۹/۱۸/۱۳۹۰

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) میلیتانهای خود را به آتش می کشد

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) 2 میلیتان خود را به آتش کشید
بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است 2 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (PKK) که قصد رفتن به دره قازان برای مبارزه با نیروهای نظامی ترکیه را نداشته اند برای درس عبرت گرفتن بقیه میلیتانها توسط پ.ک.ک به آتش کشیده شده اند.
در دره قازان بیش از 37 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در درگیری با نیروهای نظامی ترکیه به هلاکت رسیده اند، آثار روانشناختی این ضربه بزرگ به حزب کارگران کوردستان هنوز هم ادامه می یابد.
در گذشته نیز اخبار متعددی از درگیری ها و تصویه حساب های شخصی در داخل پ.ک.ک بارها در بسیاری از خبرگزاری هائی که مسائل حزب کارگران کوردستان را منتشر می کنند نشر شده است.
اجساد اشخاصی که توسط حزب کارگران کوردستان به آتش کشیده شده است توسط سربازانی که در منطقه در حال گشت زنی بوده اند کشف شده است. اجساد به حدی سوزانده و متلاشی شده بودند که حتی مامورین قادر به تشخصی جنسیت کشته شده ها نشدند و برای تشخصی هویت به شهر مالاتیا ارسال شدند.
طی ماههای گذشته نیز 5 زن از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز بنا به تصویه حساب درون گروهی توسط گازهای سمی به قتل رسیده بودند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/bnc2nho

آیا ترکیه بر علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سلاح شیمیائی استفاده کرده؟

آیا نیروهای نظامی ترکیه بر علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سلاح شیمیائی استفاده کرده اند؟
چندی می باشد که در مدیای رادیکال کرد اخباری مبنی بر استفاده ارتش ترکیه از سلاح های شیمیائی بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به گوش می رسد و مدیای رادیکال کورد به انواع راهها سعی در ایجاد پروپاگاندا بر علیه نیروهای نظامی ترکیه دارد. دیروز برای اولین بار ارتش ترکیه طی منتشر ساخت اسنادی دروغ بودن ادعای حزب کارگران کردستان و مدیای رادیکال کرد را اثبات کرد.
در ماههای گذشته نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه در دره قازان عملیات متعددی را بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان (PKK) انجام دادن که آخرین اخبار منتشر شده حاکی از به هلاکت رسیدن 37 تروریست در دره قازان می باشد.
مسئول نیروهای نظامی ترکیه دیروز طی کنفرانسی دروغ بودن و کذب محض بودن ادعای مدیای رادیکال کرد را با سخنان زیر ابراز داشت:
بر اساس ادعای مدیای رادیکال کورد هئیتی متشکل از 7 نفر از کشورهای مختلف اروپا برای بازرسی و تحقیق در مورد ادعای مذکور راهی ترکیه شدند، هئیت مذکور نواحی حکاری و قازان را به خوبی جستجو و مورد بررسی قرار داد. اسامی هئیت به ترتیب زیر می باشد:
رئیس پیشین پارلمان اتحادیه اروپا Aledeuy Ledrein Aveco, Torre Dominulle ،نماینده پارلمان آلمان، ان.جی. او متشکل از نمایندگان آلمانی و فرانسوی، بنجامین هیلر، ماریا آوپرتدر بازرسی هئیت اروپائی گروهی از نمایندگاه حزب دست راست پ.ک.ک حزب BDP نیز حضور داشتند.
هئیت اروپائی بعد از بازگشت به اروپا و جمع آوری مدارک  و اسناد مطالب زیر را بیان داشته است، مطالب مذکور توسط یکی از اعضای پارلمان فدرال آلمان به نام Jan Van Aken به مدیای دنیا بازگو شد:
با برسی هائی که در مطنقه ی به وسعت 1 الی 1.5 کیلومتر داشتیم، آثار یک حمله بزرگ را مشاهده نمودیم. در محوطه درخت ها و گیاهان سوخته اند، شدت بمب های استفاده شده به حدی بوده است که اجساد میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز به طبع متلاشی شده است. از بقایای بمب های استفاده شده چنین به نظر می آید که بمب ها از نوع MK-82 و MK-84 بوده اند که هر کدام وزنی معادل با 250 الی 940 کلیوگرم دارند و آثار تخریبی مخربی را نبز بجا می گذارند. با تحقیقاتی که در منطقه انجام دادیم به هیچ وجه آثاری از کاربرد سلاح های شیمیائی در منطقه نیافتیم. ولی برای بازرسی و تحقیق بیشتر نتایج تحقیقات را با گروهی متخصص در زمینه سلاح های شیمیائی در جریان خواهیم گذاشت و نتیاج آن تحقیقات را نیز به صورت گزارشی منتشر خواهیم کرد.
منبع خبر مترجم:

۹/۱۶/۱۳۹۰

دستگیری 3 میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شیرناک

دستگیری 3 میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شیرناک
بر اساس عملیاتی که نیروهای امنیتی و ضد ترور ترکیه در کوههای جودی انجام  دادند موفق به دستگیری 3 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (PKK) و 3 همکار و یاری دهنده این افراد شده اند.
عملیاتی که با پشتیبانی هلیکوپترها و نیروهای مخصوص کاماندوی ترکیه در کوه جودی در منطقه شیرناک صورت گرفت، نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه موفق به دستگیری 3 میلیتان حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و 3 همکار این اشخاص شدند. در محلی که در دل کوه تروریست ها جای گرفته بودند مقدار بسیار زیادی سلاح و ملزومات زندگی بدست آمده است. 
غاری که میلیتانهای پ.ک.ک به همراه 3 همراه در آن جای گرفته بودند از 7 طبقه مختلف تشکیل شده بود.  طی عملیات جستجو در غار 7 عدد اسلحه کلاشینکف، 1 راکت انداز، مقدار بسیار زیادی مرمی، 1 ژنراتور، مقدار بسیار زیاد ماده اولیه ساخت بمب دست ساز، 1 تلویزیون ال سی دی، 1 لپ تاپ، 1 بی سیم، 2 دوربین، 2 دوربین اسلحه تک تیرانداز، 1 دی وی دی و مقدار بسیار زیادی اطلاعات سازمانی کشف شد.
عملیات نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه در منطقه جودی بر علیه میلیتان های حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) ادامه دارد. منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/bq4u4w5

عملیات بر علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر تونجلی

عملیات بر علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر تونجلی
طی عملیاتی که نیروهای ویژه ضد ترور ترکیه در شهر تونجلی انجام داده اند موفق به دستیگری 3 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (PKK) شده اند. 
در شهر تونجلی و در محله آتاتورک در ساعت 20:00 سه شخصی که از جلوی نیروهای انتظامی رد می شده اند مورد ظن نیروهای امنیتی ترکیه قرار می گیرند، پلیس ترکیه دستور ایست می دهد ولی 3 میلیتان حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) فرار می کنند. که نیروهای امنیتی ترکیه موفق به دستگیری 1 از میلیتانهای پ.ک.ک می شوند. بر اساس گفته های فرد دستگیر شده این 3 تروریست برای حمله تروریستی به پاسگاه آماده می شده اند وبرای بازدید محل به سمت پاسگاه آمده بودند.
عملیات پلیس ترکیه برای دستگیری 2 میلیتان دیگر در منطقه ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/72e6pn3

۹/۱۵/۱۳۹۰

یکی از 3 میلیتان به هلاکت رسیده حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تابعیت ایران را دارد

طی درگیری که مابین نیروهای امنیتی ترکیه و میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در منطقه دیجله شهر دیاربکیر ترکیه صورت گرفته بود و منجربه هلاکت رسیدن 3 تروریست شده بود پس از تحقیقات به عمل آمده زوایای دیگری از این اعمال تروریست ها مشخص شد.
یکی از 3 میلیتان کشته شده با نام عیسی میرازیمیلان با کد رمز هایری دورموش تابع ایران می باشد، که در ترور و قتل عام سیلوان که در تاریخ جولای 2011 صورت گرفته و منجربه کشته شده 13 سرباز ترکیه شده بود نقش مستقیمی داشته است.
عملیات ضد ترور نیروهای کاماندو و ویژه ترور ترکیه بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در تاریخ 3 دسامبر صورت گرفته است. بر اساس تحقیقات به عمل آمده میلیتان تابع ایران حزب کارگران کوردستان به اصطلاح مسئول منطقه جاجی چه رکه ز بوده است. از اجساد تروریست ها 3 اسلحه کلاشینکف، 2 بی سیم و مقدار زیادی مرمی بدست آمده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/76ufjr8

۹/۱۴/۱۳۹۰

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و کودک ربائی

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و کودک ربائی
حزب کارگران کوردستان (PKK) برای تعمین نیروها و میلیتان خود اینبار اقدام به کودک ربائی می کند.
طی اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است، در شهر حکاری و در منطقه چوکور اووا چندین کودک ربائی در سنین 10 تا 12 ساله صورت گرفته است که خانواده ها با مراجعه به نیروهای انتظامی و پلیس ترکیه ادعائی مبنی بر ربودن کودکانشان توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) را مطرح کرده اند.
با توجه به شکایت 5 خانواده از کودک ربائی حزب کارگران کوردستان نیروهای پلیس و اطلاعاتی ترکیه موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند. با توجه به منابع اطلاعاتی که طی چند روز گذشته منتشر شده است، کودکان دزدیده شده توسط حزب کارگران کوردستان به کمپ موجود در جنوب شهر چوکور اووا منتقل شده اند.
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان که این روزها با مشکلاتی در جهت تامین کادر و نیروهای خود درگیر می باشد اقدام به کودک ربائی کرده و طی چند سال آینده از کودکان در کادرهای نظامی خود بهره خواهد جست. بنا به تحقیقات صورت گرفته طرح ریزی این نقشه از طرف مسئول ناحیه حکاری- کوه کیریک که با کد رمز هئبات و نام شاکیر بولوت فعالیت می کند و از دیگر سو با همکاری مسئول کوه کاتو محمد گوئی صادر شده است.   
بر اساس اخبار منتشر شده کادر رده بالای حزب کارگران کردستان برای هر کودک 1000 دلار به خانواده ها می دهد، اگر خانواده ها خود کودکشان را برای تعلیم به پ.ک.ک تحویل دهند این مبلغ افزایش می یابد.
بر اساس تحقیقات منتشر شده از سوی مدیر امنیت ملی ترکیه کودکان دزیده شده آموزش هائی نظیر ساخت بمب، آموز نظامی و ... را می بینند و بیشتر برای حزب کارگران کوردستان نقش ماشه را داشته و دارند، به  طوریکه پ.ک.ک از میان این کودکان در سنین 18 الی 20 سالگی بمب های زنده ای را تحویل می دهد که شسشتوی مغزی شده اند و به مانند سالهای گذشته تنها بازیچه نیات غیرانسانی این گروها به شدت نژادپرست و رادیکال می باشند. عده ای از کودکان نیز در کارها و اعمال غیرقانونی نظیر تجارت مواد مخدر، ترانزیت کالا و انسان و ...بکار گرفته می شوند.
درسالهای گذشته نیز چندین پرونده در مورد شهروندان ترکیه ای ساکن اروپا که فرزندانشان توسط حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) ربوده شده بود نیز در دست می باشد. برای نمونه شهروند کرد ترکیه ای با نام زولکیف. ک که پسر 15 ساله اش با نام ش.ک توسط میلیتانهای حزب کارگران کوردستان ربوده و به گروگان گرفته شده بود نیز از پرونده های در حال جریان می باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6qhnxcs

حامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و حمله به شهروندان ترکیه ای

یک گروه از حامیان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) با گردهمائی در شهر استانبول حمله ای را با استفاده از مولوتوف کوکتل و سنگ به یکی از اتوبوس های دولتی حامل شهروندان ترکیه ای انجام دادند.
در این حمله تروریستی که توسط حامیان ترور و تروریسم صورت گرفت چندین شهروند ترکیه ای که در داخل اتوبوس بود زخمی شده اند. اتوبوس دولتی نیز با به حالت غیرقابل استفاده درآمده است. این حادثه تروریستی در مطنقه شیشلی – قورتولوش صورت گرفته است. 
حامیان حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) پس از پرتاب مولوتوف کوکتل به سمت اتوبوس دولتی با فشار گذاشتن راننده اتوبوس او را مجبور به بازکردن در ورودی اتوبوس کردند و سپس با سنگ هائی که در دست داشتند از بغل تمامی شیشه های اتوبوس را شکتند، که در این هنگام شهروندان ترکیه ای داخل ماشین دچار آسیب های متعددی اعمم از بریدگی شدند.  
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/8xkpvza

۹/۱۳/۱۳۹۰

رئیس شاخه شهری حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دستگیر شد

رئیس شاخه شهری حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دستگیر شد
بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه الخصوص رادیو تلویزیون دولتی منتشر شده است نیروهای ضد ترور و امنیت ملی ترکیه موفق به دستگیری یکی از اعضای بلندپایه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) شده اند. این میلیتان بعد از سپیری کردن آموزش در کمپ های پ.ک.ک به شهر استانبول گسیل شده بود.
این عملیات ضد ترور در شهر استانبول و در منطقه به ی لیک صورت گرفته است، از محل زندگی این میلیتان حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) مقدار زیادی اسلحه، مرمی، و دیگر ملزومات جنگی کشف و ضبط شده است.
در دیگر سو و در شهر ماردین 1 میلیتان دیگر توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده است.
در درگیری که در پاسگاه شهر ماردین صورت گرفته است نیروهای امنیتی ترکیه موفق به دستگیری 1 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) شده اند. در تاریخ 21 نوامبر سال جاری میلیتانهای حزب کارگران کوردستان طی حمله تروریستی 1 سرباز و 1 نیروی نظامی ترکیه را در این پاسگاه کشته و زخمی کرده بودند.
در عملیت ضد ترور دیگری 1 تروریست دیگر در منطقه Nusaybin توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده است.   
تروریست های دستگیر شده برای ادامه بازپرسی به شعبه ضد ترور دادگاههای ترکیه گسیل شده اند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/c9y9yuz

۹/۱۲/۱۳۹۰

سه میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به هلاکت رسید

سه میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به هلاکت رسید
در شهر دیاربکیر ترکیه و در منطقه دیجله 3 میلیتان حزب کارگران کوردستان (PKK) در درگیری که با نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه داشتند به هلاکت رسیدند.
بر اساس اخباری که استاندارد شهر دیاربکیر ترکیه منتشر ساخته است 3 میلیتان حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) پس از ورود ار طریق مرزهای عراق وارد خاک ترکیه شده اند و بنا به اخبار اطلاعاتی  توسط نیروهای نظامی مستقر در محل تعقیب می شده اند. تعقیب و گریز تروریست های پ.ک.ک تا محله ساغلیک ادامه داشته و در آنجا با نیروهای نظامی ترکیه وارد درگیری شده اند، که طی درگیری 3 میلیتان به هلاکت رسیده اند.
نیروهای نظامی ترکیه را در این عملیات ضد ترور کاماندوهای ارتش ترکیه و نیروهای مخصوص ضد ترور و هلیکوپترهای کبری پشتیبانی می کرده اند. در وحله اول به میلیتانها پیغام ایست داده شده است ولی به علت گشودن آتش نیروهای نظامی ترکیه نیز وارد درگیری شده اند. این درگیری در ساعت 03:00 صورت گرفته است 
منبع خبر مترجم:

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه به حرکت درآمد

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه به حرکت درآمد
زیر شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که با نام حزب دمکراتیک برابری در سوریه فعالیت می کند برای حمایت از بشار اسد و رژیم او دیدارهائی محرمانه با سران رژیم بعث داشته است.
ترکیه بعد از تحریم های 9 ماده ای که برای مقابله و تحت فشار قرار دادن بشار اسد و رژیم بعث در سوریه به اجرا گذاشته است بنا به اخباری که از مانبع اطلاعاتی طی چند روز گذشته منتشر شده است بشار اسد نیز در اقدامی تلافی جویانه اقدام به راه اندازی 3 کمپ برای تعلیم و آموزش میلیتانهای حزب کارگران کردستان (PKK) در درون مرزهای خود کرده است در همین راستا نیز دیدارهائی با شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان که با نام حزب دمکراسی و برابری فعالیت می کند داشته است. دیدار انجام شده مبنی بر جلوگیری از اشتراک کردهای مقیم سوریه بر علیه رژیم بشار اسد بوده است. بر همین اساس نیز بشار اسد به شاخه ی سوریه ای پ.ک.ک تعویض هائی داده است که از آن جمله شناخته شدن آن به عنوان حزب، بازگشت رحبر تبعید شده حزب از عراق، شناسنامه دار شدن کوردها، تدریس به زبان کردی و گشایش ان.جی.او های کردی و ... را می توان نام برد. 
رئیس شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) صالح مسلم محمد می باشد که سال گذشته به عراق فرار کرده بود ولی با اوضاع متشنج سوریه و برای بهره برداری سیاسی از کردها به عنوان کارت بازی چه بر علیه ترکیه و چه برای حفظ نظام دیکتاتور سوریه به سوریه بازگردانده شده است. بر اساس مقاله آنالیزی که در سایت Kurdwatch در همین رابطه منتشر شده است صالح مسلم محمد در گزارش ایدئولوژی خود را بر پایه تفکر اوجالان (آپویسم) معرفی کرده ولی تاکید داشته که از هیچ کسی دستور و امری نمی گیرد!. بر اساس مقاله و به نظر او نظرات سرکرده تروریست عبدالله اوجالان رهبر پیشین پ.ک.ک می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای حل مسئله کردهای سوریه باشد. او تدریس به زبان کردی، فعالیت قانونی حزب دمکراتیک و برابری ، بازگشائی ان.جی او ها و سازمانهای غیر دولتی، رسانه های کردی و ... را اولن قدم در راه خودمختاری کوردهای سوریه ای دانسته است، به نظر او هنوز کردهای سوریه ای حقوق خود را نمی دانند. 
محمد الکردی یکی از رهبران بلند پایه حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که نیز طی ماه اخیر دیداری با سروی های امنیتی بشار اسد داشته همواره بر پشتیبانی کوردها از بشار اسد تاکید داشته است. طی اخبار منتشر شده در مدیای جهانی و ترکیه ای او عهدی با بشار اسد و رژیم بعث بسته است که در هر صورت و شرایطی حامی اسد و رژی مبعث خواهد بود، حتی سخن از 3 هزار میلیتان کرد مسلح نیز در سوریه نیز به میان آمده است.
منبع مقاله: 
http://tinyurl.com/bqg2a69