۱۲/۲۶/۱۳۹۰

دستگیری 5 تروریست حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق

عاملین عملیات تروریستی که در سال 2011 از سوی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر چوکوراووا محقق شده و در این عملیات تروریستی منجربه کشته شدن27 سرباز ترکیه شده بود با عملیات ضد تروریی که نیروهای یگان ویژه مبارزه با ترور ترکیه در شمال عراق و در 10 کیلومتری از مرز ترکیه انجام دادند موفق به دستگیری 5 تروریست پ.ک.ک از داخل غاری در کوه شدند.
5 تروریست حزب کارگران کردستان (PKK) که توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده اند در 2 عملیات دیگر تروریست نیز نقش داشته اند. 
نیروهای یگان ویژه مبارزه با ترور و تروریسم ترکیه با استفاده از تصاویر هرون ها و دوربین های ترمال موفق به کشف جایگاه این 5 تروریست شده اند.
تروریست های مذکور طی 6 ماه گذشته مورد تعقیب نیروهای اطلاعاتی ترکیه بوده اند. از دیگر سو تروریسهای مذکور جزء افرادی می باشند که نقشه عملیات تروریستی را برای میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) طراحی می کرده اند. بر اساس اطلاعات محل مخفی شدنشان در شمال عراق بوده است.
در عملیات ضد تروری که بر علیه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان صورت گرفته است نیروهای پلیس، ژاندارمری و نیروهای مخصوص مبارزه با ترور و تروریسم ترکیه نیز حضور داشته اند.
تروریست های پ.ک.ک پس از باخبر شدن از حضور نیروهای ترکیه اقدام به فرار نموده ولی پس از ناامید شدن از فررا اقدام به گشودن آتش به سمت نیروهای ترکیه ای کرده اند که درگیری سنگین بیش از20 دقیقه به طول انجامیده است. پس از درگیری با ایست نیروهای ترکیه ای تروریست های حزب کارگران کوردستان تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده اند. 
تروریست های حزب کارگران کردستان پس از تسلیم با استفاده از هلی کوپتر به داخل ترکیه منتقل شده اند.
در داخل غاری که تروریست های پ.ک.ک مخفی شده بودند اسلحه های سنگین و بسیاری از موارد دیگر کشف و ظبط شده است.
منبع خبر مترجم: روزنامه حریت ترکیه
http://tinyurl.com/7yw44w2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر