۱/۰۳/۱۳۹۱

به هلاکت رسیدن 7 عضو حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در کوه جودی

بر اساس اخباری که در سایت روزنامه زمان چاپ ترکیه منتشر شده است نیروهای نظامی – امنیتی و نیروهای مخصوص مبارزه با ترور ترکیه موفق به هلاکت رساندن 7 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) شده اند.
بر اساس اخبار منتشر شده 1 عضو حزب کارگران کردستان (PKk) نیز تسلیم نیروهای نظامی ترکیه شده است.
درگیری نیروهای کاماندوی ترکیه با تروریست های حزب کارگران کوردستان در شهر شیرناک و مطنقه کوه جودی از 24 ساعت گذشته شروع شده است و زمانی که خبر فوق ترجمه می شود نیز درگیریهای شدیدی در منطقه ادامه دارد.
میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) دیروز 6 پلیس ترکیه را با استفاده از موانع تله ای که در راه گذاشته بودند به شهادت رساندند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7t92m5x  

۱/۰۲/۱۳۹۱

حمل پلاکارت نژادپرستانه از سوی طرفداران حزب کارگران کردستان در برگزاری مراسم نوروز ترکیه

گروهی از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در تجمع غیرقانونی که به نام نوروز ولی در عمل برای اقدامات تروریستی صورت داده بودند شعار و پلاکارت فوقی را که در تصویر مشاهده می شود حمل کرده و شعارهای مرتبط نژادپرستانه ای سر دادند.
شعار به زبان ترکی ترکیه به صورت " Biz 7.2 Yıkmadı T.V nin ne Haddine..." می باشد که ترجمه لفظی آن به فارسی برابر با : زلزله 7.2 ریشتری نتوانست ما را از پای درآورد جمهوری ترکیه در چه حدی می باشد!. می باشد.
این پلاکارت از سوی طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در شهر وان حمل شده است که همین چند ماه پیش میزبان زلزله ای بوده اند.
طبیعتاً مدیای نژادپرست فارس داخلی و خارجی در آن زمان در مورد مطالبی که از سوی بعضی از جوانان ترک در مورد زلزله وان شده بود چه تیترهائی که نزده اند و به مانند همیشه به لجن پراکنی و حمله به هویت ترک پرداختند. در آن زمان به دولت ترکیه حمله می شد که چرا به زلزله زده گان وان یاری نمی کنند، در حالیکه نخست وزیر ترکیه طی چند ساعت به محل زلزله رفته بود و تصاویر و ویدوهای دزدی از کانتینرهای حمل مواد غذائی و داروئی که به وان فرستاده می شد توسط حامیان حزب کارگران کوردستان در سکوت کامل خبری مدیای ناسیونالیسم افراطی فارس محقق می شد و اینان هر آنچه که به منفعت خود بود به مانند گذشته آب و تاب می دادند. 
این طرفداران و حامیان نژادپرست فارس گروههای تروریستی کردی از جمله حزب کارگران کردستان، حزب حیات آزاد کردستان، پ.ی.د، اشغال کنندگان کرکوک، شاهین های آزاد کردستان و بقیه گروههای به ظاهر سیاسی ولی در باطن رادیکال و نژادپرست کرد در مورد حمل چنین پلاکارتها و کشتار و ترور شهروندان ترکیه تماماً سکوت پیشه کرده و نگاه صفیه اندر عاقلی را به خود می گیرند.
بر اساس سندهای معتبر دولتی و غیردولتی از پیدایش وجود گروههای تروریستی کرد در منطقه همیشه مورد حمایت گروه ائتنیکی فارس و دولت فارس بوده است و سکوت در مورد کشتار 30.000 انسان در ترکیه و حمل پلاکارتهای نژادپرستانه این چنینی از سوی کردها نیز در همان راستا می باشد.

تصاویر جدید جشن نوروز طرفداران حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در ترکیه

تصاویر جشن به اصطلاح نوروز زیر در ترکیه می باشد که گروهی از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در اقدامی دو روز مانده به نوروز تجمعات غیرقانونی که همراه با به آتش کشیدن 8 ماشین، تیراندازی به سمت 11 پلیس ترکیه و کشته شدن 1 پلیس، بمب گذاری، حمل سلاح های غیرقانونی، خسارت به اموال دولتی و عمومی و ...می باشد.
همانطور که از تصاویر به بهترین وجه ممکن مشاهده می شود درد طرفداران حزب کارگران کردستان (PKK) نه نوروز بلکه به اقدامات تروریستی متعددی می باشد که در تصاویر و دیگر نوشته های وبلاگ اخبار حزب کارگران کردستان و حزب حیات آزاد کردستان ترجمه و نشر شده است.
حمایت و ایجاد پروپاگاندای این گروههای تروریستی کرد توسط مدیای فارس خود نکته ای قابل تامل می باشد که چه گروههائی از کارت بازی ترور و تروریسم بر عیه ملت ترک استفاده ابزاری می برند.  



































درگیری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 4 شهید

بر اساس اخباری که سایت روزنامه زمان چاپ ترکیه دقایقی پیش منشتر ساخت نیروهای نظامی – امنیتی ترکیه طی ساعات گذشته با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در کوه جودی وارد درگیری شدیدی شده اند که متاسفانه اخبار حاکی از کشته شدن 4 نیروی نظامی ترکیه می باشد.
درگیری میان نیروهای نظامی – امنیتی ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در شهر شیرناک ترکیه و در منطقه جودی رخ داده است.
بر اساس نوشته های روزنامه زمان ترکیه تروریستهای حزب کارگران کوردستان طی تله ای موفق به کشتن نیروهای نظامی ترکیه شده اند.
هنوز هم در منطقه درگیری نظامیان ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران (Kurdistan Workers' Party) ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7lq7nf7 
فیلمی از درگیری:
http://tinyurl.com/82y9rut 

۱/۰۱/۱۳۹۱

حمله تروریستی طرفداران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به پلیس ترکیه در حین برگزاری جشن نوروز

اخبار ترکیه حاکی از این دارد که امروز نیز به مانند روز 18 مارس گروههای طرفدار سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) با برگزاری میتینگی در شهرهای وان و دیاربکیر، حکاری حملات متعددی را به اموال عمومی و وسایل نقلیه و ... محقق ساخته اند.
بر اساس منابع موثقی که در مدیای ترکیه منتشر شده است گروههای مسلح تروریستی کردی که در بین هواداران پ.ک.ک، ب.د.پ و ک.ج.ج به اصطلاح به برگزاری جشن نوروز می پرداخته اند با حمل سلاح های غیرمجاز به سمت پلیس ترکیه آتش گشوده اند که اخبار اولیه حکایت از زخیم شدن دو پلیس ترکیه می باشد.
درگیری با تروریستی های حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و نیروهای پلیس ترکیه در شهر حکاری ادامه دارد و خبرهای حاکی از وجود خسارات متعددی به شهر می باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/88gzvgh

کشف بمب در محوطه برگزاری نوروز طرفداران حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

بر اساس اخباری که در سایت خبری بولتن دنیای ترکیه منتشر شده است گروهی از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) امروز در وان برای برگزاری جشن به اصطلاح نوروز گرد هم آمده اند. در اولین روز نیز در روز 18 مارس در شهرهای استاننبول و دیابکر ترکیه نیز طی اعلانی که از سوی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان، حزب ک.ج.ک و حزب به ظاهر سیاسی ب.د.پ (صلح و دمکراسی) منشتر شده بود چند روز قبل از آغاز نوروز به برگزاری این جشن دعوت شده بودند که خود ماجرا سبب از علت تجمع این هواداران ترور و تروریسم دارد، گرچه که طبق معمول مدیای نژادپرست فارس داخلی و خارجی از بی بی سی فارس گرفته ، رادیو فردا، بالاترین و ... همگی سنگ سینه گروههای افراطی، نژادپرست و تروریست کرد منطقه را بر سینه زده و تیترهای نسل کشی کردها، عدم برگزاری نوروز در ترکیه (یکی نیست بگوید چرا سه روز قبل از موعد مقرر برگزار می شود) و انواع و اقسام تیترها و بازیهای کثیف مدیا را به بازی گرفتند تا از گروههای تروریست کرد منطقه به عنوان کارت بازی بر علیه ملت ترک ترکیه، آزربایجان جنوبی، آزربایجان شمالی استفاده ابزاری کنند. بدون کوچکترین شبهه ای گروههای تروریستی کردی نظیر حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan)، حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک، اشغال کننده گان کرکوک، شاهین های آزاد کردستان، ک.ج.ک، پ.ی.د و ..  مدیای رادیکال و نژادپرست کرد از جمله تلویزیون تیشک و ... دشمن ملی ملت ترک منطقه می باشند.
امروز 20 مارس 2012 گروهی از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در شهر وان ترکیه تجمع غیرقانونی را برگزار کرده اند و طبق معمول روزهای گذشته تخریبات متعددی به اموال عمومی و دولتی وارد کرده اند. خوشبختانه پلیس ترکیه با تمهیداتیکه انجام داده تا حدودی از خسارات بیشتر به اموام عمومی جلوگیری کرده است ولی نکته قابل توجه به مانند دو روز گذشته امروز نیز بیش از 2.5 کیلوگرم ماده منفجر C4 در نزدیکی میدانی که در شهر وان محل برگزاری جشن به اصطلاح نوروز می باشد کشف شده است که خود خبر از علت برگزاری جشن نوروز توسط این گروه از هواداران رادیکال و نژادپرست کرد می باشد.
مواد منفجره C4 در ساعت 08:00 توسط پلیس ترکیه و سگ های تعلیم دیده کشف شده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7zpe6ue      

۱۲/۲۹/۱۳۹۰

میزان تخریبات جشن نوروز طرفداران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در استانبول منتشر شد

طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) و احزاب زیر مجموعه سیاسی آن از جمله ب.د.پ (حزب صلح و دمکراسی) و ک.ج.ک (شاخه داخل شهری پ.ک.ک) و ... خواستار برگزاری جشن نوروز را در روز 18 مارس یعنی چند روز زودتر از موعد موقرر بودند که این خواسته غیرقانونی با جواب رد مسئولین ترکیه مواجه شد. 
بر این اساس طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) علارغم رد درخواست برگزاری جشن به اصطلاح نوروز در روز 18 مارس 2012 در شهرهای استانبول و دیاربکیر ترکیه به خیابانهای ریخته و سبب به آتش کشیدن چندین منطقه این شهرها شدند. شهردار استانبول امروز میزان تخریباتی که طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به شهر استانبول وارد ساخته اند مطالب زیر را منتشر ساخته است:
در شهر استانبول هواداران حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) بیش از 39 اتوبوس شهری را تماماً تخریب کرده و 42 ایستگاه عمومی اتوبوس نیز به حالت غیرقابل استفاده شده؛ در دیگر سو 6 تراموا نیز به علت پرتاب سنگ و مولوتوف کوکتل دچار خسارات متعددی شداند که بر اساس برآوردها نزدیک به 1 میلیون و 800 هزار لیره ترکیه به اموال و مکانهای دولتی و شخصی خسارت مادی وارد شده است.
خبرنگاران در مورد فوت یک شهروند ترکیه ای که به گفته منابع رادیکال و تروریست کرد از اعضای حزب ب.د.پ نیز می باشد سوالاتی از شهردار استانبول کردند که شهردار استانبول به این سوال ایننین پاسخ داد:
اولاً به خانوده شخصی که فوت شده تسلیت عرض می کنم. شخص کشته شده به نام حاجی زنگین به طور قطع و یقین جزء اعضای بلندپایه هیچ حزب سیاسی نبوده و نیست و فقط وی به احتمال بسیار زیاد به مانند دیگر اشخاص دارای عضویت در حزب ب.د.پ می باشد. وی یک بیماری آسم بسیار شدید داشته است و در ساعت 13:00 نیز در خانه بوده است ولی در ساعت 15:30 به بیمارستان منتقل شده است. نیروهای امنیتی استانبول پیگیر ماجرا می باشند که وی در بین زمان مذکور در کجا بوده و آیا در اثر پرتاب گاز فوت شده یا فوت عادی بوده است، چون همانطور که خبرنگاران و مسئولین نیز دیدند وی دارای کمترین جراحت در هیچ جای خود نمی باشد و منابع علمی و پزشکی قانونی احتمال حمله آسم شدید را علت مرگ وی تشخیص داده اند ؛ باید جواب نهائی پزشکی قانونی شهر استانبول بازگو شود تا بتوان به طور کامل در مورد موضوع بحث کرد.
شهردار استانبول از دستگیری 135 طرفدارا حزب کارگران کردستان نیز خبر داده است که بیشترین دستیگر شدگان دارای جزمهای قبلی نیز در همین رابطه بوده اند.
منبع خبر مترجم: 
http://tinyurl.com/7d2jnqo

۱۲/۲۸/۱۳۹۰

تصاویر برگزاری نوروز به وسیله طرفداران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در ترکیه

اولین تصاویر از به آتش کشیده شدن محله قاضی چشمه استانبول و شهر دیاربکر ترکیه در مدیای مجازی ترکیه منتشر شد.
تصاویر اولیه منتشر شده از جشن نوروز طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در ترکیه حکایت از مفهوم نوروز در بین طرفداران این سازمان به شدت نژادپرست و تروریست می باشد.
جائی که با اسلحه های دوربرد، مولتوف کوکتل، چوب، سنگ و .. بانک ها را به آتش کشیده و 8 ماشین GSM تماماً تخریب شده، بنای روزنامه یئنی شافاق ترکیه مورد حمله قرار گرفته، 11 پلیس ترکیه زخمی شده و ... جزء نمونه هائی از برگزاری نوروز به وسیله گروهی از کردهای رادیکال طرفدارا احزاب پ.ک.ک، ک.ج.ک.،ب.د.پ و ... در ترکیه می باشد.
طی آخرین خبرهای حکایت از خسارات مادی وارده سنگین به محله ای از شهر استانبول می باشد.
منبع تصاویر: http://tinyurl.com/76ybg9x





























































طرفداران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به بهانه نوروز بنای روزنامه یئنی شافاق را آتش کشیدند

گروهی از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در کازلی چشمه شهر استانبول گرد هم آمده و بدون اجازه تجمع از شهردار استانبول اقدام به آشوب کشیدن گشوه ای از شهر استانبول ترکیه نمودند.
بنای ساختمان روزنامه یئنی شفق ترکیه که در محل تجمع طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) بود با استفاده از مولوتف کوکتل به آتش کشید شد. در این حمله تمامی دوربین های شهری و بنای روزنامه یئنی شافاق ترکیه با استفاده از چوب و سنگ تخریب شد.
این تجمع غیرقانونی طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به مناسب برگزاری جشن به اصطلاح نوروز برگزار شده بود.   
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7zghlnc

برگزاری جشن نوروز با استفاده از سلاح های دوربرد

گروهی 500 نفره از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) با دعوت احزاب نژادپرست ب.د.پ (صلح و دمکراسی)، ک.ج.ک (شاخل داخل شهری پ.ک.ک) و سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان امروز 18 مارس را برای برگزاری نوروز انتخاب کردند. 
در همین اثنا 500 نفر از طرفداران این احزاب رادیکال کرد در شهر دیاربکیر ترکیه علارغم اجازه ندادن شهردار دیاربکر تجمع کرده اند. پلیس ترکیه نیز به سبب مسائل نوروز سالهای گذشته اقدامات کافی را انجام داده بود که خوشبختانه در آخرین لحطه از ورود سلاح های دوربرد به منطقه و به آشوب کشیدن شهر باخبر شده و طی عملیاتی افرادی که سلاح های غیرقانونی را حمل می کردند را بازداشت کرد. پلیس ترکیه در لین عملیات 3 نفر مضنون را نیز بازداشت کرده است.
طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان سلاح های دوربرد را قصد داشتند از طریق ماشینی که در محوطه بوده به دست افراد معلومی رساندن و عملیات تروریستی را محقق سازند که خوشبختانه پلیس ترکیه موفق به کشف این سلاح ها شد.
طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که در محل حضور داشتند با فهمیدن این موضوع اقدام به حمله به سمت نیروهای پلیس کردند که در این حملات که با استفاده از سنگ، چوب، مولوتوف کوکتل و  ... بود 11 پلیس ترکیه بهمراه 2 شهروند ترکیه مصدوم شدند.
طرفداران ترور و تروریسم در این حادثه 11 ماشین شهروندی ترکیه ای را که در محل پارک کرده بودند به آتش کشیدند.
در این تجمع غیرقانونی نمایندگان حزب ب.د.پ به نام های صلاح الدین دمیرتاش، لیلا زانا، آیسل توغلوک، آیلا آکات آتا، آلتات تان و ... نیز حضور داشتند که پلیس برای پراکنده ساختن طرفداران حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) اجازه همراهی این وکلای به اصلاح مجلس ملی ترکیه را به آنها نداد.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان طی چند سال گذشته از نوروز به عنوان ابزاری برای ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان ترکیه استفاده می کند و طی چندسال گذشته چندین شهروند ترکیه به علت حملات تروریستی حزب کارگران کوردستان جان خود را از دست داده اند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/8xxrcw3 

طرفداران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) با نام نوروز دیاربکیر را به آتش کشیدند

بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است به مانند چندین سال گذشته طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) امروز روز 18 مارس برای بزرگداشت نوروز! به دعوت پ.ک.ک به چند خیابان ریخته و سبب به آتش کشیده شدن اموال دولتی و عمومی شدند.
حزب ب.د.پ یا صلح و دمکراسی (BDP) که دست راست حزب کارگران کردستان در مجلس ترکیه می باشد امروز را برای برگزاری جشن به اصطلاح نوروز درخاوست مجوز از سوی شهرداری کرده بود که شهرداری نیز به علت جشن ملی چاناک کاله، اوضاع شهری و بدون علت بودن زودتر برگزاری نوروز مجوز به برگزاری این مراسم را نداده بود ولی حدود 500 نفر از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) با درخواست مستقیم پ.ک.ک، ب.دپ و ک.ج.ک (شاخه داخل شهری حزب کارگران کردستان) اقدام به آتش کشیدن و آشوب چند شهر با اقلیت کردنشین کرده اند.
همانطور که رر ویدئوی زیر می بینید طرفداران حزب کارگران کردستان با نام جشن نوروز شعبه های بانک های دولتی و خصوصی را به آتش کشیده و به سمت پلیس سنگ و چوب پرتاب می کنند که پلیس نیز با آب فشار قوی و دودهای اشک زا مجبور به پراکنده ساختن طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان بوده است.
قسمتی از فیلم حوادث امسال نوروز در ترکیه:
متاسفانه سایتهای لجن پراکن فارسی به مانند بالاترن محملی برای ابراز پروپاگاندای گروههای تروریستی کرد منطقه شده است، البته این اولین باری نیست که گروههای نژادپرست فارس از گروههای تروریست کورد به مانند ابزار و آلت دست بر علیه هویت ترک ملل منطقه استفاده ابزاری می کنند

۱۲/۲۷/۱۳۹۰

کشف بمب های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) برای ایام نوروز

طی عملیات ضد تروری که بر علیه سازمان تروریست حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در مال تپه صورت گرفته است پلیس ترکیه موفق به دستگیری 11 نفر از اعضای زیرمجموعه پ.ک.ک شده است که این افراد برای ایام نوروز مقدار زیادی مواد منفجره و بمب های دست ساز آماده کرده بودند.
در عملیات ضد تروری که بر علیه زیر مجموعه حزب کارگران کردستان (PKK) صورت گرفته بیش از 260 پلیس مبارزه با ترور و تروریسم ترکیه حضور فعال داشته اند. 
تمامی 11 تروریست دستگیر شده به همراه بمب ها و دیگر وسایل کشف شده به اداره امنیت شهر استانبول منتقل شدند. 
در بین 11 تروریست 1 یکی از اعضای بلندپایه حزب کارگران کوردستان نیز با نام اس.ای دستگیر شده است. 
طی بازرسی که از محل زندگی این 11 شخص انجام شد پلیس ترکیه موفق به کشف 11 کیلوگرم ماده شیمیائی اولیه ساخت بمب، 6 عدد جعبه بیرونی بمب دست ساز از جنس متال، 23 عدد فتیله بمب، مواد منفجره متعدد و مختلف، 3 عدد منفجر کننده بمب از راه دور، 2 عدد تپانچه، 1 بی سیم، مقدار بسیار زیادی اطلاعات پروپاگاندای ترور و تروریسم و ...شد.
بنا به اعترافات اولیه چندین تن از تروریست های دستگیر شده در حوادث بمب گذاری به مانند 1 مارس در ترکیه نیز نقش داشته  و تمامی مواد منفرجه و بمب های دست ساز نیز برای به خون کشیدن جشن نوروز در ترکیه بوده است.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) همه ساله جشن ملی نوروز را که در ترکیه به عنوان جشن ملی تاریخی طلقی و بزرگ داشته می شود را با انواع راههای تروریستی و ضد انسانی سبب به خون کشیده شدن این مراسم می شود. به آتش کشیدن پمپ های بنزین، معابر عمومی، بانکهای دولتی، ادارات دولتی و ...جزء موارد اولیه این سازمان تروریست و طرفدارانش می باشد. نزدیک به 17 نفر جوان زیر 20 سال از طریق مولوتف کوکتل هائی که بدست هواداران این سازمان به سمت مردم عادی پرتاب شده اند کشته شده اند که آخرین بار دختر 17 ساله در اتوبوس بود.
بیشتر مواد منفجره از طریق بسته های سیگار و بدست قاچاقچیان کرد به شهر استانبول منتقل شده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/89z595s 

۱۲/۲۶/۱۳۹۰

دستگیری 5 تروریست حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق

عاملین عملیات تروریستی که در سال 2011 از سوی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر چوکوراووا محقق شده و در این عملیات تروریستی منجربه کشته شدن27 سرباز ترکیه شده بود با عملیات ضد تروریی که نیروهای یگان ویژه مبارزه با ترور ترکیه در شمال عراق و در 10 کیلومتری از مرز ترکیه انجام دادند موفق به دستگیری 5 تروریست پ.ک.ک از داخل غاری در کوه شدند.
5 تروریست حزب کارگران کردستان (PKK) که توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده اند در 2 عملیات دیگر تروریست نیز نقش داشته اند. 
نیروهای یگان ویژه مبارزه با ترور و تروریسم ترکیه با استفاده از تصاویر هرون ها و دوربین های ترمال موفق به کشف جایگاه این 5 تروریست شده اند.
تروریست های مذکور طی 6 ماه گذشته مورد تعقیب نیروهای اطلاعاتی ترکیه بوده اند. از دیگر سو تروریسهای مذکور جزء افرادی می باشند که نقشه عملیات تروریستی را برای میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) طراحی می کرده اند. بر اساس اطلاعات محل مخفی شدنشان در شمال عراق بوده است.
در عملیات ضد تروری که بر علیه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان صورت گرفته است نیروهای پلیس، ژاندارمری و نیروهای مخصوص مبارزه با ترور و تروریسم ترکیه نیز حضور داشته اند.
تروریست های پ.ک.ک پس از باخبر شدن از حضور نیروهای ترکیه اقدام به فرار نموده ولی پس از ناامید شدن از فررا اقدام به گشودن آتش به سمت نیروهای ترکیه ای کرده اند که درگیری سنگین بیش از20 دقیقه به طول انجامیده است. پس از درگیری با ایست نیروهای ترکیه ای تروریست های حزب کارگران کوردستان تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده اند. 
تروریست های حزب کارگران کردستان پس از تسلیم با استفاده از هلی کوپتر به داخل ترکیه منتقل شده اند.
در داخل غاری که تروریست های پ.ک.ک مخفی شده بودند اسلحه های سنگین و بسیاری از موارد دیگر کشف و ظبط شده است.
منبع خبر مترجم: روزنامه حریت ترکیه
http://tinyurl.com/7yw44w2

5 PKK'li Terörist Quzey iraqda tutusaq oldu


Çuxurca və Silvan’da, 2011 ili içində 27 Əskərin şəhid edildiği 2 saldırının Qəndil’den verilən eylem təlimatını PKK’lılara şifrələyərək axtaran 5 PKK'li terörist, Quzey Iraq sınırından yaxlaşıq 10 kilometrə içəridəki bir mağarada yaxalandı. 11 Mart gecəsi yapılan operasyona özəl hərəkətçılər də Qatıldı. Heron və termal kameraların Qullanıldığı operasyonda, örgütün yeni eylem hazırlıqlarına ilişkin çox önəmli bilgilərə ulaşıldı. Operasyona ilk kəz sınır ötəsinə geçen özel hərəkət polisləri də Qatıldı.
Jandarmaya bağlı istixbarat birimləri, Şırnak Şəhərində 6 aydır təqib edilən bir gurup teröristin, PKK’nın lider kadrosunun eyləm təlimatlarını özəl bir yöntəmlə şifrələyərək Başqa örgüt üyələrinə axtardığını bəlirlədi. Terröristlerin saxlandığı ve Quzey Iraq sınırından 10 kilometr içəridə bulunan mağaranın yerini bəlirləyən jandarma istixbarat birimi, bilgiləri, Özəl Qüvvetlər’ə bağlı birlikler və özəl hərəkətçılarla paylaştı. Yapılan dəyərləndirmə sonucu, sınır ötəsi operasyona polisin də Qatılmasına Qarar verildi. 11 Mart gəcesi hərəkətə geçən gövenlik gücleri, termal kameralarla həssas izləmə yaparaq terröristlerin Qullandığı mağaranın Ətrafını sardı. Bu sırada heronlar anlıq istixbarat paylaşımıyla çevrəde fərqlı terrörist gruplar olup olmadığını Türkiyə’dəki operasyon mərkəzinə axtardı. 
Mağara çevrəsindəki gövenlik güclərini fərq edən terröristlər ağır silahlarla atəş edərək Qaçmaya çalıştı. Yaxlaşıq 20 dəqiqə sürən çatışma sonrası Qaçamayacaqlarını anlayan 5 PKK’lı terrörist təslim oldu.
Örgüt adına birçox silahlı fəaliyyəttə bulunduqları saptanan Azat E., Adil E., Ayhan E., Neçirvan B. və Rojbin T. daha sonra Əskeri helikopterlə Türkiyə’yə gətirildi. Terröristlərin yaşadığı mağarada, eyləm təlimatlarının şifrələndiği diz üstü bilgisayarlar, elektronik ilətişim cihazları, özəl şifrələmə metodlarının anlatıldığı kitap, CD ve DVD’lər, çox sayıda silah və patlayıcı maddə ələ geçirildi.
Polisin ilk kəz Qatıldığı sınır ötəsi operasyonla yaxalanan 5 PKKli terrörist, yapılan ilk sorğularında örgütün kripto uzmanı olduqlarını və Qəndil’in eyləm təlimatlarını terröristlərlə şəhərlərdəki hücrə yapılanmalarına şifrəli olaraq ulaşdırdıqlarını itiraf etti.
Neçirvan B., 14 Temmuz 2011’de Diyarbəkır Silvan’da 13 Əskerin şəhid edilməsi və 17 Ağustos 2011’de Çuxurca’da 14 Əskerin şəhid edildiği saldırılar öncəsi özəl şifrələr hazırladıqlarını və qırsaldaki diğər terröristlərə ulaştıqlarını anlattı.Hazırladıqları kriptolu mesajlərı ya internet üzerinden ya da kuryeler aracılığıyla örgüt üyələrinə ilətdiklərini bəlirtən Neçirvan B., “Qəndil’də kriptoları çözebilən üst düzey bir neçə kişi və bu Qonuda uzman olan 10 Qədər arxadaşımız var.
Bunun dışında kimsə şifrələrin çözümünü bilmir. Son illərdə düzənlənən eyləmlərin büyük bir Qısmı örgüt üyələrinə şifrəli olaraq axtarılır” dedi.
Terröristlərə aid bilgisayarlarda incələmə yapan uzman ekipler, birçox eyləm təlimatının kriptolu mesajına ulaştı. Bilgisayarlarda ayrıca örgütün yeni eyləm hazırlığı bilgileri və PKK’nın yapılanmasına ilişkin çox önəmli bilgilerin bulunduğu da öyrənildi. 5 teröristin sorğularına devam ediliyor.
Qaynaq: 
http://tinyurl.com/7yw44w2