۱۱/۱۵/۱۳۹۱

درگیری با حزب کارگران کردستان

بر اساس اخبار سایت روزنامه بوگون ترکیه نیروهای نظامی و امنیتی ترکی درگیری شدیدی با یک دسته از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در مناطق شهر تونجلی ترکیه داشته اند.
اخبار منتشر شده حاکی از شروع درگیری در منطقه دوققوز قایای شهر تونجلی می باشد که بر اثر گسیل نیروهای امنیتی – نظامی ترکیه به منطقه راه مبادلاتی ارزینجان – تونجلی نیز به صورت دوطرفه بسته شده است.
عملیات نیروهای نظامی ترکیه در منطقه که برای خنثی سازی بمب های بکار رفته در منطقه شروع شده بود در حین خنثی سازی بمب گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان اقدام به تیراندازی به سمت مامورین ترکیه ای می کنند که نیروهای نظامی ترکیه نیز در آن واحد با جواب تروریستها را با آتش می دهند، پس از شروع درگیری 4 هلیکوپتر نوع کبری و اسکورسکی نیز برای بمباران گذرگاه های پ.ک.ک به منطقه اعزام شده است.
در عملیات ضدتروریستی مذکور کاماندوهای ویژه ترکیه در مبارزه با ترور و تروریسم نیز حضور دارند و اخبار منتشر شده حاکی از تعقیب اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در منطقه ای وسیع می باشد.     
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان یا پژاک تنها یکی از سازمانهای رادیکال و خشونت طلب کورد می باشد که طی حیات ننگین 30 ساله ای مسبب اصلی کشتار 60 هزار نفر چه شهروند ترکیه و چه دیگر انسانهائی که به سب غفلت عضو این سازمان فاشیست شده اند می باشد. برادر کوچکتر وی سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک نیز سالها به کشتار جوانان ترک در آزربایجان غربی مشغول بوده است.   
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cm3ev8h

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر