۸/۰۵/۱۳۹۱

گزارش یورونیوز از ترکیه: مدارس هدف جدید حزب کارگران کردستان

با شروع سال تحصیلی جدید در ترکیه مدارس به هدف جدید سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) مبدل گشته است و روزی نیست که خبر از به آتش کشیده شدن مدرسه ای در یکی از مناطق ترکیه در مدیا منتشر نگردد.
بر اساس آمارهای دولت ترکیه تنها طی 1 ماه گذشته بیش از 30 مدرسه در منطقه جنوب غربی ترکیه توسط میلیتانهای حزب کارگران کردستان به آتش کشیده شده اند.
اکثر مدارس به آتش کشیده شده با استفاده از مولوتوف کوکتل و یا ریختن بنزین به آتش کشیده شده است، متاسفانه به علت سوختن بسیاری از کلاس های و لوازم آموزشی در چندین منطقه از جمله منطقه زلزله زده وان ترکیه آموزش و تحصیل دانش آموزان برای مدتی متوقف گردیده است.
مهمترین شهرهائی که مدارس در آن به آتش کشیده شده شهرهای دیاربکیر، وان، شیرناک، حکاری و شهر زلزله زده وان ترکیه می باشد.
متاسفانه در بعضی از حملات تررویستی مذکور چندین کودک خردسال نیز دچار جراحات متعددی گشه اند و ترس و واهمه ای غریب در بین دانش آموزان ایجاد شده است.
مدرسه ای چند کلاسه که در شهر زلزله زده وان ترکیه توسط سازمان UNICEF تاسیس شده بود متوسط چند روز پیش هدف حملات تروریستی واقع شده و تماماً سوخت، سازمان یونیسف نیز با شدیدترین جملات این حمله تروریستی را که سبب وارد آوردن خسارات جدی به دانش آموزان و محیط آموزشی می گردد را به شدت محکوم کرد. 
حملات تروریستی حزب کارگران کردستان تنها به سوزاندن مدارس و کلاس های اموزشی بسنده نکرده و در چندین منطقه ترکیه اقدام به ربودن و گروگانگیری کادر آموزشی و معلمین نیز رسیده است، به طوریکه طی هفته گذشته 6 معلم از شهر ایغدیر ترکیه به زور سلاح هائی که توسط میلیتانهای پ.ک.ک بر سرشان گذاشته شده بود ملزم به همراهی با تروریستها گشتند.    
بنا به نظر کارشناسان مبارزه با ترور و تروریسم هدف حزب کارگران کردستان از به آتش کشیدن مدارس و ربودن و گروگانگیری ایجاد رعب و وحشت در منطقه و افزودن بر کادر خود می باشد.
پس از مورد هدف واقع شدن مدارس توسط سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) دانش آموزان و عده ای از اولیا به این عمل متحجر آمیز پ.ک.ک معترض گشته اند.
لینک گزارش ویدئوی یورونیوز به زبان ترکی:
منبع ترجمه گزارش از صفحه یورونیوز ترکی:
http://tinyurl.com/cko8w8d

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر