۱/۲۳/۱۳۹۱

دستگیری اشخاص یاری دهنده به حزب کارگران کردستان در شهر چوکورجای ترکیه

پلیس ترکیه طی عملیاتی 7 نفر از اهالی شهر حکاری ترکیه را به جرم همکاری و یاری رساندن به سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) دستگیر کرد.
عمیات دستگیری افراد مضنون به همکاری با سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در 3 منطقه شهر حکاری ترکیه و 12 آدرس به صورت همزمان صورت گرفت که در این عملیات ها اسناد معتبری از همکاری اشخاص نامبرده به سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان بدست آمده است.
مضنونین دستگیر شده برای بازپرسی و تکمیل پرونده به دادگاه قضائی سوق داده شدند.
منبع خبر ترجم:
http://tinyurl.com/d8mz7tp 
حزب کارگران کردستان یکی از گروههای رادیکال و تروریست کرد ترکیه ای می باشد که طی 27 سال فعالیت خود سبب مرگ بیش از 30.000 انسان شده است که بسیاری از کشته شده گان اشخاص غیرنظامی و کودک نیز بوده اند. در کنار سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) گروهی زیر شاخه به شدت رادیکال و فاناتیستر آن به نام شاهین های آزاد کردستان یا تاک وجود دارند که عملیاتهای بمب گذاری، منفجر کردن، انتحاری و ... توسط این گروه صورت می گیرد. حزب کارگران کردستان در ایران نیز دارای زیرشاخه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک می باشد که اکنون تروریست های این گروه در کوههای قندیل می باشند. در سوریه نیز زیر شاخه سوریه ای پ.ک.ک با نام پ.ی.د فعالیت می کند.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر