۱۲/۲۹/۱۳۹۴

حمله تروریستی انتحاری در استانبول

دقایقی پیش در شهر استانبول و جاده پرطردد استقلال حمله تروریستی انتحاری صورت گرفت.
گزارش استاندار استانبول حاکی از آن هست که حمله کننده انتحاری اقدام به منفجر نمودن خود نموده است، تاکنون کشته شدن 5 و زخمی شدن بیش از 36  نفر که حال 3 تن وخیم گزارش شده تائید شده است. 24 نفر از مجروحین این حادثه تروریستی شهروندان ترکیه و بقیه شهروندان کشورهائی نظیر آلمان، اسرائیل، ایران، ایسلند، ایرلند، امارات متحده عربی می‌باشند. 
ادعاهای اولیه حاکی از منفجر شدن زودهنگام بمب‌ها توسط حمله کننده انتحاری می باشد، چونکه بمب‌ها در حال گذر حمله کننده منفجر گردیده است. 
لحظه منفجر نمودن حمله کننده انتحاری توسط دوربینهای مداربسته خیابان استقلال به خوبی ثبت گردیده هست که می‌توانید از طریق اینجا اقدام به تماشای لحظه انفجا نمائید.
هنوز سازمان و گروه تروریستی مسولیت حمله انتحاری استانبول را بر عهده نگرفته است ولی با توجه به سابقه عملیاتهای تروریستی و انتحاری ماه‌های گذشته انگشت‌ها بی‌تردید به سوی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و سازمانهای تروریستی اقماری آن نظیر شاهین‌های آزاد کردستان(تاک)، ی‌پ‌گ و ... می‌باشد که طی ماه‌های گذشته بارها با عملیات‌های انتحاری شهروندان غیرنظامی ترکیه را مورد هدف قرار داده‌اند. 
به باور بسیاری از آنالیست‌ها حزب کارگران کردستان در حال تقلید و تبدیل شدن به دولت اسلامی(داعش) دیگری می باشد با این تفاوت که داعش از تفسیر رادیکالی از اسلام تغذیه می‌نماید در حالیکه حزب کارگران کوردستان از ایدئولوژی ائتنیکی تغذیه می‌کند. بی‌تردید گسترش گروه‌های مسلح، تروریستی و افراطی عرصه را بر فعالین ضدخشونت دیگر ملل ساکن جغرافیای خاورمیانه تنگ خواهند نمود.      
منابع ترجمه:
http://tinyurl.com/gtr38k6 
http://tinyurl.com/h5xt2h7 
http://tinyurl.com/j3nupy8