۹/۱۴/۱۳۹۰

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و کودک ربائی

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و کودک ربائی
حزب کارگران کوردستان (PKK) برای تعمین نیروها و میلیتان خود اینبار اقدام به کودک ربائی می کند.
طی اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است، در شهر حکاری و در منطقه چوکور اووا چندین کودک ربائی در سنین 10 تا 12 ساله صورت گرفته است که خانواده ها با مراجعه به نیروهای انتظامی و پلیس ترکیه ادعائی مبنی بر ربودن کودکانشان توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) را مطرح کرده اند.
با توجه به شکایت 5 خانواده از کودک ربائی حزب کارگران کوردستان نیروهای پلیس و اطلاعاتی ترکیه موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند. با توجه به منابع اطلاعاتی که طی چند روز گذشته منتشر شده است، کودکان دزدیده شده توسط حزب کارگران کوردستان به کمپ موجود در جنوب شهر چوکور اووا منتقل شده اند.
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان که این روزها با مشکلاتی در جهت تامین کادر و نیروهای خود درگیر می باشد اقدام به کودک ربائی کرده و طی چند سال آینده از کودکان در کادرهای نظامی خود بهره خواهد جست. بنا به تحقیقات صورت گرفته طرح ریزی این نقشه از طرف مسئول ناحیه حکاری- کوه کیریک که با کد رمز هئبات و نام شاکیر بولوت فعالیت می کند و از دیگر سو با همکاری مسئول کوه کاتو محمد گوئی صادر شده است.   
بر اساس اخبار منتشر شده کادر رده بالای حزب کارگران کردستان برای هر کودک 1000 دلار به خانواده ها می دهد، اگر خانواده ها خود کودکشان را برای تعلیم به پ.ک.ک تحویل دهند این مبلغ افزایش می یابد.
بر اساس تحقیقات منتشر شده از سوی مدیر امنیت ملی ترکیه کودکان دزیده شده آموزش هائی نظیر ساخت بمب، آموز نظامی و ... را می بینند و بیشتر برای حزب کارگران کوردستان نقش ماشه را داشته و دارند، به  طوریکه پ.ک.ک از میان این کودکان در سنین 18 الی 20 سالگی بمب های زنده ای را تحویل می دهد که شسشتوی مغزی شده اند و به مانند سالهای گذشته تنها بازیچه نیات غیرانسانی این گروها به شدت نژادپرست و رادیکال می باشند. عده ای از کودکان نیز در کارها و اعمال غیرقانونی نظیر تجارت مواد مخدر، ترانزیت کالا و انسان و ...بکار گرفته می شوند.
درسالهای گذشته نیز چندین پرونده در مورد شهروندان ترکیه ای ساکن اروپا که فرزندانشان توسط حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) ربوده شده بود نیز در دست می باشد. برای نمونه شهروند کرد ترکیه ای با نام زولکیف. ک که پسر 15 ساله اش با نام ش.ک توسط میلیتانهای حزب کارگران کوردستان ربوده و به گروگان گرفته شده بود نیز از پرونده های در حال جریان می باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6qhnxcs

حامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و حمله به شهروندان ترکیه ای

یک گروه از حامیان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) با گردهمائی در شهر استانبول حمله ای را با استفاده از مولوتوف کوکتل و سنگ به یکی از اتوبوس های دولتی حامل شهروندان ترکیه ای انجام دادند.
در این حمله تروریستی که توسط حامیان ترور و تروریسم صورت گرفت چندین شهروند ترکیه ای که در داخل اتوبوس بود زخمی شده اند. اتوبوس دولتی نیز با به حالت غیرقابل استفاده درآمده است. این حادثه تروریستی در مطنقه شیشلی – قورتولوش صورت گرفته است. 
حامیان حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) پس از پرتاب مولوتوف کوکتل به سمت اتوبوس دولتی با فشار گذاشتن راننده اتوبوس او را مجبور به بازکردن در ورودی اتوبوس کردند و سپس با سنگ هائی که در دست داشتند از بغل تمامی شیشه های اتوبوس را شکتند، که در این هنگام شهروندان ترکیه ای داخل ماشین دچار آسیب های متعددی اعمم از بریدگی شدند.  
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/8xkpvza

۹/۱۳/۱۳۹۰

رئیس شاخه شهری حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دستگیر شد

رئیس شاخه شهری حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دستگیر شد
بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه الخصوص رادیو تلویزیون دولتی منتشر شده است نیروهای ضد ترور و امنیت ملی ترکیه موفق به دستگیری یکی از اعضای بلندپایه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) شده اند. این میلیتان بعد از سپیری کردن آموزش در کمپ های پ.ک.ک به شهر استانبول گسیل شده بود.
این عملیات ضد ترور در شهر استانبول و در منطقه به ی لیک صورت گرفته است، از محل زندگی این میلیتان حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) مقدار زیادی اسلحه، مرمی، و دیگر ملزومات جنگی کشف و ضبط شده است.
در دیگر سو و در شهر ماردین 1 میلیتان دیگر توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده است.
در درگیری که در پاسگاه شهر ماردین صورت گرفته است نیروهای امنیتی ترکیه موفق به دستگیری 1 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) شده اند. در تاریخ 21 نوامبر سال جاری میلیتانهای حزب کارگران کوردستان طی حمله تروریستی 1 سرباز و 1 نیروی نظامی ترکیه را در این پاسگاه کشته و زخمی کرده بودند.
در عملیت ضد ترور دیگری 1 تروریست دیگر در منطقه Nusaybin توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده است.   
تروریست های دستگیر شده برای ادامه بازپرسی به شعبه ضد ترور دادگاههای ترکیه گسیل شده اند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/c9y9yuz

۹/۱۲/۱۳۹۰

سه میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به هلاکت رسید

سه میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به هلاکت رسید
در شهر دیاربکیر ترکیه و در منطقه دیجله 3 میلیتان حزب کارگران کوردستان (PKK) در درگیری که با نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه داشتند به هلاکت رسیدند.
بر اساس اخباری که استاندارد شهر دیاربکیر ترکیه منتشر ساخته است 3 میلیتان حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) پس از ورود ار طریق مرزهای عراق وارد خاک ترکیه شده اند و بنا به اخبار اطلاعاتی  توسط نیروهای نظامی مستقر در محل تعقیب می شده اند. تعقیب و گریز تروریست های پ.ک.ک تا محله ساغلیک ادامه داشته و در آنجا با نیروهای نظامی ترکیه وارد درگیری شده اند، که طی درگیری 3 میلیتان به هلاکت رسیده اند.
نیروهای نظامی ترکیه را در این عملیات ضد ترور کاماندوهای ارتش ترکیه و نیروهای مخصوص ضد ترور و هلیکوپترهای کبری پشتیبانی می کرده اند. در وحله اول به میلیتانها پیغام ایست داده شده است ولی به علت گشودن آتش نیروهای نظامی ترکیه نیز وارد درگیری شده اند. این درگیری در ساعت 03:00 صورت گرفته است 
منبع خبر مترجم:

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه به حرکت درآمد

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه به حرکت درآمد
زیر شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که با نام حزب دمکراتیک برابری در سوریه فعالیت می کند برای حمایت از بشار اسد و رژیم او دیدارهائی محرمانه با سران رژیم بعث داشته است.
ترکیه بعد از تحریم های 9 ماده ای که برای مقابله و تحت فشار قرار دادن بشار اسد و رژیم بعث در سوریه به اجرا گذاشته است بنا به اخباری که از مانبع اطلاعاتی طی چند روز گذشته منتشر شده است بشار اسد نیز در اقدامی تلافی جویانه اقدام به راه اندازی 3 کمپ برای تعلیم و آموزش میلیتانهای حزب کارگران کردستان (PKK) در درون مرزهای خود کرده است در همین راستا نیز دیدارهائی با شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان که با نام حزب دمکراسی و برابری فعالیت می کند داشته است. دیدار انجام شده مبنی بر جلوگیری از اشتراک کردهای مقیم سوریه بر علیه رژیم بشار اسد بوده است. بر همین اساس نیز بشار اسد به شاخه ی سوریه ای پ.ک.ک تعویض هائی داده است که از آن جمله شناخته شدن آن به عنوان حزب، بازگشت رحبر تبعید شده حزب از عراق، شناسنامه دار شدن کوردها، تدریس به زبان کردی و گشایش ان.جی.او های کردی و ... را می توان نام برد. 
رئیس شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) صالح مسلم محمد می باشد که سال گذشته به عراق فرار کرده بود ولی با اوضاع متشنج سوریه و برای بهره برداری سیاسی از کردها به عنوان کارت بازی چه بر علیه ترکیه و چه برای حفظ نظام دیکتاتور سوریه به سوریه بازگردانده شده است. بر اساس مقاله آنالیزی که در سایت Kurdwatch در همین رابطه منتشر شده است صالح مسلم محمد در گزارش ایدئولوژی خود را بر پایه تفکر اوجالان (آپویسم) معرفی کرده ولی تاکید داشته که از هیچ کسی دستور و امری نمی گیرد!. بر اساس مقاله و به نظر او نظرات سرکرده تروریست عبدالله اوجالان رهبر پیشین پ.ک.ک می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای حل مسئله کردهای سوریه باشد. او تدریس به زبان کردی، فعالیت قانونی حزب دمکراتیک و برابری ، بازگشائی ان.جی او ها و سازمانهای غیر دولتی، رسانه های کردی و ... را اولن قدم در راه خودمختاری کوردهای سوریه ای دانسته است، به نظر او هنوز کردهای سوریه ای حقوق خود را نمی دانند. 
محمد الکردی یکی از رهبران بلند پایه حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که نیز طی ماه اخیر دیداری با سروی های امنیتی بشار اسد داشته همواره بر پشتیبانی کوردها از بشار اسد تاکید داشته است. طی اخبار منتشر شده در مدیای جهانی و ترکیه ای او عهدی با بشار اسد و رژیم بعث بسته است که در هر صورت و شرایطی حامی اسد و رژی مبعث خواهد بود، حتی سخن از 3 هزار میلیتان کرد مسلح نیز در سوریه نیز به میان آمده است.
منبع مقاله: 
http://tinyurl.com/bqg2a69

۹/۱۱/۱۳۹۰

ضربه دیگری بر حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

ضربه دیگری بر حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک
طی عملیاتی که از سوی پلیس امنیتی و نیروهای ضد ترور ترکیه بر علیه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) صورت گرفته است نیروهای امنیتی ترکیه موفق به کشف 25 راکت انداز و 1 عدد بمب دست ساز شده اند.
طی عملیاتی ضد تروری که در شهر سیرت و در نواحی کوه چاچی صورت گرفته است 3 تیم کاماندوی ترکیه بهمراه نیروهای ویژه پلیس موفق به کشف ملزومات میلیتانهای حزب کارگران کردستان شده اند.
طی این عملیات ضد ترور 10 مخفیگاه میلیتانهای پ.ک.ک کشف و امها شد.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/cvfq8pr

۹/۰۹/۱۳۹۰

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و تجارت انواع مواد مخدر

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و تجارت انواع مواد مخدر
طی عملیاتی که از سوی اداره مبارزه با مواد مخدر و امنیت ملی ترکیه از شهرهای آدانا و اسکی شهیر بر علیه تجار مواد مخدر صورت گرفته است، نیروهای پلیس ترکیه موفق به کشف 71 کیلو و 300 گرم هروئین به ارزش 2 میلیون لیره ترک شده اند. هروئین ها در منبع سوختی تریلری جاسازی شده و به مقصد اروپا به راه افتاده بود. بنا به گفته های راننده و بررسی های صورت گرفته به مانند همیشه هروئین ها عاید به حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) بوده است. مواد مخدر از طریق افغانستان، ایران به ترکیه منتقل شده بودند و قصد داشتند از ترکیه نیز به سمت اروپا ترانسفر کنند. با توجه به منابع اطلاعاتی و امنیتی مواد مخدر کشف شده در تمامی طول مسیر افغانستان، ایران و ترکیه از زیر نظر حزب کارگران کردستان و میلیتانهای آن گذشته است. 
تجارت مواد مخدر و دیگر موارد قاچاق یکی از عمده منابع مالی حزب کارگران کردستان و حزب حیات آزاد کردستان طی سالهای گذشته بوده است، به طوریکه بنا به آمار رسمی پلیس بیبن الملل بیش از 70% مواد مخدر اروپا از طریق پ.ک.ک و یا ترانزیت و حمایت آن به اروپا ترانسفر می شود. حزب کارگران کردستان در زمینه قاچاق انسان نیز دارای سوابق متعددی در دنیا می باشد.    
 منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/bl8wh2l 
فصل زمستان آمد حزب کارگران کردستان (PKK) دچار تغییر اجباری شد
دوران کالکلان از اعضای بلند پایه حزب کارگران کردستان در سخنانی از عدم خواست یکی دولت جدید خبر داد. 
با فرا رسیدن فصول سرد و مشکلاتی که برای خروج و جای گیری میلیتانهای داخل ترکیه به کمپ های پ.ک.ک به مانند همیشه بوجود می آید حزب کارگران کوردستان دچار تغییر اجباری در گفتار شده و یکی از اعضای بلند پایه پ.ک.ک با بیان اینکه دیگر پ.ک.ک دولت جدیدی را نمی خواهد بنا کند و حزب کارگران کردستان بر پایه دمکراسی می خواهد مشکلات را حل کند یادآور مسائلی می باشد که طی 27 ساله گذشته در فصول سرد سال همیشه از سوی پ.ک.ک شنیده شده است می باشد.
Duran Kalkan که با آژانس خبری و رسمی حزب کارگران کوردستان مصاحبه ای داشته است مطالب زیر را بیان کرده است:
حزب کارگران کردستان از قبل نیز برادری ترک – کرد را می خواست و بر پایه همین نیز تلاشی برای حل مسائل کردها داشت. حزب کارگران کوردستان دچار تغییر شده است. ما خواهان حل مسئله کرد به روش دمکراتیک می باشیم. ما دولت ترکیه را انکار نمی کنیم ولی خواهان حل مسئله کرد به روش دمکراتیک می باشیم. پ.ک.ک دولت و اقتدار جدیدی را نمی خواهد، ناسیونالیسم کرد با راسیسم هیچ ارتباطی ندارد.
پیروز این میدان را کسی که کاربلد باشد تعیین خواهد کرد، چیزی تعیین نشده است. حزب عدالت و توسعه (حزب اردوغان و آ.ک.پ) دارای آرگومانهای خود می باشد، طبیعتاً کوردها و حزب کارگران کوردستا دارای قدرت بسیار می باشند. ائتنیک کرد به مانند گذشته نمی باشد و پ.ک.ک نیز به دچار تغییر شده است.
به نظر نویسنده روزنامه رادیکال ترکیه سخنان دوران کالکان به سبب پیگیریهای دیپلماتیک ترکیه و بارزانی در خط ترکیه – قندیل می باشد. سخنان کالکان در دیگر سو و به عقیده بسیاری از متخصصین ترور و تروریسم به سبب وجود شرایط جوی در فصول سرد سال می باشد که بارها در سالهای گذشته تکرار شده است.
منبع خبر:
http://tinyurl.com/cphgjg7         
حرکت جت های ترکیه در شهر چوکور اووا
دیشب در ساعت 20:00 در حوالی شهر دیاربکیر و از پادگان هوائی چوکور اووا به مدت 30 دقیقه جت های ترکیه پروازهائی را به سمت شمال عراق داشته اند به احتمال زیاد کمپ های سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شمال عراق بمباران شده است، هنوز اطلاع دقیقی از نحوه عملیات منتشر نشده است.
منبع خبر:
http://tinyurl.com/7q5y7v3

دو میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر بینگول ترکیه دستگیر شد

دو میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر بینگول ترکیه دستگیر شد
طی عملیاتی که نیروهای کاماندوی ترکیه در اراضی جنگلی منطقه بینگول ترکیه برای دستگیری میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (PKK) انجام دادند موفق به دستگیری 2 میلیتان که یکی از آنها تابعیت ایران را داردن نائل شدند.
عملیات پلیس ضد ترور ترکیه بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) با تمام جهات در شهر بینگول و حومه ادامه دارد. با توجه به اخبار نیروهای اطلاعاتی ترکیه پلیس متوجه حضور یکی از میلیتانهای پ.ک.ک در شهر بینگول شده و تیم کاماندو به نقطه مذکور گسیل شده است پس از دستیگری 1 میلیتان با توجه به گزارشاتی که از او تهیه شده پلیس برای یافتن میلیتان دوم پ.ک.ک رهسپار شده و خوشبختانه موفق به دستگیری میلیتان دوم شده است.
عملیات نیروهای کاماندوی ترکیه در منطقه ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:

۹/۰۸/۱۳۹۰

درگیری با میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 3 میلیتان به هلاکت رسید

درگیری با میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 3 میلیتان به هلاکت رسید
نیروهای ویژه کاماندوی ترکیه طی درگیری که با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) داشته اند موفق به هلاکت رساندن 3 میلیتان پ.ک.ک شده اند. این درگیری در منطقه دیجله از توابع شهر دیاربکیر ترکیه و در ساعت 22:35  صورت گرفته است.
یکی از میلیتانهای به هلاکت رسیده به اصطلاح مسئول منطقه می باشد
با توجه به اسناد موجود یکی از میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که در درگیری به هلاکت رسیده است مسئول منطقه و یکی از مهره های اصلی پ.ک.ک می باشد. کد رمز وی آرمانچ می باشد که از طرف حزب کارگران کوردستان به عنوان مسئول منطقه انتخاب شده بود.
نیروهای کاماندوی ترکیه با پشتیبانی هلیکوپترهای تیپ کبری در حال جستجوی تروریستها در منطقه می باشند.
منبع خبر مترجم: