۱۱/۰۴/۱۳۹۱

دادستان پاریس: مظنون به ترور عضو حزب کارگران کردستان می باشد

پس از ترور 3 زن عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در قلب پاریس پلیس و سازمان اطلاعاتی فرانسه 2 مظنون را که هر دو دارای هویت کرد بودند در رابطه با قتل 3 زن عضو پ.ک.ک دستگیر کرد، یکی از مظنونین پس از بازپرسی آزاد شد ولی نفر دوم با نام عمر گونئی متولد 1982 از یکی از شهرهای ترکیه مهمترین مظنون ترور 3 زن عضو پ.ک.ک تا به اکنون می باشد.
بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی سیستم قضائی فرانسه و بازپرس ویژه این پرونده عمر گونئی 2 سال می باشد که عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان هست و از کیفی که وی در خانه داشته مقداری باروت کشف شده است، دادستان فرانسوی عمر را به جرم مظنون شرکت در قتل 3 زن کورد قرار موقت بازداشت و بازپرسی صادر کرده است. 
در تاریخ 9 ژانویه عمر گونئی و سکینه جانسیز در ساعت 11:19 در پارکینگ آپارتمان سکینه جانسیز در حالی که به صورت باهم به خارج از پارکینگ می رفته اند مشاهده شده اند. عمر گونئی ساعت 11:29 نیز به آپارتمان وارد شده است. در ساعت 11:49 عمر گونئی در حالی که کیفی در دست داشته از آپارتمان خارج شده  و به سمت پارکینگ حرکت کرده و در ساعت 11:59 وارد پارکینگ شده است. پس از 12 دقیقه عمر با زدن کد رمز خویش وارد آپارتمان مرکز اطلاعات کردستان در فرانسه شده است. در دست عمر کیف بزرگی مشاهده شده است. عمر پس از وارد شدن به بنای مذکور 45 دقیقه درآپارتمان بوده و در ساعت 12:56 از آپارتمان در حالیکه سرش را پوشانده بود خارج شده است. به احتمال بسیار زیاد قتل 3 عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) درساعت 12:43 الی 13:21 صورت گرفته که دقیقاً زمانهای مذکور با ساعات ورود و خروج عمر گونئی اصلی ترین مظنون به قتل همخوانی دارد. پلیس فرانسه در ماشین گونئی موفق به کشف کیف مذکور البته به صورت خالی شده است که در کیف نیز آثار باروت به وفور یافت شده است. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ag7cqsg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر