۹/۱۲/۱۳۹۰

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه به حرکت درآمد

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه به حرکت درآمد
زیر شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که با نام حزب دمکراتیک برابری در سوریه فعالیت می کند برای حمایت از بشار اسد و رژیم او دیدارهائی محرمانه با سران رژیم بعث داشته است.
ترکیه بعد از تحریم های 9 ماده ای که برای مقابله و تحت فشار قرار دادن بشار اسد و رژیم بعث در سوریه به اجرا گذاشته است بنا به اخباری که از مانبع اطلاعاتی طی چند روز گذشته منتشر شده است بشار اسد نیز در اقدامی تلافی جویانه اقدام به راه اندازی 3 کمپ برای تعلیم و آموزش میلیتانهای حزب کارگران کردستان (PKK) در درون مرزهای خود کرده است در همین راستا نیز دیدارهائی با شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان که با نام حزب دمکراسی و برابری فعالیت می کند داشته است. دیدار انجام شده مبنی بر جلوگیری از اشتراک کردهای مقیم سوریه بر علیه رژیم بشار اسد بوده است. بر همین اساس نیز بشار اسد به شاخه ی سوریه ای پ.ک.ک تعویض هائی داده است که از آن جمله شناخته شدن آن به عنوان حزب، بازگشت رحبر تبعید شده حزب از عراق، شناسنامه دار شدن کوردها، تدریس به زبان کردی و گشایش ان.جی.او های کردی و ... را می توان نام برد. 
رئیس شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) صالح مسلم محمد می باشد که سال گذشته به عراق فرار کرده بود ولی با اوضاع متشنج سوریه و برای بهره برداری سیاسی از کردها به عنوان کارت بازی چه بر علیه ترکیه و چه برای حفظ نظام دیکتاتور سوریه به سوریه بازگردانده شده است. بر اساس مقاله آنالیزی که در سایت Kurdwatch در همین رابطه منتشر شده است صالح مسلم محمد در گزارش ایدئولوژی خود را بر پایه تفکر اوجالان (آپویسم) معرفی کرده ولی تاکید داشته که از هیچ کسی دستور و امری نمی گیرد!. بر اساس مقاله و به نظر او نظرات سرکرده تروریست عبدالله اوجالان رهبر پیشین پ.ک.ک می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای حل مسئله کردهای سوریه باشد. او تدریس به زبان کردی، فعالیت قانونی حزب دمکراتیک و برابری ، بازگشائی ان.جی او ها و سازمانهای غیر دولتی، رسانه های کردی و ... را اولن قدم در راه خودمختاری کوردهای سوریه ای دانسته است، به نظر او هنوز کردهای سوریه ای حقوق خود را نمی دانند. 
محمد الکردی یکی از رهبران بلند پایه حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که نیز طی ماه اخیر دیداری با سروی های امنیتی بشار اسد داشته همواره بر پشتیبانی کوردها از بشار اسد تاکید داشته است. طی اخبار منتشر شده در مدیای جهانی و ترکیه ای او عهدی با بشار اسد و رژیم بعث بسته است که در هر صورت و شرایطی حامی اسد و رژی مبعث خواهد بود، حتی سخن از 3 هزار میلیتان کرد مسلح نیز در سوریه نیز به میان آمده است.
منبع مقاله: 
http://tinyurl.com/bqg2a69

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر