۱۲/۲۹/۱۳۹۴

حمله تروریستی انتحاری در استانبول

دقایقی پیش در شهر استانبول و جاده پرطردد استقلال حمله تروریستی انتحاری صورت گرفت.
گزارش استاندار استانبول حاکی از آن هست که حمله کننده انتحاری اقدام به منفجر نمودن خود نموده است، تاکنون کشته شدن 5 و زخمی شدن بیش از 36  نفر که حال 3 تن وخیم گزارش شده تائید شده است. 24 نفر از مجروحین این حادثه تروریستی شهروندان ترکیه و بقیه شهروندان کشورهائی نظیر آلمان، اسرائیل، ایران، ایسلند، ایرلند، امارات متحده عربی می‌باشند. 
ادعاهای اولیه حاکی از منفجر شدن زودهنگام بمب‌ها توسط حمله کننده انتحاری می باشد، چونکه بمب‌ها در حال گذر حمله کننده منفجر گردیده است. 
لحظه منفجر نمودن حمله کننده انتحاری توسط دوربینهای مداربسته خیابان استقلال به خوبی ثبت گردیده هست که می‌توانید از طریق اینجا اقدام به تماشای لحظه انفجا نمائید.
هنوز سازمان و گروه تروریستی مسولیت حمله انتحاری استانبول را بر عهده نگرفته است ولی با توجه به سابقه عملیاتهای تروریستی و انتحاری ماه‌های گذشته انگشت‌ها بی‌تردید به سوی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و سازمانهای تروریستی اقماری آن نظیر شاهین‌های آزاد کردستان(تاک)، ی‌پ‌گ و ... می‌باشد که طی ماه‌های گذشته بارها با عملیات‌های انتحاری شهروندان غیرنظامی ترکیه را مورد هدف قرار داده‌اند. 
به باور بسیاری از آنالیست‌ها حزب کارگران کردستان در حال تقلید و تبدیل شدن به دولت اسلامی(داعش) دیگری می باشد با این تفاوت که داعش از تفسیر رادیکالی از اسلام تغذیه می‌نماید در حالیکه حزب کارگران کوردستان از ایدئولوژی ائتنیکی تغذیه می‌کند. بی‌تردید گسترش گروه‌های مسلح، تروریستی و افراطی عرصه را بر فعالین ضدخشونت دیگر ملل ساکن جغرافیای خاورمیانه تنگ خواهند نمود.      
منابع ترجمه:
http://tinyurl.com/gtr38k6 
http://tinyurl.com/h5xt2h7 
http://tinyurl.com/j3nupy8 

۱۲/۲۷/۱۳۹۴

شاهین‌های آزاد کردستان(تاک) مسئولیت حمله انتحاری آنکارا را بر عهده گرفت

شاهین‌های آزاد کردستان(تاک) مسئولیت حمله انتحاری آنکارا را بر عهده گرفت
یکی از سازمان‌های تروریستی اقماری حزب کارگران کوردستان به نام شاهین‌های آزاد  کردستان یا تاک مسئولیت حمله انتحاری تاریخ 13 اسفند شهر آنکارا را بر عهده گرفت.
میلیتان‌های تاک (Teyrêbazê Azadiya Kurdistan) طی حمله انتحاری 13 اسفند سبب کشته شدن 37 شهروند غیرنظامی ترکیه شده بودند، در عین حال شاهین‌های آزاد کردستان طی بیانیه رسمی که منتشر نموده هویت میلیتان انتحاری را سحر چاغلا دمیر اعلام نموده که چند روز پیش وزارت کشور ترکیه نیز هویت یکی از میلیتان‌های انتحاری را سحر چاغلا دمیر متولد 1992 شهر قارس ترکیه اعلام نموده بود.   
یادآورشویم که شاهین‌های آزاد کوردستان مسولیت حمله انتحاری 17 فوریه که منجر کشته شدن 29 شهروند ترکیه شده بود را نیز بر عهده گرفته بود.
زیرساختهای تشکیل سازمان تروریستی شاهین‌های آزاد کردستان در سال 1993 شکل گرفته ولی این سازمان در سال 2004 اعلام موجودیت نموده است. تاک تاکنون بیشتر در عملیات‌های تروریستی و انتحاری که توریست‌ها و اهداف غیرنظامی را مورد هدف قرار داده شناخته می‌شود. شاهین‌های آزاد کردستان با نقد نقصان نیروهای نظامی حزب کارگران کردستان(ه‌پ‌گ) به تعریفی فعال از خود در عملیات‌های تروریستی پرداخته است. مانیفست شاهین‌های آزاد کردستان ترویج حملات انتحاری در سراسر ترکیه و اهداف غیرنظامی بیان گردیده است. تاک خود را مستقل از دیگر گروه‌های مسلح و افراطی کرد معرفی نموده و تاک را به عنوان "فدائیان" معرفی نموده‌اند. 
شاهین‌های آزاد کردستان از سال 2008 در لیست سازمانهای تروریستی ایالات متحده آمریکا جای گرفته و در عین حال تاک در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا نیز قرار داد.   
منابع ترجمه:
http://tinyurl.com/hgvjbwf 
http://tinyurl.com/zek6rox 

۱۲/۲۵/۱۳۹۴

حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) تلویحا مسولیت حمله انتحاری آنکارا را بر عهده گرفت

"مصطفی قاراسۇ" به عنوان یکی از رهبران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در روزنامه اؤزگۆر گۆندم طی مقاله‌ای که با نام مستعار منتشر نموده هدف حمله انتحاری را نیروهای نظامی موجود در محل اعلام نمود. 
قاراسۇ که در روزنامه اؤزگۆر گۆندم با نام مستعار حسین علی قلم می‌زند هدف اصلی حمله انتحاری آنکارا که سبب کشته شدن 37 شهروند غیرنظامی ترکیه شد را نیروهای نظامی بیان نمود. وی در عین حال هدف اصلی حزب کارگران کردستان از گسترش ترور، عملیاتهای انتحاری و ترویج شدت به زانو درآوردن حکومت ترکیه بیان نموده است.
در بخش دیگری از مقاله مصطفی قاراسۇ هدف حمله انتحاری را انتقام‌گیری عملیاتهای نظامی دولت ترکیه در شهرهای سۇر، جیزره، سیلوپی و .. ابراز نموده است. 
در حالیکه تاکنون سازمان تروریستی مشخصی مسولیت حمله انتحاری آنکارا را بر عهده نگرفته یکی از رهبران بلند پایه حزب کارگران کوردستان اقدام به تشریح اهداف حمله انتحاری مذکور نموده و به باور بسیاری از صاحب‌نظران این مسئله ناشی از به عهده گرفتن مسولیت حمله انتحاری آنکارا توسط حزب کارگران کردستان می باشد.
در دیگر سو صبری اوْخ یکی از اعضای بلند پایه شورای رهبری ک‌ج‌ک پس از حمله انتحاری 17 فوریه آنکارا نیز تلویحا از انتقام‌گیری احتمالی یکی از سازمانهای مسلح کرد خبر داده بود، پس از ان سازمان تروریستی تاک(شاهین های آزاد کردستان) مسئولیت حمله انتحاری را بر عهده گرفته بود.   
هویت مظنون حمله انتحاری آنکارا مشخص شد
بر اساس اخبار سایت الجزیره ترکی و بنا بر اعلام رسمی وزارت کشور ترکیه سحر چاغلا دمیر متولد 1992 شهر قارس ترکیه جزء یکی از عاملین حمله انتحاری آنکارا اعلام شده است. وی در تاریخ 2013 به عضویت حزب کارگران کردستان درآمده و مدنی نیز در کمپهای ی‌پ‌گ آموزش نظامی دیده است. به باور بسیاری از آنالیستها حزب کارگران کردستان با هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان در حال گذر به مرحله جدیدی از عملیاتهای تروریستی می باشد. 
منابع ترجمه:    
http://tinyurl.com/jtoop8c 
http://tinyurl.com/z3kq5jz 
حزب کارگران کوردستان به مانند برادر بزرگ خود دولت اسلامی(داعش) به مدد گسیل سلاح‌هائی که به خاورمیانه از سوی دول غربی ارسال شده در حال مبدل شدن به دولت تروریستی دیگری می باشد. طبیعتا پاک‌سازیهای ائتنیکی وسیعی که در عراق و سوریه از سوی این سازمان مسلح کردی در مناطق مختلط از نظر ائتنیکی-دینی تحقق یافته که بخش کوچکی نیز در گزارشات ارگانهای حقوق بشر منعکس گردیده قدم‌های استوار پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ در مبدل شدن به دولت می باشد. گروه‌های ائتنیکی و دینی که فاقد ارگانهای سازمان یافته نظامی‌اند در خاورمیانه‌ای که هر روز شاهد گذر "سازمانهای تروریستی به دولت تروریستی" می باشیم سرانجامی جزء نسل‌کشی و پاک‌سازیهای ائتنیکی که در سوریه و عراق شاهدیم نخواهیم بود.      

۱۲/۲۴/۱۳۹۴

میلیتان زن عضو حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) مظنون اصلی حمله انتحاری آنکارا

با توجه به اخبار منتشر شده در سایت بی‌بی‌سی ترکی و بنا به خبر روییترز مشخصات مظنون اصلی حمله انتحاری دیروز آنکارا مشخص گردیده، تحقیقات اولیه میلیتان زنی عضو حزب کارگران کردستان را نشان می‌دهد.
میلیتان زن یاد شده متولد 1992 شهر قارس ترکیه بوده و از سال 2013 به عضویت سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان درآمده است. میلیتان دوم حمله انتحاری آنکارا مرد بوده است.   
حمله انتحاری دیروز آنکارا سبب کشته شدن بیش از 37  و زخمی شدن 173 شهروند ترکیه گشت.
حزب کارگران کوردستان دقیقا با توسل به شیوه‌های دولت اسلامی(داعش) که نمونه بارز آن حملات انتحاری و استفاده ابزاری از کودکان و زنان می باشد در حال مبدل شدن به رقیب دولت اسلامی در خاورمیانه میباشد.
بسیاری از آنالیستها یکی از علل افزایش حملات تروریستی پ‌ک‌ک و دیگر گروه‌های اقمار همچون تاک(شاهین‌های آزاد کردستان)، پ‌ی‌د ... در ترکیه را بی‌ارتباط حمایت لجستیک روسیه پس از حادثه ساقط نمودن هواپیمای سوخوی روسی توسط ترکیه نمی‌دانند.   
حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) و 10 سازمان تروریستی متحد شدند
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان با بیش از 10 سازمان تروریستی دیگر تحت نام "حرکت انقلابی مشترک" متحد شدند. دۇران قالخان یکی از روئسای مشترک ک‌ج‌ک اتحاد 10 سازمان تروریستی را اعلام نمود.
در بیانیه منتشر شده از سوی ارگان‌های خبری حزب کارگران کردستان بر ارجحیت مجادله با حکومت ترکیه و آغاز مرحله نوینی از عملیاتهای تروریستی تاکید شده است.
اغلب سازمان های تروریستی که زیر چتر حزب کارگران کوردستان متحد شده‌اند گروهای افراطی و رمانتیک چپ دهه 60 ترکیه می باشند که حتی اسامی‌شان فراموش گردیده است.     
اسامی سازمانهای تروریستی که اقدام به اتحاد به حزب کارگران کردستان نموده‌اند به قرار زیر است:
MLKP, PKK, TKP/ML, DKP, MKP, TKEP/L, TİKB, THKP-C/MLSPB ve Devrimci Karargah 
منابع ترجمه:
http://tinyurl.com/zvd29jh 
http://tinyurl.com/hlnrj3v