۱۲/۰۹/۱۳۹۱

بمباران مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق

بر اساس اخباری که توسط سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر شده است دیروز چندین فروند هواپیمای جنگنده ترکیه عملیات ضدتروریسیتی را بر علیه حزب کارگران کوردستان درشمال عراق تحقق ساخته اند.
هواپیماهای جنگنده نوع f-16 ترکیه از طریق پایگاه هوائی دیاربکیر برخواسته و عازم شمال عراق گشته اند، بر اساس اولین اخبار منتشره حدود 7 هدف پ.ک.ک مورد بمباران واقع شده است. اهداف تعیین شده ناشی از تثبیت تحرکات حزب کارگران کوردستان می باشد که توسط هواپیماهای بدون سرنشین مشخص شده اند.
از دیگر اهداف بمباران شده می توان به کمپ های زاپ اشاره کرد. امروز نیز در ساعت 14:30 چندین فروند هواپیمای جنگنده نیز از طریق همان پایگاه هوائی عازم شمال عراق گشته اند و بیشتر کمپ های زاپ و قندیل مورد بمباران واقع شده است. در حرکات ضدتروریستی امروز 4 فروند هواپیمای f-16 حضور داشته اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cl99fqv
تسلیم 3 عضو پ.ک.ک
اخبار منتشر شده حاکی از تسلیم 3 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان از طریق مرز سینوپی ترکیه می  باشد. میلیتانهای تسلیم شده از طریق کمپ های شمال عراق و پس از فرار کردن به دولت ترکیه تسلیم شده اند. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/dyd5un6

۱۲/۰۷/۱۳۹۱

تشکیل گروه شبه نظامی زنان کرد در سوریه

گروهی از زنان نزدیک به ایدئولوژی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در سوریه اقدام به تشکیل گروهی شبه نظامی نمودند.
بر اساس اخبار روزنامه حریت چاپ ترکیه شبه نظامیان زن کورد فعلاً از 150 مبارز تشکیل یافته اند و نام این گروه شبه نظامی زن کرد شهید روخان گذاشته شده است.
ویدئویی نیز از سوی گروه شبه نظامی زن کرد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که تمامی سخنگویان و اعضایش در ویدئو متشکل از زنان کورد مسلح دیده می شود.
از شروع جنگ داخلی در سوریه زنان شبه نظامی نیز همواره در مابین گروهها جنگنده وجود داشته اند ولی تشکل یک گروه شبه نظامی زن کورد اولین بار پس از شروع جنگ داخلی در سوریه می باشد.
مرکز فرماندهی گروه شبه نظامی زن کرد در شهر کلیس واقع شده است. شاخه سوریه ای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان که با نام پ.ی.د در سوریه به فعالیت مشعول می باشد نیز سال پیش گروهی متشکل از شبه نظامیان کرد به صورت چندین تیپ ایجاد کرده بود که درگیریهائی نیز با مخالفین سوریه ای طی روزهای گذشته به علت حمایت پ.ی.د از سیاستهای بشار اسد بوجودآمده است.
بشار اسد از گروههای مسلح کورد به عنوان تاکتیکی هم برای سرکوب گروههای معترض سوریه و هم در قبال سد نمودن حمایت مادی و معنوی ترکیه از آورگان سوریه استفاده نموده  است بدین صورت که با خروج تمامی نیروهای مسلح سوریه از مناطق نیمه کورد نشین سوریه بسیاری از این مناطق تحت کنترل شاخه سوریه ای پ.ک.ک درآمده و در این مناطق خودمختاری نسبی ایجاد شد. پس از این خودمختاری نسبی چندین مرتبه درگیری شدید ایجاد شد که منجربه ایجاد کشته های متعدد از هر دو سو شد. به نظر مخالفین دولت بشار اسد گروههای مسلح کرد به علت عدم همراهی با دیگر گروههای معارض سوریه در قبال حرکتی یکسان برای ساقط نمودن بشار اسد به نوعی از فضای بوجود آمده نهایت استفاده را می برند و این به مذاق مخالفین به نوعی همراهی با بشار اسد تلقی می گردد.
متاسفانه با تشکیل این گروه شبه نظامی زنان کورد یک گروه تروریستی نیز به لیست بندبالای سازمان های تروریستی موجود در منطقه که نقش القاعده کردی را در خاورمیانه بازی می کنند افزوده شده و تعدد این مقدار از گروههای تروریستی کرد که اکثراً نقشی به مانند چماق برای سرکوب دیگر ملتهای منطقه را بازی نموده و خواهند نمود مشکلی اساسی برای دیگر ملتهای منطقه می باشد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bznjo9j

۱۲/۰۳/۱۳۹۱

افزایش فعالیت سازمانهای تروریستی در شبکه های اجتماعی

افزایش فعالیت سازمانهای تروریستی در شبکه های اجتماعی
بر اساس گزارشات سازمنهای مفسر شبکه های اجتماعی سازمان تروریستی القاعده و دیگر گروههای تروریستی به مانند حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک، حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک و ... با گشایش حساب های کاربری در انواع شبکه های اجتماعی به مانند توئیتر، فیسبوک، گوگل پلاس و ...شیوه جدیدی در جذب، خبرسانی، تولید پروپاگاندا و .. نموده اند.
بر اساس گزارشات سازمانهای جهانی مرتبط با علوم سایبری تا قبل از بسط شبکه های اجتماعی مابین مردم بیشتر گروههای تروریستی از روش قدیمی برای ارتباط با مخاطبان و دادن پیغام بهره می برند ولی با گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی متعدد سازمانهای تروریستی نیز در حرکتی تامل برانگیز فعالیت بسیار زیادی را در شبکه های اجتماعی برای اهداف خویش شروع نموده اند.
در حالی که افزایش سازمانهای تروریستی در فضای مجازی شاید در وهله ی اول با دید مثبت برای سازمانهای امنیتی و ضدتروریستی باشد ولی در عین حال سبب افزایش سمپاتی مابین گروههائی که این سازمانهای تروریستی مورد هدف قرار می دهند خواهد شد. بدون تردید با افزایش استفاده سازمانهای تروریستی از شبکه های اجتماعی کارشناسان سایبری خواهند توانست سعی در ردگیری این گروهها  نمایند ولی به علت گستردگی شبکه های اجتماعی و فعالیت بسیار زیاد سازمانهای تروریستی به انواع مختلف جامعه هدفی که در اختیار گروههای رادیکال و خشونت طلب خواهد بود نیزبه مراتب افزایش خواهد یافت.
برای مسائل سرویس میکروبلاگ Twitter در اولین ماههای شروع بیشتر از سوی انسانهای شناخته شده به مانند هنرمندان، ورزشکاران و ... جوامع مورد استفاده واقع می شد سپس پس از طی پروسه ای حتی دولت ایالات متحده آمریکا خبر عملیات ضدتروریست که منجربه کشتار عثمانه بن لادن گشت را نیز برای اولین بار از سایت توئیتر منتشر کرد. بدین سبب سایت توئیتر مبدل به ابزار ارتباطی بسیار سریع و کاربردی گشت. در همین سو نیز سازمان القاعده، حزب کارگران کردستان، حزب حیات آزاد کردستان و صدها گروه و سازمان شناخته شده تروریستی در دنیا از توئیتر برای پروپاگاندا و ترویج افکار خویش و ارتباط گیری – دهی بهره می برند.
برای اولین بار نیز در مابین سازمانهای تروریستی الشباب که زیرمجموعه القعاده در سومالی می باشد با حساب کاربری  twitter/hsmpress اقدام به نشر افکار خود برای جذب میلیتان نمود. پس از کشتار Denis Allex در فرانسه حساب مذکور از سوی سایت توئیتر مسدود گشت. ولی پس از چند روز سازمان تروریستی مذکور با ایجاد حساب کاربری جدید اقدام به بازنشر مطالب قبلی خود نمود.
بر اساس گزارشات سازمانهائی همچون think tank در ایالات متحده آمریکا طی ماههای گذشته فعالیت ارگانهای تروریستی و رادیکال در شبکه های اجتماعی افزایش قابل توجهی را یافته است. برای دریافت گزارش مذکور می توانید از طریق لینک فوق اقدام کنید.
سازمانهای تروریستی به مانند حزب کارگران کردستان، حزب حیات آزاد کردستان و دیگر گروههای خشونت طلی و تروریست نیز در بعد خاورمیانه ای فعالیت بسیار شدیدی را در فضای مجازی دارند، به طوریکه سازمانهای مذکور برای پروپاگاندا بر علیه دولت ها و برعکس نشان دادن مسائل اقدام به بهره کشی از انواع روش های مهندسی معکوس می نمایند. وجود صدها سایت و وبلاگ مبلغ فاشیسم کورد که هر روز صدها نقشه رنگارنگ در جهت کردستانیزه کردن مناطق غیرکردنشین و فراهم نمودن کشتار ملل منطقه از این مدیایها نشر می گردد بدون تردید سبب تولید نفرت مابین ملتهای منطقه می گردد.