۸/۱۲/۱۳۹۱

هلاکت فرمانده شاخه سوریه ای حزب کارگران کردستان توسط ارتش آزاد سوریه

بر اساس اخباری که به تائید مدیای رادیکال کرد منقطه رسیده است فرمانده شاخه سوریه ای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که با نام پ.ی.د در سوریه فعالیت می کند توسط معترضین سوریه ای به هلاکت رسیده است. 
شاخه ای سوریه ای پ.ک.ک با نام حزب اتحاد و برابری فعالیت می کند و به مانند دیگر جغرافیاهای کردنشین و گروههای رادیکال کورد دارای یک گروه مسلح زیرشاخه ای به نام ی.پ.گ که مخفف نیروهای به اصطلاح مدافع خلق می باشد نیز به فعالیت مسلحانه می پردازند، بر اساس اخباری که در مدیای رادیکال کرد منطقه منتشر شده است "نوژین دریک" فرمانده نیروهای مدافع خلق در درگیری هائی که با ارتش آزاد سوریه در شهر حلب داشته است به هلاکت رسیده است.
طی روزهای گذشته درگیری مابین نیروهای ارتش آزاد سوریه و میلیتانهای سوریه ای حزب کارگران کوردستان بوجود آمده بود که بنا به اخبار منتشر شده 4 نفر از نیروهای پ.ک.ک در سوریه به هلاکت رسیده بود، میلیتانهای پ.ک.ک نیز برای انتقام گیری اقدام به گذاشتن تله برای ارتش آزاد سوریه نموده بودند که بنا به اخبار منتشر شده 19 نفر از اعضای ارتش آزاد سوریه دراین درگیری کشته شدند و 1 نفر دیگری نیز به اسارت شاخه سوریه ای پ.ک.ک درآمده است.
پس از شروع اعتراضات در سوریه کردهای سوریه ای و شاخه سوریه ای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) مورد حمایت حزب بعث و بشار اسد واقع شدند تا از پیوستن به انقلاب سوریه و معترضان جلوگیری شود، تاکتیک بشار اسد و حزب بعث تا اکنون گرفته است و متاسفانه کوردهای سوریه ای به عنوان کارت بازی بر علیه انقلاب سوریه مورد بهره برداری بشار اسد و حزب بعث واقع شده اند، به طوریکه مناطق با اقلیت کردنشین سوریه امروزه تحت کنترل شاخه مسلح و سوریه ای پ.ک.ک با نام پ.ی.د واقع شده است. کارشناسان وقوع درگیری و تنش مابین ارتش آزاد سوریه و نیروهای سوریه ای پ.ک.ک را پیش بینی کرده بودند و همانطور که دیده می شود روز به روز بر تنش و درگیری مابین ارتش آزاد سوریه و شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان افزوده می شود. پ.ک.ک در 4 جغرافیای کوردنشین دارای شاخه ای می باشد که نام شاخه ایرانی ان پژاک یا حزب حیات آزاد کردستان می باشد.   
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bs4uuqc
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان به پلیس ترکیه
گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) دیروز در اواخر شب در شهر دیاربکیر ترکیه اقدام به تیرانداز به سمت مامورین موجود در ماشین پلیس نموده اند که خوشبختانه خسارت جانی به پلیس ترکیه وارد نشده است ، حمله تروریستی فوق در ساعت 23:00 صورت گرفته و پلیس اکنون در پی تروریستها در منطقه می باشد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c5rtgb9

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر