن در دیگر شهرها مسئولین سوریه ای و عراقی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در حال بازنگری در اهداف و رفتارهای خود می باشند! 
بر اساس گفته های این افسر عالی رتبه بشار اسد و حزب بعث در حال برنامه ریزی برای پاک سازی ائتینیکی در سوریه می باشند و بهترین وسیله ایجاد جنگ های ائتنیکی مابین گروه ائتنیکی کرد حامی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و دیگر ائتنیک های معترض رژیم بشار اسد می باشد.
منبع ترجمه خبر:
سایت روزنامه حریت چاپ ترکیه
http://tinyurl.com/6rla365

۳/۲۵/۱۳۹۱

چهار تروریست حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک به هلاکت رسید

بر اساس اخباری که لحظاتی پیش سایت روزنامه زمان چاپ ترکیه منتشر کرد نیروهای امنیتی – نظامی ترکیه موفق به هلاکت رساندن 4 تروریست سوریه ای عضو حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) شده اند.
بنا به اخبار اولیه 4 تروریست عضو حزب کارگران کردستان از طریق مرز سوریه قصد ورود به ترکیه را داشتند که خوشبختانه توسط نیروهای نظامی ترکیه به هلاکت رسیده اند.
دولت بشار اسد و رژیم بعث پس از حمایت ترکیه از معترضین و مخالفین بشار اسد به طور جد دوباره حمایت خود را از گروههای رادیکال و تروریستی به مانند حزب کارگران کوردستان (PKK) را آغاز کرده است.به طوریکه کمپ های متعددی در نزدیکی شهرهای مرزی ترکیه – سوریه توسط بشار اسد و رژیم بعث ایجاد و سازماندهی شده است.
یادآوری این نکته خالی از لطف نیست نه سوریه، یونان و چند کشور دیگر سالها به طور پنهان از گروههای تروریستی به مانند حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan ) به مانند ابزاری بر علیه دولت سوریه بهره جسته و می جویند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d9wygcr

درگیری با سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

نیروهای مبارزه با ترور و تروریسم ترکیه که دیروز طی عملیاتی بر علیه میلیتانهیا سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در منطقه شیرناک شرکت داشتند در حین برگشت به پایگاه شب هنگام با گروهی دیگر از تروریست های حزب کارگران کوردستان برخورد داشته و آتش سنگینی بین دو طرف ردو بدل می شود که متاسفانه در این درگیری 4 مامور و 2 نگهبان محلی ترکیه زخمی می شوند.
نیروهای پلیس که جزء تیم ویژه مبارزه با ترور و تروریسم می باشند طی اخباری که از محل دریافت کرده بودند به منطقه کوه کاتو در نزدیکی شهر شیرناک ترکیه اعزام می شوند و طی عملیات چند ساعته تماسهای نزدیکی با تروریست های حزب کارگران کردستان (PKK) داشته و در شب هنگام عازم پایگاه نظامی خود شده اند که در راه به تله گروهی از تروریست ها می افتند و دقایق آتش بین دو طرف ردو بدل می شود.
در این حمله تروریستی که منجربه زخمی شدن 4 مامور نظامی و 2 نگهبان محلی می شود مجروحین با استفاده از هلیکوپترهای skorsky به بیمارستان دولتی بیت الشباب منتقل شده و مورد مداوا قرار می گیرند. 
در حین درگیری نیروهای ویژه ترکیه با تروریست های حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) دو هلیکوپتر نوع کبری نیز مناطق گذرگاهی تروریستها را در کوه کاتو مورد هدف بمب قرار دادند. بر اساس مطالب نوشته در روزنامه زمان چاپ ترکیه صدای آتش بین نیروهای ترکیه ای و تروریستهای حزب کارگران کردستان ساعاتی در شهر شنیده شده است.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/8573s5m