۴/۲۹/۱۳۹۱

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و تجارت انواع مواد مخدر

بر اساس اخباری که سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر ساخته است بزرگترین عملیات بر علیه منابع مالی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) با شرکت 1700 مامور ترکیه ای شکل گرفته است.
در این عملیات وسیع که در 15 روستا و 3 منطقه صورت گرفته است بسیاری از منابع مالی حزب کارگران کردستان که از ظریق حمل و ترانزیت انواع مواد مخدر تامین می شود مورد حمله نیروهای ترکیه واقع شده است. 
در این عملیات بسیاری از مناطق و زمین هائی که توسط حزب کارگران کوردستان (PKK) به کشت خشخاش مشغول بودند اکثراً سوزانده شدند. بر اساس اخبار اعلام شده حزب کارگران کوردستان زمینی به ابعاد 300 هکتار را تحت کاشت خشخاش قرار داده بود. 
عملیات فوق با حمایت چندین هلیکوپتر اسکورسکی و کبری محقق شده و چنیدن تیم مبارزه با ترور و کاماندوی ترکیه نیز شرکت داشته اند.
هروئین کاشته شده در زمین های حزب کارگران کردستان برابر با 2 هزار تن و قیمت 20 هزار لیره ترکیه تخمین زده می شود، جزء اصلی ترین منابع مالی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان می باشد.
در این عملیات 400 عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که در کاشت خشخاش نقش داشتند نیز توسط پلیس ترکیه دستگیر شدند.
حزب کارگران کوردستان منابع مالی خود را بیشتر از ترانزیت انواع مواد مخدر، قاچاق انسان، فروش اسلحه و ... تامین می کند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/6lhb5zj

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر