۸/۱۸/۱۳۹۱

توافق دولت ایران با حزب کارگران کردستان و دولت عراق

منابع محلی عراق ادعاهائی که مبنی بر دیدار نوری المالکی نخست وزیر عراق با رهبران حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) را در مدیای منطقه – جهانی منتشر شده بود را تائید کردند. منابع محلی عراق اخبار موثقی از دیدار دوجانبه نوری المالکی با سرکرده گان سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان را منتشر ساختند.
بر اساس اخبار منتشر شده منابع عراقی نوری المالکی با رهبران سازمان تروریستی اتحادیه جوامع کردستان یا ک.ج.ک که جمیل باییک و مصطفی قاراسو باشند در بغداد دیداری داشته است.
دیدار نوری المالکی با اعضای بلندپایه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان با خبرداری جلال طالبانی رئیس جمهور عراق صورت گرفته است. از نکته قابل تامل این دیدار می توان از ارگانیزاسیون این دیدار که از سوی مقامات سیاسی ایران صورت گرفته است نام برد. هدف دولت ایران جلب حمایت سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان برای حمایت از حزب بعث در سوریه و بشار اسد بیان گردیده است.
اخبار درز کرده حاکی از درخواست سلاح، منابع فاینانس و انواع مهمات از سوی پ.ک.ک از نخت وزیر عراق می باشد که این خواست حزب کارگران کوردستان با چراغ سبز نوری المالکی مواجه شده است.
در دیدار نوری المالکی و اعضای بلند پایه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان نزدیکی ترکیه با حکومت خودمختار شمال عراق نیز مورد تحلیل و بررسی واقع شده و برای توقف کمک مسعود بارزانی به پناهندگان سوری برنامه ریزیهائی برای تحقق صورت گرفته است.
پس از تحقق این دیدار منابع اطلاعاتی خبر ورود صدها میلیتان پ.ک.ک برای یاری رساندن به حکومت بشار اسد و حزب بعث برای مبارزه با ارتش آزاد سوریه را تائید کرده اند. سیگنالهای این توافق چند روز پیش در خبری که مبنی بر کشتار و گروگانگیری چندین عضو ارتش آزاد سوریه توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در حلب اتفاق افتاده بود که در منابع خبری دنیا منتشر گردید به خوبی مشاهده گردید. در درگیری که مابین حزب کارگران کردستان در حلب و ارتش آزاد سوریه شکل گرفت حزب کارگران کوردستان با تله گذاری موفق به کشتار بیش از 20 عضو ارتش آزاد سوریه گشت.
در دیگر سو اخباری که مبنی بر طرح ریزی ترور مسعور بارزانی نیز در مدیای منتشر شده بود دقیقاً پس از دیدار و توافق نوری المالکی، ایران و حزب کارگران کردستان منتشر گردیده که خود دارای سوالات عدیده ای می باشد. 
منبع ترجمه مقاله:
CENTER FOR EURASIAN STUDIES
TURKMENELI COOPERATION AND CULTURAL FOUNDATION
http://tinyurl.com/bgf4zyc 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر