۸/۱۷/۱۳۹۱

اعتراف رهبر حزب کارگران کردستان: دولت ایران حمایت بی حد و حصری از پ.ک.ک داشت

شیمدین ساکیک (به ترکی ترکیه: Şemdin Sakık) در اظهار نظری بی سابقه از حمایت بی حد و حصر دولت ایران از حزب کارگران کوردستان پرده برداشت، او در جواب سوالی که آیا دولت ایران کمک مالی به حزب کارگران کردستان می رساند یا نه؟ چنین پاسخ داد: حمایت دولت ایران از پ.ک.ک به حدی بود که کم کم گوئی به پ.ک.ک هواپیما نیز می خواست بدهد.
شیمدین ساکیک که یکی از اعضای بلند پایه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) می باشد که پس از اظهار ندامت و برخورداری از ماده قانونی که برای تروریستها در قانون اساسی ترکیه در نظر گرفته شده است به ترکیه بازگشته و تسلیم شد و اکنون آزاد می باشد. وی در دادگاهی که در ارتباط با ادعای مافیای موجود بین ارتش ترکیه و سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان به نام ارگنه کون در جریان می باشد حاضر شده و نکات بسیار تامل برانگیزی از عمق رابطه موجود بین دولت ایران و پ.ک.ک را بیان نمود. به نظر شیمدین ساکیک در شروع حزب کارگران کردستان با مبارزه مسلحانه آغاز شد، سپس به جنگ تغییر موضع داد ولی اکنون تماماً ترور و ترویسم می باشد. 
من به عنوان حمال وارد سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان شدم ولی در هنگام جدائی و تسلیم به دولت ترکیه یکی از بلند پایه ترین رهبران پ.ک.ک بودم. 18 سال از بهترین لحظات زندگیم در کوهها و در کنار حیوانات گذشت. 
قبل از آتش بس سال 1993 ایران بیش از 1 کامیون انواع اسلحه جنگی را به حزب کارگران کردستان تحویل داد. هدف و سخن دولت ایران از دادن سلاح نه فروختن آن همه سلاح به ما بلکه استفاده از تمامی سلاح ها بود و مقامات آن زمان دقیقاً سخنان فوق را که باید از سلاح ها استفاده نمایید را بر زبان آوردند. 
رفتار دولت ایران از قبل نیز چنین بود، حتی هدف دولت ایران از ایجاد درگیری با سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک تنها به سبب نگهداری مرزهای ایران صورت می گیرد، دولت ایران پژاک را به عنوان ابزاری برای کنترل مرزهای خود در دست داشت و اجازه فعالیت و یا رشد بی از شد حد این سازمان تروریستی را نیز با ابزارهائی که در دست داشت می گرفت.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ck665sx

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر