۷/۲۰/۱۳۹۸

عملیات باریش پیناری(چشمه‌ی صلح): رأس‌العین آزاد شد

بر اساس اعلامیه‌ای که دقایقی پیش از سوی نیروهای مسلح تورکیه در رابطه با عملیات ضدتروریستی باریش پیناری(چشمه‌ی صلح) منتشر گردید، ارتش تورکیه بهمراه ارتش ملی سوریه موفق به آزادسازی شهر استراتژیک رأس‌العین گردید.
تصاویر و اطلاعات مخابره شده حاکی از آن هست که مرکز شهر رأس‌العین کاملا از گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) پاکسازی گردیده است.
امروز چهارمین روز عملیات ضدتروریستی باریش پیناری(چشمه‌ی صلح) می‌باشد که ارتش تورکیه بهمراهی ارتش ملی سوریه با هدف آزادسازی مناطق اشغال‌شده توسط گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) آغاز شده است. شهر استراتژیک رأس‌العین دارای 55 هزار جمعیت می‌باشد.
بر اساس اطلاعات رسمی ارتش تورکیه تا به امروز موفق به هلاکت 415 تروریست عضو حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) شده است.

صلاح الدین خدیو: کردهای سوریه‌ نه نسخه بدلی پ‌ک‌ک بلکه نسخه اصلی و خود پ‌ک‌ک هستند

اینکه گفته می‌شود کردهای سوریه بدلیل اشتراکات هویتی و ایدئولوژیک با پ.ک.ک، خشم ترکیه را برانگیختند. این گزاره‌ای بغایت ساده اندیشانه است. اولا کردهای سوری نه نسخه بدلی پ.ک.ک، بلکه نسخه اصلی و بلکه خود پ.ک.ک هستند. دوما هنر استفاده از فرصت و مهارت یارگیری و انعطاف پذیریهای استراتژیک در دل بحران چندوجهی و پیچیده سوریه و در کردستان آن که در اثر سیاست‌های تعریب، فاقد وحدت جمعیتی و جغرافیایی است، تنها از سازمانی منظم و ایدئولوژیک و بسته نظیر پ.ک.ک بر می آید، نه احزاب سنتی کرد و اقمار سوری آنها که ابدا برای این " زیست ـ جهان " ساخته نشده‌اند. معنای دیگر این سخن این است، که خوب یا بد خلق این فرصت سیاسی در سوریه، مرهون چابکی سیاسی و استراتژیک پ.ک.ک و درهم تنیدگی تاریخی و فرهنگی این سازمان با کردهای سوریه است.
منبع: کانال تلگرام صلاح‌الدین خدیو
https://tinyurl.com/y67tfzl5
* اذعان صلاح‌الدین خدیو به عدم وحدت جغرافیایی کردها در سوریه که به مدد حمایت‌های لجستیک و نظامی آمریکا و دول اروپایی منجربه اشغال بیش از 30% مناطق سوریه که تامین کننده 60% اقتصاد سوریه می‌باشد، گردید نکته‌ای به غایت مهم و قابل تامل می‌باشد. نکته قابل تامل دیگر در سخنان صلاح‌الدین خدیو تائید و تاکید بر یکی بودن یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) و حزب کارگران کوردستان(پ‌ک‌ک) می‌باشد. 

۷/۱۹/۱۳۹۸

قتل‌عام غیرنظامیان توسط حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ)

حمله راکتی که چند ساعت پیش از سوی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) به سمت دو شهر شانلی‌اوفا و ماردین تورکیه صورت گرفته بود سبب کشتار 6 شهروند غیرنظامی از جمله 4 کودک زیر سال و 3 غیرنظامی دیگر گشت. یکی از قربانیان این حمله تروریستی محمد عمر 9 ماهه بود.
در حمله تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) در مجموع 45 نفر در شهر شانلی‌اورفا و 24 نفر دیگر در شهر توصبین تورکیه زخمی شدند.  
بنا به اطلاعات منابع امنیتی تورکیه راکت‌ها از مناطق تحت اشغال حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) در سوریه به سمت محلات مسکونی و غیرنظامی تورکیه پرتاب گردیده است. 
منبع ترجمه خبر: 
https://tinyurl.com/y6osp42c
حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) با حمایت تسلیحاتی و لجستیک آمریکا و دول اروپایی موفق به اشغال بیش از 30% مناطق سوریه گردیده است که مناطق اشغال‌شده توسط حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)/ یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) دربرگیرنده بیش از 60% از منابع تولیدی سوریه می‌باشد. بنا به گزارشات مستدل ارگان‌های حقوق بشر بین‌المللی در هنگام اشغال بیش از یک سوم از سوریه پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ انواع نقض‌های حقوق بشری و جنایت علیه بشریت از جمله پاک‌سازی ائتنیکی، راندن غیرکردها از روستاها و شهرها، ایجاد تغییرات دمگرافیک، بکارگیری کودکان خردسال به عنوان سرباز، بستن مدارس یهودی، اجبار به غیرکوردها مبنی بر آموزش اجباری زبان کردی و ... را مرتکب شده‌اند.