۹/۱۴/۱۳۹۰

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و کودک ربائی

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و کودک ربائی
حزب کارگران کوردستان (PKK) برای تعمین نیروها و میلیتان خود اینبار اقدام به کودک ربائی می کند.
طی اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است، در شهر حکاری و در منطقه چوکور اووا چندین کودک ربائی در سنین 10 تا 12 ساله صورت گرفته است که خانواده ها با مراجعه به نیروهای انتظامی و پلیس ترکیه ادعائی مبنی بر ربودن کودکانشان توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) را مطرح کرده اند.
با توجه به شکایت 5 خانواده از کودک ربائی حزب کارگران کوردستان نیروهای پلیس و اطلاعاتی ترکیه موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند. با توجه به منابع اطلاعاتی که طی چند روز گذشته منتشر شده است، کودکان دزدیده شده توسط حزب کارگران کوردستان به کمپ موجود در جنوب شهر چوکور اووا منتقل شده اند.
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان که این روزها با مشکلاتی در جهت تامین کادر و نیروهای خود درگیر می باشد اقدام به کودک ربائی کرده و طی چند سال آینده از کودکان در کادرهای نظامی خود بهره خواهد جست. بنا به تحقیقات صورت گرفته طرح ریزی این نقشه از طرف مسئول ناحیه حکاری- کوه کیریک که با کد رمز هئبات و نام شاکیر بولوت فعالیت می کند و از دیگر سو با همکاری مسئول کوه کاتو محمد گوئی صادر شده است.   
بر اساس اخبار منتشر شده کادر رده بالای حزب کارگران کردستان برای هر کودک 1000 دلار به خانواده ها می دهد، اگر خانواده ها خود کودکشان را برای تعلیم به پ.ک.ک تحویل دهند این مبلغ افزایش می یابد.
بر اساس تحقیقات منتشر شده از سوی مدیر امنیت ملی ترکیه کودکان دزیده شده آموزش هائی نظیر ساخت بمب، آموز نظامی و ... را می بینند و بیشتر برای حزب کارگران کوردستان نقش ماشه را داشته و دارند، به  طوریکه پ.ک.ک از میان این کودکان در سنین 18 الی 20 سالگی بمب های زنده ای را تحویل می دهد که شسشتوی مغزی شده اند و به مانند سالهای گذشته تنها بازیچه نیات غیرانسانی این گروها به شدت نژادپرست و رادیکال می باشند. عده ای از کودکان نیز در کارها و اعمال غیرقانونی نظیر تجارت مواد مخدر، ترانزیت کالا و انسان و ...بکار گرفته می شوند.
درسالهای گذشته نیز چندین پرونده در مورد شهروندان ترکیه ای ساکن اروپا که فرزندانشان توسط حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) ربوده شده بود نیز در دست می باشد. برای نمونه شهروند کرد ترکیه ای با نام زولکیف. ک که پسر 15 ساله اش با نام ش.ک توسط میلیتانهای حزب کارگران کوردستان ربوده و به گروگان گرفته شده بود نیز از پرونده های در حال جریان می باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6qhnxcs

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر