۳/۳۱/۱۳۹۱

حملات تررویستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) ادامه خواهد داشت

بر اساس نظرات کارشناسان حوزه ترور و تروریسم حمله تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) که منجربه کشته شدن 8 سرباز ترکیه شد سیگنالی از روند ادامه دار افزایش حملات تروریستی حزب کارگران کردستان می باشد.
بر اساس گفته های رئیس دانشگاه استراتژیک باغچه شهیر ترکیه حزب کارگران کوردستان در داخل خود دارای شاخه های فکری متعددی می باشد و طرز حرکت و نوع برخود این گروهها نیز با هم متفاوت می باشد، این تفاوت بیشتر پس از دستگیری عبدالله اوجالان رهبر پیشین سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان خود را به عنوان مجادله برای رهبری پ.ک.ک نشان داد. افزایش حملات تروریستی نسبت به پلیس و سربازان به این شدت تنها نشان از ادامه این روند می باشد.
مورد و سوال دیگری که باید پرسید چرا سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) در زمانی که گروههای سیاسی ترکیه در حال برنامه ریزی در مجلس ترکیه برای تحقق حقوق ائتنیک کرد ترکیه می باشند و هر روزه قدمی در راه دمکراتیک شدن ترکیه اعمم از تدریس به زبان کردی، افزایش کانال های تلویزیون به زبان کردی، روزنامه های کردی و در حال محقق شدن می باشد عملیات تروریستی به مانند دیروز که سبب کشته شدن 8 سرباز ترکیه شد شکل می گیرد؟
بی شک حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) از روند دمکراتیک شدن ترکیه و تحقق حقوق ائتنیک کرد ترکیه ای ناراضی می باشد، چون با تحقق هر چه بیشتر این موارد پ.ک.ک چاره ای جزء تصفیه شدن ندارد و از تصفیه شدن و اتمام مسئله کرد و ترور در ترکیه می گریزد. در دیگر سو بنا به مواضع به حق ترکیه در قبال قتل عام های رژیم سوریه و بشار اسد حزب کارگران کردستان در حال برنامه ریزی برای گسیل به سوریه می باشد که این خواسته پ.ک.ک نیز با چراغ سبز حزب بعث و بشار اسد مواجه شده است. حزب کارگران کوردستان در حال برنامه ریزی شکلی به مانند آنچه که در شمال عراق اتفاق افتاده است می باشد. برای تحقق این امر افزایش فشار و ایجاد رعب و وحشت در ترکیه لازمه این امر می باشد.
منبع خبر ترجمه:
روزنامه جمهوریت ترکیه
http://tinyurl.com/bts8pub

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر