۴/۳۱/۱۳۹۱

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کنترل شهر آفرین سوریه را بدست گرفت

شاخه سوریه ای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که با نام حزب برابری و دمکراتیک (پ.ی.د) فعالیت می کند کنترل شهر آفرین از شهرهای کوردنشین سوریه را بر عهده گرفت.
شاخه سوریه ای حزب کارگران کردستان پس از کنترل شهر عین العرب کنترل شهر آفرین را بر عهده گرفته است.
این در حالی می باشد که درگیری های شدیدی در شهر های مرکزی سوریه مابین نیروهای ارتش آزادی بخش سوریه و رژیم بعث صورت می گیرد و هر روزه بر ناامنی و گسترش جنگ داخلی افزوده می شود، شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان (PKK) از خلع سیاسی و قدرت بوجود آمده سعی در کنترل شهرها و مناطق کردنشین را دارد. 
درگیری های ارتش آزاد سوریه با نیروهای مسلح بشار اسد به اکثر نقاط سوریه کشیده شده است ولی تنها نقاط کردشین به علت وجود میلیتانهای متعدد مسلح پ.ک.ک و حمایت از بشار اسد در حاشیه امن قرار دارند. تاکتیک شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان استفاده از موقعیت بوجود آمده و تثبیت کنترل شهرها و مناطق کوردنشین می باشد که دو نمونه فوق بهترین مثال از این نوع تفکر می باشند.
بنا به اخباری که در مدیای منطقه و جهانی منتشر شده است در مناطق کوردنشینی که تحت کنترل حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) می باشند کمیته هائی با نام کمیته مدافع خلق ایجاد گردیده است، هدف از ایجاد این کمیته تشکیل سازمان و نیروی مسلح برای درگیریهای احتمالی با معترضین سوریه ای می باشد.
حزب کارگران کوردستان از 17 ماه پیش تا به اکنون با تمام وجود از بشار اسد و حزب بعث حمایت کرده و در کشتار معترضین سوریه ای نقشی اساسی ایفا کرده است. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c4np9db

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر