۹/۱۸/۱۳۹۰

آیا ترکیه بر علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سلاح شیمیائی استفاده کرده؟

آیا نیروهای نظامی ترکیه بر علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سلاح شیمیائی استفاده کرده اند؟
چندی می باشد که در مدیای رادیکال کرد اخباری مبنی بر استفاده ارتش ترکیه از سلاح های شیمیائی بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به گوش می رسد و مدیای رادیکال کورد به انواع راهها سعی در ایجاد پروپاگاندا بر علیه نیروهای نظامی ترکیه دارد. دیروز برای اولین بار ارتش ترکیه طی منتشر ساخت اسنادی دروغ بودن ادعای حزب کارگران کردستان و مدیای رادیکال کرد را اثبات کرد.
در ماههای گذشته نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه در دره قازان عملیات متعددی را بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان (PKK) انجام دادن که آخرین اخبار منتشر شده حاکی از به هلاکت رسیدن 37 تروریست در دره قازان می باشد.
مسئول نیروهای نظامی ترکیه دیروز طی کنفرانسی دروغ بودن و کذب محض بودن ادعای مدیای رادیکال کرد را با سخنان زیر ابراز داشت:
بر اساس ادعای مدیای رادیکال کورد هئیتی متشکل از 7 نفر از کشورهای مختلف اروپا برای بازرسی و تحقیق در مورد ادعای مذکور راهی ترکیه شدند، هئیت مذکور نواحی حکاری و قازان را به خوبی جستجو و مورد بررسی قرار داد. اسامی هئیت به ترتیب زیر می باشد:
رئیس پیشین پارلمان اتحادیه اروپا Aledeuy Ledrein Aveco, Torre Dominulle ،نماینده پارلمان آلمان، ان.جی. او متشکل از نمایندگان آلمانی و فرانسوی، بنجامین هیلر، ماریا آوپرتدر بازرسی هئیت اروپائی گروهی از نمایندگاه حزب دست راست پ.ک.ک حزب BDP نیز حضور داشتند.
هئیت اروپائی بعد از بازگشت به اروپا و جمع آوری مدارک  و اسناد مطالب زیر را بیان داشته است، مطالب مذکور توسط یکی از اعضای پارلمان فدرال آلمان به نام Jan Van Aken به مدیای دنیا بازگو شد:
با برسی هائی که در مطنقه ی به وسعت 1 الی 1.5 کیلومتر داشتیم، آثار یک حمله بزرگ را مشاهده نمودیم. در محوطه درخت ها و گیاهان سوخته اند، شدت بمب های استفاده شده به حدی بوده است که اجساد میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز به طبع متلاشی شده است. از بقایای بمب های استفاده شده چنین به نظر می آید که بمب ها از نوع MK-82 و MK-84 بوده اند که هر کدام وزنی معادل با 250 الی 940 کلیوگرم دارند و آثار تخریبی مخربی را نبز بجا می گذارند. با تحقیقاتی که در منطقه انجام دادیم به هیچ وجه آثاری از کاربرد سلاح های شیمیائی در منطقه نیافتیم. ولی برای بازرسی و تحقیق بیشتر نتایج تحقیقات را با گروهی متخصص در زمینه سلاح های شیمیائی در جریان خواهیم گذاشت و نتیاج آن تحقیقات را نیز به صورت گزارشی منتشر خواهیم کرد.
منبع خبر مترجم:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر