۱۰/۱۶/۱۳۹۴

ت‌س‌ک: هلاکت 305 میلیتان عضو حزب کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک

بر اساس اطلاعیه جدید ستاد نیروهای مسلح ترکیه طی عملیاتهای ضدتروریستی ارگانهای نظامی ترکیه در مناطق شیرناک، جیزره، سیلوپی، دیاربکیر، سور و ... تاکنون 305 میلیتان عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به هلاک ترسیده است.
تنها طی دیروز 2 میلیتان حزب کارگران کردستان در سور، 4 میلیتان در جیزره و 3 میلیتان در سیلوپی به هلاکت رسیده است. تا به امروز 62 میلیتان عضو حزب کارگران کوردستان در شهر سور دیاربکیر به هلاکت رسیده‌اند. تا به امروز نیز 207 میلیتان  حزب کارگران کردستان در منطقه مرزی جیزره از توابع شهر شیرناک و 36 میلیتان پ.‌ک‌.ک در منطقه سیلوپی به هلاکت رسیده‌اند.  
دیروز در عملیاتهای ضدتروریستی ارتش ترکیه 21 عدد بمب دست‌ساز، 1 عدد مهمات سلاح آنتی‌تانک، 2 تفنگ شکار، 100 عدد فشنگ، 1 عدد خشاب سلاح کلاشینکف، 2 ماسک گاز و ...از پناه‌گاههای میلیتانهای پ‌.ک‌.ک کشف و ضبط گردیده است.
به باور بسیاری از آنالیستها به سبب عدم وجود دولت مرکزی در سوریه و عراق که نتیجه‌اش ظهور انواع و اقسام گروه‌های تروریستی بوده و به طبع آن گسترش 186 درصدی مناطق تحت کنترل شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) بوده این سازمان مخوف کردی در پی ارائه تصویر مشابهی از چندین شهر مرزی ترکیه به مانند سوریه و عراق به مجامع جهانی می باشد تا مسئله را در سطحی دیگر پی بگیرد. امروز استیون وارن، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد دولت اسلامی(داعش) از دست دادن 30% خاک‌های دولت اسلامی در عراق و سوریه را اعلام نمود، سوال اینجاست که 30% خاک‌های آزاد شده از داعش اکنون در دست سازمانهای تروریستی همچون حزب کارگران کردستان یا گروه‌های مشابه می باشد یا نه؟ وگرنه چگونه از توسعه 186 درصدی قلمرو حزب کارگران کردستان در عراق و سوریه میتوان سخن گفت؟ آنچه که با توجه به مسائل یاد شده به ذهن انسان خطور می کند این هست که آیا در منطقه شاهد گذر از دولت اسلامی به سازمان‌های تروریستی همچون حزب کارگران کوردستان می باشیم، به  عبارت ساده‌تر تنها نام ارگانهای تروریستی دچار تغییر شده و ایدئولوژی دیگرستیز و یکسان‌ساز این سازمانها کماکان مهمترین تهدید دیگر ملل منطقه می باشد.         
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/hoh7h7c

۱۰/۱۵/۱۳۹۴

شهرداری‌های کرد در نقش تامین کننده سلاح حزب کارگران کردستان

پس از اطلاع‌رسانی یک شهروند ترکیه در شهر ماردین و منطقه دارگئچید نیروهای نظامی ترکیه اقدام به توقف تراکتوری متعلق به شهرداری منطقه می‌نمایند که در عین ناباوری در تراکتور شهرداری که متعلق به حزب ب‌د‌پ(حزب دست راست سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان) می باشد مهمات وسیعی کشف می گردد.
در تراکتور 7 عدد آرپی‌جی 7، 1 عدد تفنگ دوربرد، یک عدد تفنگ تک‌تیرآنداز کاناس، 2 عدد سلاح تمام اتوماتیک از نوع Bixi، 27 عدد خشاب کلاشینکف، 1 عدد خشاب سلاح MP5،5 خشاب تفنگ تک‌تیرانداز کاناس، 8 عدد خشاب سلاح تمام اتوماتیک Bixi، 27 عدد مهمات سلاح ضدتانک، 800 فشنگ سلاح Bixi، 744 فشنگ سلاح کلاشینکف، 30 فشنگ تفنگ تک‌تیرانداز کاناس، 5 فشنگ سلاح MP5، 2 عدد بی‌سیم، 8 کوله‌پشتی و ... کشف و از سوی نیروهای نظامی ترکیه ضبط گردید.
البته این اولین باری نیست که شهرداریهای متعلق به حزب ب‌د‌پ در ترکیه در قالب تامین کننده سلاح برای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان ظاهر می شوند و بارها به اشکال مختلف ثابت شده که بودجه‌های دولتی، ابزارآلات شهرداریها و... در خدمت و در جهت سیاستهای حزب کارگران کوردستان بوده‌اند.
خالی از لطف نیست که یاد‌آوری کنیم سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به عنوان اهرمی غیراخلاقی از سوی کشورهای هم‌مرز و غیرهم‌مرز ترکیه جهت فشار آوردن بر ترکیه و جهت‌دهی دولت ترکیه سالهاست که بکار بسته می شود.    
منابع ترجمه: 
http://tinyurl.com/joddxlb

۱۰/۱۴/۱۳۹۴

حزب کارگران کردستان 1 شهروند زن ترکیه را کشت

کاربرد سلاح سنگین راکت توسط سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان برای مقابله با عملیاتهای ضدتروریستی ارتش ترکیه سبب کشته شدن 1 شهروند ترکیه شد.
راکتی که از سوی میلیتانهای حزب کارگران کوردستان به اشتباه به سمت منزلی مسکونی پرتاب شده بود سبب کشته شدن یک شهروند ترکیه‌ای در شهر سور شد. ملک آلپایدین شهروند 38 ساله دارای 3 فرزند بود، خانه وی در طبقه دوم یک آپارتمان 3 طبقه جای داشت. راکت پرتابی از سوی میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان به سر وی اثابت نمود و یکی از اهالی خانه نیز در این حادثه تررویستی دچار جراحت شد. یادآ‌ور شویم پ‌ک‌ک با کاربرد انواع سلاح سنگین نظیر آرپی‌جی و راکت‌اندازها سبب مرگ شهروندان و غیرنظامیان شده، نیروهای نظامی ترکیه طبیعتا از چنین سلاح‌های سنگینی در داخل شهرها استفاده نمی‌کنند.   
هلاکت 10 میلیتان حزب کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک
بر اساس آخرین اطلاعیه ستاد ارتش ترکیه طی عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای ترکیه در شهرها و مناطق جیزره، سیلوپی و شیرناک 10 میلیتان عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به هلاکت رسیده‌اند.
ت‌س‌کا(نیروهای مسلح ترکیه) در بیانیه منتشر شده اظهار نموده 8 تروریست در شهر جیزره و 2 تروریست دیگر در شهر سیلوپی به هلاکت رسیده‌اند در عین حال طی عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای مسلح ترکیه در منطقه جیزره تاکنون 195 میلیتان و در منظقه سیلوپی تاکنون 30 میلیتان عضو حزب کارگران کردستان به هلاکت رسیده‌اند.
ده‌ها تن انواع مواد منفجره و سلاح
طی عملیاتهای ضدترویستی ارگانهای نظامی ترکیه تاکنون دهها تن انواع مواد منفجره کشف گردیده است، برای مثال در شهر سیلوپی 1 تن آمونیوم نیترات که سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در ساختن انواع بمبهای دست‌ساز بهره می برد کشف و ضبط گردیده است. 
منابع ترجمه :
http://tinyurl.com/gngmuo2 
http://tinyurl.com/pndc8os

۱۰/۱۲/۱۳۹۴

هلاکت 261 میلیتان حزب کارگران کردستان طی 2 ماه

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی رئیس ستاد ارتش ترکیه طی 2 ماه گذشته نیروهای نظامی موفق به هلاکت 261 میلیتان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان یا پ‌ک‌ک شده‌اند.
آمارهای حاکی از هلاکت 179 میلیتان حزب کارگران کردستان در شیرناک و جیزره، 27 میلیتان در سیلوپی و 55 میلیتان در دیاربکیر و سور طی عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای نظامی ترکیه طی روزهای گذشته می باشد.
روز جمعه و طی عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای نظامی ترکیه 3 میلیتان حزب کارگران کوردستان به هلاکت رسیده و 3 تروریست دیگر عضو این سازمان تسلیم نیروهای ترکیه شده‌اند. 
همکاری حزب کارگران کردستان با دولت اسلامی
شاخه سوریه‌ای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان که با نام ه‌پ‌گ در سوریه به فعالیت می پردازد پس از تحولات میدانی ماه‌های گذشته در سوریه در کنار نیروهای بشار اسد، حزب الله لبنان،ایران و روسیه قرار گرفته است. بر همین اساس شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان پس از توافق نانوشته برای ایجاد خط حائلی که تمامی نقاط مرزی ترکیه را در برگیرد و راهی به سوری دریا داشته باشد در حال پاک‌سازی‌های ائتنیکی وسیعی در مناطق مرزی که در هیچ برهه‌از تاریخ ارتباط نزدیک و دوری با "کردستان" نداشته‌اند مشغول می باشد، گزارشات روزهای گذشته انستیتوی Janes IHS نیز که حاکی از گسترش 186 درصدی قلمرو تحت حاکمیت گروه‌های مسلح کرد در سوریه بود نیز دلیلی بر اعدای یاد شده می باشد.
ولی مسئله بدینجا ختم نگردیده و شاخه سوریه‌ای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان با حمله به مناطق تحت کنترل مخالفان بشار اسد(نه مناطق تحت کنترل داعش یا دولت اسلامی) سعی در افزودن به قلمرو تحت حاکمیت خود و کمک به بشار اسد در جهت تضعیف مخالفان وی را به پیش می برد. ساقط نمودن هواپیمای سوخوی روسیه توسط ترکیه نیز سبب استفاده ابزاری هر چه بیشتر از این سازمان تروریستی از سوی روسیه و دیگر کشورهای هم‌مرز ترکیه به عنوان اهرم فشار بر سیاستهای ترکیه رد سوریه گردیده است.         
منابع ترجمه خبر:
بخش ترکی سایت الجزیره 
http://tinyurl.com/jem9g7e
تی‌آر‌تی:
http://tinyurl.com/z7ds3lb