۱۲/۲۸/۱۳۹۰

برگزاری جشن نوروز با استفاده از سلاح های دوربرد

گروهی 500 نفره از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) با دعوت احزاب نژادپرست ب.د.پ (صلح و دمکراسی)، ک.ج.ک (شاخل داخل شهری پ.ک.ک) و سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان امروز 18 مارس را برای برگزاری نوروز انتخاب کردند. 
در همین اثنا 500 نفر از طرفداران این احزاب رادیکال کرد در شهر دیاربکیر ترکیه علارغم اجازه ندادن شهردار دیاربکر تجمع کرده اند. پلیس ترکیه نیز به سبب مسائل نوروز سالهای گذشته اقدامات کافی را انجام داده بود که خوشبختانه در آخرین لحطه از ورود سلاح های دوربرد به منطقه و به آشوب کشیدن شهر باخبر شده و طی عملیاتی افرادی که سلاح های غیرقانونی را حمل می کردند را بازداشت کرد. پلیس ترکیه در لین عملیات 3 نفر مضنون را نیز بازداشت کرده است.
طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان سلاح های دوربرد را قصد داشتند از طریق ماشینی که در محوطه بوده به دست افراد معلومی رساندن و عملیات تروریستی را محقق سازند که خوشبختانه پلیس ترکیه موفق به کشف این سلاح ها شد.
طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که در محل حضور داشتند با فهمیدن این موضوع اقدام به حمله به سمت نیروهای پلیس کردند که در این حملات که با استفاده از سنگ، چوب، مولوتوف کوکتل و  ... بود 11 پلیس ترکیه بهمراه 2 شهروند ترکیه مصدوم شدند.
طرفداران ترور و تروریسم در این حادثه 11 ماشین شهروندی ترکیه ای را که در محل پارک کرده بودند به آتش کشیدند.
در این تجمع غیرقانونی نمایندگان حزب ب.د.پ به نام های صلاح الدین دمیرتاش، لیلا زانا، آیسل توغلوک، آیلا آکات آتا، آلتات تان و ... نیز حضور داشتند که پلیس برای پراکنده ساختن طرفداران حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) اجازه همراهی این وکلای به اصلاح مجلس ملی ترکیه را به آنها نداد.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان طی چند سال گذشته از نوروز به عنوان ابزاری برای ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان ترکیه استفاده می کند و طی چندسال گذشته چندین شهروند ترکیه به علت حملات تروریستی حزب کارگران کوردستان جان خود را از دست داده اند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/8xxrcw3 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر