۱۲/۰۴/۱۳۹۴

شرکت نماینده‌گان کرد در مراسم متهم حمله انتحاری آنکارا

گروهی از نماینده‌گان کرد ه‌دپ(حزب دمکراتیک خلق‌ها) و د‌ب‌پ(حزب مناطق دمکراتیک) در مراسمی که جهت بزرگداشت یاد متهم حمله انتحاری آنکارا که منجربه کشته شدن 28 شهروند ترکیه گردیده بود شرکت کردند.
عبدلله سؤنمز(یا سؤمر) میلیتانی عضو حزب شاهین‌های آزاد کردستان یا تاک می‌باشد که بنا به ادعای سازمان تروریستی حزب شاهین‌های آزاد کوردستان مسبب اصلی حمله انتحاری آنکار معرفی گردیده است.
در مراسمی که جهت تغذیه وی در شهر وان ترکیه برگزار گردید نۇری سؤنمز برادر عبدالله اذعان کرد که عبدالله از سال 2005 تابه اکنون مفقود بوده و خبری از آن نداشته‌اند. در حالیکه سازمان تروریستی حزب شاهین‌های آزاد کردستان نام خانوادگی میلیتان حمله انتحاری آنکارا را "سؤنمز" معرفی نموده نام اصلی خانوادگی آنان "سؤمر" می ‌باشد.
در مراسم تعذیه عبدالله سؤنمز نماینده‌گانی همچون تۇبا خزر از حزب دمکراتیک خلق‌ها(ه‌د‌پ)، احزاب ب‌د‌پ(حزب صلح و آشتی) مئدیا‌-در و ... و حدود هزار نفر شرکت کرده‌اند.
ببرهای تامیل در سریلانکا یکی از سازمان‌هائی تروریستی بود که تا قبل از ظهور داعش(دولت اسلامی) اقدام به عملیات‌های انتحاری می‌نمود، سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)اولین عملیات تروریستی انتحاری خود را در سال 1996 و توسط میلیتانی به نام "زینب قیناجی" با کد سازمان زیلان در شهر تونجلی ترکیه و در مراسم پرچم انجام داد که منجربه کشته شدن 8 سرباز و زخمی شدن 29 نفر دیگر گردید. از آن زمان تا به اکنون حزب کارگران کوردستان عملیات‌های انتحاری متعددی داشته که طی 1-2 ماه گذشته بیش از 7 عملیات انتحاری در شهرهائی نظیر دیجله، ماردین، سور و ... انجام داده است.  تاکنون در ترکیه 13 عملیات انتحاری توسط حزب کارگران کردستان، 4 عملیات انتحاری توسط حزب انقلاب و رهائی(ده‌ک‌پ-‌ج)، 4 عملیات انتحاری توسط دولت اسلامی، 2 عملیات توسط القاعده، 1 عملیات انتحاری توسط حزب شاهین‌های آزاد کردستان به وقوع پیوسته است.     
منابع ترجمه:
سایت ت‌24
http://tinyurl.com/zah7zey
http://tinyurl.com/jj65wgk

۱۱/۳۰/۱۳۹۴

شاهین‌های آزاد کردستان(تاک) مسئولیت حمله تروریستی آنکارا را بر عهده گرفت

مسئولیت حمله تروریستی روز 17 فوریه در آنکارا که سبب کشته شدن 28 و زخمی شدن 61 شهروند ترکیه شده بود را سازمان تروریستی شاهین‌های آزاد کردستان(تاک) بر عهده گرفت.
شاهین‌های آزاد کردستان در عین قبول مسئولیت حمله تروریستی در آنکارا هویت تروریستی که در حمله انتحاری خود را منفجر نموده بود را نیز منتشر نمود. بر اساس ادعای سازمان تروریستی شاهین‌های آزاد کوردستان میلیتانی که در حمله انتحاری آنکارا خود را منفجر نموده "عبدالله سؤنمز" می باشد.
شاهین‌های آزاد کردستان در لیست تروریستی ایالات متحده آمریکا نیز جای گرفته است، تاک با عملیاتهای تروریستی که دقیقا شهروندان غیرنظامی و توریستها را هدف قرار می دهد شناخته می گردد.  
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/z3tgex5
هرچند که بر عهده گرفتن مسئولیت حمله تروریستی آنکارا بیشتر به باورم یک حرکت تاکتیکی برای سلب مسئولیت از سازمان‌های تروریستی همچون حزب کارگران کردستان/ی‌پ‌گ به جهت عدم مواجه ی‌پ‌گ با خشم و رفلکس دولت‌هائی نظیر ایالات متحده و دیگر کشورهائی که صرف مبارزه ی‌پ‌گ با دولت اسلامی(داعش) در حال تجهیز و مشروعیت بخشیدن به آن می باشند در حالیکه چشم‌پوشی بر قتل‌عامها، پاک‌سازی‌های ائتنیکی وسیع، تغییرات دمگرافیک در سوریه، همکاری با رژیم بشار اسد و..  این سازمان مخوف کوردی در سوریه صورت گرفته است. 
در دیگر سو کنایه معنی‌دار جمیل باییک به عنوان رئیس ک‌ج‌ک که مصاحبه با فرات نیوز گرفته بود"حمله آنکارا می‌تواند انتقام‌گیری باشد" خود گویای واقعیت استفاده ابزاری از تاک هست.