۱۰/۳۰/۱۳۹۶

بمباران عفرین در سوریه آغاز شد

بر اساس خبر سایت روزنامه جمهوریت ترکیه دقایقی پیش جنگنده‌های اف‌16 ترکیه مواضع شاخه سوریه‌ای حزب کارگران(پ‌ی‌د) را بمباران نمودند، در عین حال تانک‌های ترکیه نیز اکنون در حال شلیک به سمت مواضع پ‌ی‌د می باشند.
جنگنده‌های اف16 ترکیه در ساعت 17 به وقت محلی از منطقه حاسا از توابع ختای ترکیه گذر کرده و وارد خاک سوریه شده‌اند در دیگر سو گرو‌های محافظ مرزی موجود در حاسا و کیلیس ترکیه نیز اکنون در حال توپ‌باران عفرین میباشند.
دیروز ارتش ترکیه طی اعلامیه رسمی از بمباران مواضع شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان خبر داده بود. طی چند روز گذشته هزاران جنگجوی ارتش آزاد سوریه نیز از طریق ترکیه وارد عزز سوریه شده‌اند. نام حرکت نظامی ترکیه بر علیه ی‌پ‌گ، "شاخه زیتون" نامیده شده است.‌  
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/ycoldy8o
شکی نیست که ملت کرد در 4 کشور ترکیه، ایران، سوره و عراق تاکنون به عناوین و سطوح مختلف از سوی دولتهای مذکور رنج های متعددی متحمل شده و دقیقا به مانند ما ملت ترک در ایران طعم تلخ تبعیض را چشیده است. حقیقتا ملت کرد به مانند دیگر ملل تحت ستم ملی موجود در منطقه لایق دمکراسی، آزادی، داشتن دولت ملی خود و هر آنچه که ما جامعه ترک خواستار آنیم، می باشند. باید یادآور شد که هدف دولت ترکیه از حمله به عفرین و پاک‌سازی منطقه ، نه دشمنی با ملت کرد بلکه مبارزه با "ورژن سکولار داعش" می باشد. گزارشات انستیتوی Janes IHS  پس از ظهور داعش حاکی از توسعه قلمرو چندصد درصدی گروه‌های مسلح کرد در عراق و سوریه می باشد، بسیاری از مناطق اشغال شده توسط گروه‌های مسلح کورد چه در سوریه و یا چه در عراق دارای ترکیب دمگرافیک غیرکردی و خارج از مناطق ملی کردنشین بوده‌اند که ی‌پ‌گ با سلاح‌های دول اروپایی و غربی اقدام به پاک‌سازی های ائتنیکی و قتل‌عام‌های وسیعی نموده که خوشبختانه در گزارشات سازمان ملل نیز به تفصیل ذکر شده است. ظهور سازمان تروریستی بنیادگرای اسلامی داعش سبب مشروعیت بخشیدن به ورژن سکولار و کردی آن شد، به طوریکه علارغم وجود کوچکترین شبهه‌ای در ارتباط سازمانی میان ی‌پ‌گ و حزب کارگران کردستان که در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا و سازمان ملل قرار دارد، دولت آمریکا به بهانه مبارزه با داعش بیش از 4 هزار کامیون مهمات سنگین به ی‌پ‌گ ارسال نمود که این سلاح‌ها بارها بر علیه ترکیه و پاک‌سازی ائتنیکی مناطق غیرکردنشین بکار بسته شد. تجربه اشغال کرکوک توسط گروه‌های مسلح کرد، پاک‌سازیهای ائتنیکی و توسعه قلمرو در سوریه و چشم طمعی و ادعای اراضی که بدون استثنا تمامی احزاب کرد(کومله، حزب به اصطلاح دمکرات کردستان ایران و...) به غرب آزربایجان دارند همگی نشانه‌هائی از وجود شباهتهای عمیق و متعدد میان سازمانهای مسلح کرد به داعش و مبدل شدن به "ورژن سکولار داعش" را تداعی میکنند. حقیقت آنکه وجود هزاران کامیون سلاح سنگین اگرچه امروز میسر نیست ولی فردا به سمت غرب آزربایجان و یا دیگر مناطقی ملی غیرکردنشین در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد و بدین سبب هست که گروه‌های مسلح کرد تهدیدی ملی نه تنها برای ملت ترک بلکه برای صلح و امنیت دیگر ملل غیرکرد منطقه می باشند. بهانه مبارزه مسلحانه با دول مرکزی نمی تواند مشروعیت لازم برای سیاست کردستانیزه کردن منطقه، پاک‌سازی ائتنیکی، توسعه طلبی کردی، افزایش قلمرو کردها و ... را توجیح کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر