۱۰/۱۰/۱۳۹۰

در درگیریهای شهر دیاربکیر و تونجلی 8 میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به هلاکت رسید

در درگیریهای شهر دیاربکیر و تونجلی 8 میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به هلاکت رسید
طی درگیری هائی که نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در مناطق شهر های تونجلی و دیاربکیر داشته اند موفق به هلاکت رساندن 8 تروریست شده اند.
درگیری نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه با میلیتانهای حزب کارگران کردستان (PKK) در شهر دیاربکیر در منطقه کایاپینار صورت گرفته است. طی اخباری که به نیروهای نظامی ترکیه رسیده بود 2 میلیتان حزب کارگران کوردستان در بنائی مستقر بوده اند که نیروهای نظامی ترکیه در لحظه ای به ساختمان حمله کردند. با پیغام ایست و تسلیم نیروهای ترکیه ای 2 میلیتان پ.ک.ک شروع به آتش به سمت نیروهای ترکیه ای کردند پس از زخمی شدن 1 مامور ترکیه 2 میلیتان در لحظه ای خود را از پنجره اتاق به سمت بیرون پرتاب کردند که هر دو جان باختند.
در درگیری دیگری که مابین نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه و میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر تونجلی صورت گرفته است نیروهای نظامی ترکیه موفق به هلاکت 6 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان شده اند.
عملیات در منطقه ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7mwabnf

۱۰/۰۹/۱۳۹۰

درگیری مسلحانه با میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 2 تروریست هلاک شد

درگیری مسلحانه با میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 2 تروریست هلاک شد
طی اخباری که لحظاتی قبل در سایتهای خبری ترکیه منتشر شده نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه درگیری شدیدی با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در شهر تونجلی داشته اند که نیروهای امنیتی ترکیه موفق به هلاکت 2 تروریست شده اند.
نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه از دیروز عملیات وسیعی را در چندین منطقه شهر تونجلی انجام داده اند که هلیکوپترهای کبری نیز به حمایت نظامیان ترکیه شتافته است.
نیروهای نظامی ترکیه طی اخباری از گسیل شدن چندین دسته میلیتان حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به شهر تونجلی خبردار شده اند که دیشب در اثنای شب چندین دسته نظامی به مطنقه اعزام شده است.
بنا به اخبار منتشر شده درگیری شدیدی در منطقه ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6llb22p 

عملیات بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر تونجلی ترکیه

عملیات بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر تونجلی ترکیه
بر اساس اطلاعاتی که در روزنامه زمان چاپ ترکیه منتشر شده است نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه دیشب طی عملیاتی را به چندین مخفیگاه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در مناطق شهر تونجلی انجام  داده اند.
بر اساس اخبار منابع اطلاعاتی دیشب چندین گروه از میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan ) برای آماده سازی انجام عملیات تروریستی به شهر تونجلی منتقل شده بودند که نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه با اطلاع از این امر عملیاتی را بر مناطق آماده سازی میلیتانهای حزب کارگران کردستان انجام دادند. 
میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) به دو منطقه شهر تونجلی وارده شده بودند، برای تعقیب تروریستها عملیات وسیعب در منطقه با حمایت و پشتیبانی هلیوکوپترها صورت گرفته است. 
عملیات در منطقه در حال پی گیری می باشد.
منبع خبر: روزنامه زمان ترکیه
http://tinyurl.com/7ajsjdo
ویدئوئی از گسیل نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه به شهر تونجلی:
http://tinyurl.com/79vjg42

حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)، حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) و حرفه قاچاق

سازمانهای به شدت نژادپرست و تروریستی به مانند حزب حیات آزاد کردستان (پارتی ژیانی ئازادی کوردستان) و حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) از طریق راههای غیر قانونی به مانند قاچاق انواع مواد مخدر، قااچق کالا، قاچاق سوخت، قاچاق انسان و ... پول های هنگفتی را بدست آورده و می آورند.
 بنا به آمار رسمی پلیس بین الملل بیش از 70% مواد مخدری که وارد اروپا می شود یا توسط دو حزب کرد پژاک و حزب کارگران کوردستان (PKK) ترانزیت شده و یا زیر چتر حمایتی این گروهها به اروپا منتقل می شود. 
متاسفانه قاچاق به عنوان حربه ای برای ترویج تررویسم و رادیکالیسم کرد در منطقه شده است. این گروهها با پولی که از طریق انواع قاچاق بدست می آورند اقدام به خرید انواع سلاح کرده و این سلاح هها به مانند گذشته در جهت پاک سازی ائتنیکی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. مثالهای متعددی این پاک سازی ائتینیکی توسط گروههای رادیکال و تروریستی کوردی به مانند پژاک ، حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) و یا احزاب کردی به مانند کومله، حزب دمکراتک کردستان ایران که تا همین چند سال پیش حرفه برادران دیگر خود را ادامه می دادند طی تاریخ حیات این گروهها متعدد می باشد.
در اویل انقلاب ایران در سال 1358 که ایران درگیر انقلاب بود و سپس جنگ بین عراق و ایران شروع شد گروههائی به مانند کومله، حزب دمکرات کردستان ایران از فرصت بوجود آمده نهایت بهره را جسته و دست به قتل عامهای وسیعی در منطقه آزربایجان غربی زدند که بارزترین آنها ماجرای سولدوز می باشد. در آن زمان سرکرده تروریستی به مانند عبدالرمان قاسملو به صراحت از کردستان بودن غرب آزربایجان سخن گفته و سر در سودای پاک سازی ائتینیکی منطقه داشت. پس از آن سالها و کشتار ترکان شهر سولدوز به دست کردها پژاک متولد شد، در طی حیات پژاک هزاران انسان در آزربایجان غربی توسط میلیتانهای حزب حیات آزاد کردستان (Party of Free Life of Kurdistan) ترور شده و به قتل رسید. گرچه در تولد شوم پژاک حرف و حدیث های فراوانی اعمم از بازیچه بودند پژاک برای مقابله و معامله با پ.ک.ک. سخنان بسیاری در محافل سیاسی منطقه به گوش رسید ولی همچنان پژاک تحت حمایه میلیتانها و کمپ های حزب کارگران کوردستان در کوهستانهای قندیل قرار گرفته و به آتش بس با ایران پرداخت.
در عراق وضعیت نوع دیگری می باشد، نیروهای مسلح کردی به مانند پیشمرگه از سال 2003 و پس از اشغال عراق به دست آمریکا سریعاً به مناطق ملی ترکمان و اعراب سنی نشینی به مانند شهرهای کرکوک، اربیل و ... کرده و در عرض چند روز هزاران هزار پیشمرگه مسلح در شهرها فضای وحشتناکی به شهر ها داده بود، از آن روزها کوچ گسترده کردها از نواح یشمال عراق به کرکوک شروع شد و در مقاله ای که در سایت Urmiye News منتشر خواهم کرد به خوبی می توان از نظر علمی و آماری تعدد و نوع کوچهای کردها از شمال عراق به مناطق ترک نشین را مشاهده نمود.     
در سوریه نیز بنا به اخباری که در مدیاهای مختلف جای گرفته است بشار اسد چندی هست که کارت کردها را روی کرده است و به مانند گذشته که سوریه یکی از کمپ های حزب کارگران کردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) بود امروزه نیز شاخه سوریه ای این حزب به شدت در سوریه فعال شده و اقدام به همراهی بشار اسد نموده است. آزادی های متعددی به کردهای سوریه داده شده است تا به کشتار گروهای مخالف بشار اسد کمک کرده و به آنها نپیوندند.
رسانه های فارس چه داخل و چه خارج به مانند گذشته همیشه از رادیکالیسم و ناسیونالیسم کورد به انواع ابزاری برای سرکوب ملت ترک داخل ایران و کشورهای ترکیه، آزربایجان و ... بهره برده و می برند. 
چند روز پیش تلویزیون تیشک را مشاهده می کردم به مانند گذشته لجن پراکنی های در مورد شهرهای اورمیه، خوی، ماکو، سولدوز، بیجار و .. دیگر مانطق ترک نشین داشت، روزی نیست که در این تلویزیون و دیگر تلویزیونها کرد ادعای اراضی بر مناطق ملی ترک و آزبایجان مطرح نشود. اینها در سال 2011 نیز در فکر فتح و کردستانی کردن مناطق ملی ترک در منطقه می باشند نام این نژادپرستی کوردی نیست پس چیست؟
 سازمانی به مانند حزب دمکرات کردستان ایران که تا چند سال پیش به مانند پژاک، پ.ک.ک دستی در انسان کشی و تروریسم داشت روزی نیست که در بیانه های خود شهرهای اورمیه، خوی، ماکو، سولدوز، بیجار، قروه و ... را کردستانی ننامد.
همانطور که در تیترهای کوتاهی که شمرده شد مشاهده می کنید رادیکالیسم و نژادپرستی کورد در منطقه به شدت عصیان کرده است، و روزی نیست که خبر از کشتار گروهی بدست این گروههای رادیکال در مدیای جهانی را مرور نکنیم.
به نظرم تمامی مواردی که در نوشته به صورت تیتر وار آمده شده است سبب بروز طیفی از رادیکالیسم و نژادپرستی کورد در حد اعلای آن شده است، علت این امر نیز به مسائل تاریخی بر می گردد که این ائتنیک همواره زیرمجموعه دیگر ائتنیک های منطقه زیسته هست و نفرتی که نویسندگان راسیست کرد طی سالهای در اجتماع کرد کاشته اند امروزه به مرحله بلوغ رسیده است. ائتنیک کرد به شدت میلیتاریست شده و قهرمان ملی خود را از بین گروههائی که دستی در انسان کشی، تروریسم، قاچاق انسان و ... دراد بر می گزیند نه از بین نویسندگان که زبان کردی و رسم و رسوم کردها را در طی سالهای گذشته حفظ کرده اند.
فیلمی مستند در مورد قاچاق کردها که توسط تلویزیون فرانسه کشیده شده است را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید، به خوبی بارز هست که قاچاق حتی چوب کبریت بدون اجازه پژاک، حزب کارگران کردستان بی معنی می باشد:

۱۰/۰۸/۱۳۹۰

درگیری با میلیتانهای حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک در اطراف بانه

درگیری با میلیتانهای حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک در اطراف بانه 
بنا به گزارش‌های منتشر شده در مدیای دولتی، در اطراف شهر بانه درگیری بین نیروهای دولتی ایران و سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) روی داده است.
بنا به آنچه که در خبرگزاری فارس در روز ششم دی‌ ماه منتشر شده است ، خبرگزاری فارس از کشته شدن یک عضو بسیج و سپاه پاسداران به نام فرهاد مهدوی و چهار تن از میلیتانهای حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک در این درگیری خبر داده است. خبرگزاری فارس کانون درگیری را یکی از روستاهای اطراف بانه روی داده و چندین تن از نیروهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) نیز زخمی شدند.
مدیای حزب حیات آزاد کردستا یا پژاک تاکنون خبری در مورد صحت و سقم این خبر منتشر نکرده است. 
پژاک یا حزب حیات آزاد کردستان شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک(PKK) می باشد. جنایتهای پژاک در منطقه غرب آزربایجان بر کسی پوشیده نیست. این حزب رادیکال کورد تاکنون جان هزاران انسان را طی حیات مسلح خود گرفته است.
متاسفانه احزاب کرد در منطقه با بازیچه قرار دادن مفاهیمی همچون دمکراسی، حقوق بشر و ... به بهترین وجه ممکن دست به انسان کشی و قتل عام های وسیعی زده و می زنند. حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در ترکیه طی 27 سال مبارزه مسلحانه خود تاکنون 30.000 انسان را ترور و به قتل رسانده است. از حزب پ.ک.ک نیز طی این مدت نزدیک به 30.000 انسان هلاک شده اند. با نگاهی سرانگشتی می توان متوجه شد که طی 27 ساله گذشته 60.000 انسان  فارغ از هویت خود به کشته شده است، بسیاری از اینها می توانستند برای پیگری حقوق زایع شده خود درس خوانده و با دمکراسی و حقوق بشر واقعی مورد قبول جهان باری باز پس گیری حقوق خود تلاش کنند ن هبا بدست گرفتن اسلحه و کشتن انسانها. شاخه ایرانی پ.ک.ک، حزب حیات آزاد کردستان یا پژک نام دارد که بازیچه ای برای رویاروئی حزب کارگران کردستان و بعضی دولتهای منطقه می باشد. نقش پژاک بیشتر رابط و ضامن بین همکاری پ.ک.ک و دولتهائی می باشد که بر علیه ترکیه از بازیچه ترور و تروریسم استفاده ابزاری می کنند.
به نظر راقم این سطور تمامی احزاب کرد از حزب کارگران کردستان گرفته تا حزب کومله، حزب حیات آزاد کردستان، حزب دمکرات کردستان و ... به علت مسائل تاریخی و اجتامعی ائتنیک کورد در وادی به شدت نژادپرستانه و ایدئولوژی سوخته گرفتار شده اند و مردم کرد مافات ایدئولوژی ها تاریخ گذشته احزاب رادیکال کرد را می پردازند.

۱۰/۰۷/۱۳۹۰

آیا بین حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) و سازمان تروریستی آسالای ارمنی ارتباط وجود دارد؟

آیا بین حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) و سازمان تروریستی آسالای ارمنی ارتباط وجود دارد؟
جمیل چیچک رئیس مجلس ملی ترکیه در ادعائی از وجود ارتباط مابین سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) و سازمان تروریستی آسالای ارمنی خبر داد.
رئیس مجلی ملی ترکیه که در برنامه ای سیاسی در کانال تلویزیونی TV8 شرکت داشت در اثنای سخنان خود از وجود ارتباط مابین حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و سازمان آسالای ارمنی خبر داد.
به نظر Cemil Çiçek دستهائی در کار می باشد که با پیوند بین تروریسم و ادعاهائی به مانند نسل کشی ارامنه سعی در تضعیف قدرت روز افزون ترکیه دارند، دشمنی اینان با پیرفت های دمکراتیک، سیاسی، تکنولوژی، علمی، اقتصادی و ... ترکیه می باشد.
او در سخنان خود نام سه وزیر امور خارجه ترکیه را که به دست سازمان تروریستی Asala ارمنی ترور شده بود شمرده و در سوالی از علت ترور و دستهای پشت پرده این ترورها پرسید که چه کسانی از این ترورها نفع برده اند؟ سازمان تروریستی آسالای ارمنی برادار زاده ام را در لیسبون فرانسه ترور کرده است من به نوبه خودم این سازمان رادیکال و قتل عام هایش را چشیده ام. 
تروریسم ارمنی با گروه آسالا شروع شد و سپس سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) رهرو این سازمان رادیکال شد. من ادعا می کنم سازمان تروریستی آسالای ارمنی و حزب کارگران کوردستان ارتباطاط وسیعی با هم داشته و دارند. نوع و نحوه حرکت این دو سازمان بسیار به هم شبیه و هم هدف می باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6seoyeh

۱۰/۰۶/۱۳۹۰

آیا مسئول رده بالای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به هلاکت رسیده است؟

آیا مسئول رده بالای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به هلاکت رسیده است؟
بر اساس اخبار منتشر شده از مصاحبه استاندار شهر دیاربکیر ترکیه در مورد درگیری نیروهای نظامی ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در کوه Görese به احتمال بسیار زیاد یکی از اعضای بلند پایه داخل ترکیه به هلاکت رسیده است.
طی عملیاتی که نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در منطقه کوه Görese انجام دادند موفق به هلاکت رساندن 21 تروریست از میلیتانهای پ.ک.ک شدند. این درگیریها از تاریخ 16 تا 20 دسامبر روی داده بود.
در اثنای درگیری 2 تروریست دیگر از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) به نامهای محمد صالح نارین با کد رمز حمزه و یالچین یانار با کد رمز برهودان موفق به فرار شده بودند در شهر بینگول ترکیه توسط مامورین امنیتی ترکیه دستگیر شدند.
بر اساس گفته های شنود شده در بی سیم های پ.ک.ک یکی از 2 تروریست دستگیر شده از اعضای بلند پایه داخل ترکیه پ.ک.ک می باشد. او به اصطلاح مسئول شهر دیاربکیر ترکیه بوده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/76vk9gf