۲/۲۶/۱۳۹۵

دسترسی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) به موشک‌انداز‌های دوش‌پرتاب‌کن MANPADS

سلاح‌هائی که دول غربی‌ و اروپائی با نام مبارزه با دولت اسلامی(داعش) به شبهه ‌نظامیان و ارگان‌های بزرگ و کوچک تروریستی و افراطی موجود در منطقه داده و در عین حال سبب مشروعیت بخشیدن هر چه بیشتر به هر یک از گروه‌هائی گردیده که به اصطلاح در حال مبارزه با دو.لت اسلامی‌اند(داعش). 
برای مثال سلاح‌های مدرن مذکور اکنون توسط سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) بر علیه ارتش ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پریروز میلیتان‌های سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان  با استفاده از موشک‌های دوش‌پرتاب‌کن مدرن MANPADS یک فروند هلی‌کوپتر ارتش ترکیه را در منطقه مرزی چۇخۇرجا مورد هدف قرار دادند که متاسفانه دو خلبان نیز کشته شده است. هر چند که ارتش ترکیه مورد هدف قرار گرفتن هلی‌کوپتر را انکار نموده و سقوط هلی‌کوپتر را ناشی از نقص فنی عنوان نموده ولی ویدئوی منتشر شده توسط ارگان پروپاگاندای رسمی پ‌ک‌ک حاکی از واقعیت بودن این مسئله می‌باشد(1).
فراهم نمودن تجهیزات لجستیکی و نظامی مدرنی که اکنون به آسانی در دسترس سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان قرار دارد برای یک ارتش سازمان یافته در مقیاس کوچک زمانی متوسط نیز غیرممکن می‌باشد در حالیکه روزی نیست که میلیتان‌های حزب کارگران کردستان بمب‌های چندین تنی را در یکی از مناطق ترکیه منفجر نکنند، چند روز پیش چند تن از میلیتان‌های حزب کارگران کوردستان در روستائی از شهر دیاربکیر اقدام به ربودن ماشین شرکت ساختمانی نموده‌ بودند که پس از بمب‌گذاری سعی در مخفی نمودن ماشین چندین تنی در روستائی داشتند که با مخالفت سرسخت اهالی روستا مواجه شده و شبانه اقدام به تغییر جایگاه کامیون حامل بمب نمودند که در راه کامیون منفجر می‌گردد. بر اساس منابع رسمی نظامی در کامیون بیش از 15 تن تی‌ان‌تی جاسازی شده بود و شدت ناشی از انفجار به حدی بوده که 12 تن از اهالی روستا تاکنون مفقود شده‌اند و اجساد بدنشان غیرقابل جمع‌آوری بوده است، در عین حال 4 روستائی نیز کشته‌اند. وسع گودالی که بر اثر انفجار ایجاد شده بود با طول 30 متر و ارتفاع 11 متری یادآور برخورد شهاب‌سنگی به زمین بود(2).             
بی‌تردید گسیل این همه سلاح‌های مدرن به خاورمیانه و تسهیل دسترسی انواع و اقسام گروه‌ها و ارگان‌های شبهه‌نظامی به انواع سلاح‌ها سبب ترویج بیشتر افراطی‌گرائی(دینی و غیردینی) در منطقه شده و خواهد شد. هیچ تضمینی وجود ندارد که فردا این سلاح‌های مدرن برای پاک‌سازی ائتنیکی و دینی در هر کدام از مناطق خاورمیانه مورد استفاده قرار نگیرد. بی‌تردید ترکان موجود در غرب آزربایجان نیز بنا به رویه توسعه‌طلبانه گروه‌های مسلح و افراطی کرد جهت بسط هر چه بیشتر مرزهای "کردستان بزرگ" در خطراند و می‌باید بر افزایش آگاهی میان جامعه ترک در مورد خطر تروریسم تاکید ورزید.
منابع: 
1- http://tinyurl.com/ze2kar8
2- http://tinyurl.com/gonj5tf

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر