۱۱/۲۴/۱۳۹۱

حمله تروریستی در ترکیه: 13 کشته، 27 زخمی

دیروز حمله تروریستی در نقطه صفر مرزی ترکیه – سوریه صورت گرفته است که بنا به اخبار اولیه 13 نفر دراین عملیات تروریستی کشته و 27 نفر زخمی شده است. از 13 نفر کشته شده 3 نفر تابعیت ترکیه و 10 نفر تابعیت سوریه را دارند. 
حمله تروریستی مذکور در ساعت 15:00 به وقت ترکیه و با استفاده از بمبی که در داخل ماشینی با پلاک سوریه بوده جاسازی و منفجر شده است. حمله در گمرک جیلوه‌گؤزو صورت گرفته است. اتومبیل حامل مواد منفجره در 40 متری در ورودی پارک شده بوده که ناگهان منفجر می گردد. با استفاده از دوربین های مدار بسته در محل ماشین با پلاک سوریه وارد سامانه گمرکی ترکیه گشته و پس از دقایقی منفجر شده است. 
پس از وقوع انفجار عبدالله گول، رجب طیب اردوغان و بقیه مسئولین ذیربط خواستار بررسی سریع و دستگیری عامل این انفجار تروریستی گشته اند و 2 وزیر ترکیه نیز در اولین ساعات پس از حمله تروریستی در محل حاضر گشته اند.
بر اساس منابع اطلاعات هدف اصلی این حمله تروریستی آسیب رساندن به یکی از فرمانده هان گروههای ارتش آزاد سوریه می باشد که دقیقاً در همان ساعات دیداری با زیرگروههای خود در داخل سوریه در نقطه صفر مرزی خواهند داشت بوده است، البته منابع مستقلی تاکنون این مورد را تائید نکرده است.
هنوز هیچ گروه و یا سازمانی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است، ولی با توجه به بازیهای صورت گرفته در منطقه کار هر یک از طرفین دعوا و یا سازمانهای اطلاعاتی کشورههای هم مرز ترکیه می تواند باشد. گروهی دیگر از کارشناسان مبارزه با تروریسم نیز احتمال دست داشتن سازمان تروریستی به مانند حزب کارگران کردستان را چتیت عملیاتی منکر نمی شوند. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cnow9xn

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر