۱۲/۲۹/۱۳۹۰

میزان تخریبات جشن نوروز طرفداران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در استانبول منتشر شد

طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) و احزاب زیر مجموعه سیاسی آن از جمله ب.د.پ (حزب صلح و دمکراسی) و ک.ج.ک (شاخه داخل شهری پ.ک.ک) و ... خواستار برگزاری جشن نوروز را در روز 18 مارس یعنی چند روز زودتر از موعد موقرر بودند که این خواسته غیرقانونی با جواب رد مسئولین ترکیه مواجه شد. 
بر این اساس طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) علارغم رد درخواست برگزاری جشن به اصطلاح نوروز در روز 18 مارس 2012 در شهرهای استانبول و دیاربکیر ترکیه به خیابانهای ریخته و سبب به آتش کشیدن چندین منطقه این شهرها شدند. شهردار استانبول امروز میزان تخریباتی که طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به شهر استانبول وارد ساخته اند مطالب زیر را منتشر ساخته است:
در شهر استانبول هواداران حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) بیش از 39 اتوبوس شهری را تماماً تخریب کرده و 42 ایستگاه عمومی اتوبوس نیز به حالت غیرقابل استفاده شده؛ در دیگر سو 6 تراموا نیز به علت پرتاب سنگ و مولوتوف کوکتل دچار خسارات متعددی شداند که بر اساس برآوردها نزدیک به 1 میلیون و 800 هزار لیره ترکیه به اموال و مکانهای دولتی و شخصی خسارت مادی وارد شده است.
خبرنگاران در مورد فوت یک شهروند ترکیه ای که به گفته منابع رادیکال و تروریست کرد از اعضای حزب ب.د.پ نیز می باشد سوالاتی از شهردار استانبول کردند که شهردار استانبول به این سوال ایننین پاسخ داد:
اولاً به خانوده شخصی که فوت شده تسلیت عرض می کنم. شخص کشته شده به نام حاجی زنگین به طور قطع و یقین جزء اعضای بلندپایه هیچ حزب سیاسی نبوده و نیست و فقط وی به احتمال بسیار زیاد به مانند دیگر اشخاص دارای عضویت در حزب ب.د.پ می باشد. وی یک بیماری آسم بسیار شدید داشته است و در ساعت 13:00 نیز در خانه بوده است ولی در ساعت 15:30 به بیمارستان منتقل شده است. نیروهای امنیتی استانبول پیگیر ماجرا می باشند که وی در بین زمان مذکور در کجا بوده و آیا در اثر پرتاب گاز فوت شده یا فوت عادی بوده است، چون همانطور که خبرنگاران و مسئولین نیز دیدند وی دارای کمترین جراحت در هیچ جای خود نمی باشد و منابع علمی و پزشکی قانونی احتمال حمله آسم شدید را علت مرگ وی تشخیص داده اند ؛ باید جواب نهائی پزشکی قانونی شهر استانبول بازگو شود تا بتوان به طور کامل در مورد موضوع بحث کرد.
شهردار استانبول از دستگیری 135 طرفدارا حزب کارگران کردستان نیز خبر داده است که بیشترین دستیگر شدگان دارای جزمهای قبلی نیز در همین رابطه بوده اند.
منبع خبر مترجم: 
http://tinyurl.com/7d2jnqo

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر