۱/۰۵/۱۳۹۱

افزایش حمایت بشار اسد از حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

بر اساس گزارش اطلاعاتی مفصلی که از سوی ارگانهای اطلاعاتی ترکیه در رابطه با رابطه بشار اسد و سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) منتشر شده است در گزارش اطلاعات و تثبیت های فراوانی در مورد حمایت های بی حد و حصر بشار اسد دیکتاتور سوریه از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان جای گرفته است.
بر این اساس حمایت بشار اسد از حزب کارگران کوردستان رفته رفته از پنهان بودن به سمت آشکاری می رود و ساخت کمپ های متعدد برای جای گیری و تعلیم پ.ک.ک، منتقل کردن نیروهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به سوریه، همکاری برای کنترل عبور و مرور پناهندگان سوریه ای به ترکیه، کنترل راهها و ...از جمله همکاری های بشار اسد با حزب کارگران کردستان می باشد.
در روز 1 آوریل در شهر استانبول کنفرانسی به نام دوستان سوریه با شرکت مقامات بلند پایه بسیاری از کشورها تشکیل خواهد شد که بنا به مطالب منتشر شده موضوع حمایت بشار اسد از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. 
پس از همکاری حکومت شمال عراق با دولت ترکیه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان از فرصت بوجود امده در سوریه نهایت بهره را برده و به سمت سوریه رفیق قدیمی خود کشیده شده است. 
بر اساس گزارشهای اطلاعاتی ترکیه و دیگر گزارشهای جهانی امروزه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) به راحتی در داخل سوریه به حمل سلاح می پردازند و دولت سوریه نیز از این عمل پ.ک.ک و استفاده ابزاری بر علیه دولت ترکیه نهایت بهره را می برد.
طی سالهای گذشته که روابط ترکیه – سوریه نیز سرد بود بشار اسد حمایت های بی دریغی را از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان انجام می داد ولی پس از نزدیکی حکومت های ترکیه و سوریه این حمایت ها تا حدودی کم شده بود که پس از مسائل بهار عربی و درگیری های داخلی در ترکیه و نوع رفتار به حق ترکیه رویه بشار اسد نیز به دوران قبل بازگشته است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6lnfb3r

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر