۵/۰۴/۱۳۹۱

اردوغان: اگر حزب کارگران کردستان در سوریه لانه دواند به سوریه حمله می کنیم

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه امروز طی دیداری با اصحاب رسانه به سوالات رسانه های ترکیه در مورد سوریه و الخصوص موضوع تحرکات سازمان تروریست حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در چند منطقه کردنشین سوریه پاسخ داد.
مصاحبه رجب طیب اردوغان در کانال 24 ترکیه به صورت زنده نیز پخش می شد، اردوغان به طور واضح موضع ترکیه در قبال مسائل سوریه را بیان کرد.
اسد در آخر راه می باشد و مشروعیت خود را از دست داده است، او دیر یا زود مسند قدرت را ترکی خواهد کرد. اکنون که بنده با شما مصاحبه می کنم معترضین کنترل اکثر شهرهای مهم سوریه را بدست گرفته اند. امروز درگیری های شدیدی در شام و لاذقیه گزارش شده است.
مناطق کردنشین سوریه به علت بی تفاوتی به انقلاب سوریه در خارج از اوضاع داخلی سوریه واقع شده و روزهای آرامی را پشت سر گذاشته اند، طی چند روز گذشته نیروهای بشار اسد تماماً کنترل مناطق کوردنشین سوریه را به نیروهای مسلح پ.ی.د و میلیتانهای حزب کارگران کردستان (PKK) تحویل داده اند، تصاویر و خبرهایی با مضمون کردستان شرقی به دست پ.ک.ک افتاد در رسانه ها منتشر می شود. مطمئناً ترکیه تمامی مسائل مرتبط با سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان و شاخه سوریه ای آن در نظر دارد، ما به عنوان ترکیه به همین راحتی اجازه نمی دهیم لانه امن دیگری برای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در سوریه فراهم گردد. اگر پ.ی.د و حزب کارگران کردستان در جنوب سوریه کنترل شهرها را بر عهده بگیرند این برای ترکیه به معنای لانه سازی جدیدی پ.ک.ک برای اقدامات تروریستی علیه ترکیه می باشد و قوانین بین الملی نیز حق مدافع مشروع را برای حفاظت و امنیت ملی ترکیه قائل شده است. اگر کوچکترین تحرک نظامی و عملیات تروریستی از سوی حزب کارگران کوردستان در سوریه متوجه ترکیه گردد ما در لحظه پاسخ خواهیم داد و این مورد نیازی به شرح نیست چون مسئولیت ترکیه حفظ امنیت ملی خود و ثبات مرزهای خود می باشد. ما از یکپارچگی سوریه و تمامی گروهای معترض دفاع می کنیم، آینده سوریه باید به دست مردم سوریه مشخص گردد. 
منبع ترجمه خبر: 
http://tinyurl.com/c6gy28k 
خبرهائی مبنی بر انتقال اسلحه و دیگر تجهیزات نظامی نیز از سو مسعود بارزانی در خبرگزاری ها منتشر شده است.
بر اساس خبرهای منتشر شده کامیونهائی از شمال عراق که دارای تجیهزات نظامی و اسحله بودند به قامیشلی (منطقه کردنشین سوریه) منتقل شده اند، کامیونها از سوی مسعود بارزانی ناسیونالیست شناخته شده کرد به سوریه منتقل شده است.
طی چند روز گذشته کنترل 4 شهر کوردنشین سوریه به دست گروههای مسلح حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) و حزب دمکراسی و برابری (پ.ک.ک) افتاده است که سناریوهای تجزیه سوریه را به روز ساخته است.
در عین حال نیروهای پیشمرگه مسلح با یونیفورم عراقی طی 2 روز گذشته به مناطق کوردنشین سوریه منتقل شده اند. مسعود بارزانی طی مصاحبه ای که با شبکه الجزیره داشت از آموزش تعداد بسیاری از کردهای سوریه ای برای مسائل پیش رو خبرداد که بمب دوباره نقش مسعود بارزانی در تجهیز مخفیانه گروههای تروریست و رادیکال کرد منطقه را یادآوری می کند.
منبع ترجمه خبر:     
http://tinyurl.com/c8hjqzt

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر