۱۲/۲۷/۱۳۹۰

کشف بمب های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) برای ایام نوروز

طی عملیات ضد تروری که بر علیه سازمان تروریست حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در مال تپه صورت گرفته است پلیس ترکیه موفق به دستگیری 11 نفر از اعضای زیرمجموعه پ.ک.ک شده است که این افراد برای ایام نوروز مقدار زیادی مواد منفجره و بمب های دست ساز آماده کرده بودند.
در عملیات ضد تروری که بر علیه زیر مجموعه حزب کارگران کردستان (PKK) صورت گرفته بیش از 260 پلیس مبارزه با ترور و تروریسم ترکیه حضور فعال داشته اند. 
تمامی 11 تروریست دستگیر شده به همراه بمب ها و دیگر وسایل کشف شده به اداره امنیت شهر استانبول منتقل شدند. 
در بین 11 تروریست 1 یکی از اعضای بلندپایه حزب کارگران کوردستان نیز با نام اس.ای دستگیر شده است. 
طی بازرسی که از محل زندگی این 11 شخص انجام شد پلیس ترکیه موفق به کشف 11 کیلوگرم ماده شیمیائی اولیه ساخت بمب، 6 عدد جعبه بیرونی بمب دست ساز از جنس متال، 23 عدد فتیله بمب، مواد منفجره متعدد و مختلف، 3 عدد منفجر کننده بمب از راه دور، 2 عدد تپانچه، 1 بی سیم، مقدار بسیار زیادی اطلاعات پروپاگاندای ترور و تروریسم و ...شد.
بنا به اعترافات اولیه چندین تن از تروریست های دستگیر شده در حوادث بمب گذاری به مانند 1 مارس در ترکیه نیز نقش داشته  و تمامی مواد منفرجه و بمب های دست ساز نیز برای به خون کشیدن جشن نوروز در ترکیه بوده است.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) همه ساله جشن ملی نوروز را که در ترکیه به عنوان جشن ملی تاریخی طلقی و بزرگ داشته می شود را با انواع راههای تروریستی و ضد انسانی سبب به خون کشیده شدن این مراسم می شود. به آتش کشیدن پمپ های بنزین، معابر عمومی، بانکهای دولتی، ادارات دولتی و ...جزء موارد اولیه این سازمان تروریست و طرفدارانش می باشد. نزدیک به 17 نفر جوان زیر 20 سال از طریق مولوتف کوکتل هائی که بدست هواداران این سازمان به سمت مردم عادی پرتاب شده اند کشته شده اند که آخرین بار دختر 17 ساله در اتوبوس بود.
بیشتر مواد منفجره از طریق بسته های سیگار و بدست قاچاقچیان کرد به شهر استانبول منتقل شده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/89z595s 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر