۱/۲۳/۱۳۹۱

آزادی اوجالان شرط سوریه برای آزادی افسران ترکیه

بنا به مطالبی که در سایت دیپلماسی ایرانی منتشر شده است یک منبع مطلع اعلام کرد که سوریه در پاسخ به مقامات آنکارا برای آزادی افسران اطلاعاتی بازداشت شده در سوریه، آزادی رئیس سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) ترکیه را شرط قرار داده است.
مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم آنکارا با دمشق برای آزادی افسران اطلاعاتی ترکیه که در سوریه بازداشت شده‌اند ادامه دارد.
این منبع مطلع تاکید کرد که طرف ترکیه‌ای تاکنون پیشنهادهای متعددی به دولت سوریه داده است و از جمله این پیشنهادها، تسلیم کردن برخی افسران فراری ارتش سوریه به این کشور بوده است.
این منبع به عربی‌پرس گفته است: اما پاسخ سوریه این بوده است:
«افسران فراری تروریست را نزد خود نگاه دارید چرا که در ماموریت‌های کثیف آینده به درد شما می‌خورند. اما افسران شما را ما حاضریم تسلیم شما کنیم اما بدین شرط که مبارز کرد، عبدالله اوجالان را آزاد کنید».
عربی‌پرس به نقل از این منبع آگاه تصریح کرد: این شرط عقل را از کله تصمیم‌سازان حاکم در ترکیه پرانده است.
اوجالان رئیس و بنیانگدار سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) یک گروه چپگرای افراطی مسلح در ترکیه است. 
منبع خبر: http://tinyurl.com/d8yukjv
دولت سوریه با درخواست آزادی سرکرده تروریستی به نام عبدالله اوجالان آشکارا از گروههای رایدکال و تروریست کرد منطقه حمایت می کند.  البته این اولین باری نمی باشد که دولت بشار اسد و حزب بعث به صورت آشکارا از سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) حمایت می کنند چون سالهای همین عبدالله اوجالان در سوریه حمایت و مهمانی می شد. اکنون نیز میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستا نبه صورت آزادانه در سوریه سلاح حمل کرده و در کشتار معترضان سوریه ای به حکومت بشار اسد کمک می کنند. سوریه همیشه از پ.ک.ک به عنوان کارت بازی بر علیه ترکیه بهره جسته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر